Ik heb het aan mijn moeder verteld..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:26

Dat ik veertien jaar was, hebben mijn ouders me een paard beloofd, als ik dat schooljaar niet zou blijven zitten. Ik bleef dat jaar niet zitten, en heb verder mijn hele schooltijd in een keer doorlopen (ik zou een paard krijgen als ik de hele schooltijd in een keer zou doorlopen zonder tussendoor te blijven zitten) Maar nog steeds geen paard. Later moest ik eerst mijn studie maar afmaken, en weer later moest ik zorgen dat ik werk had om voor dat paard te zorgen. Dat ze me het paard hebben beloofd was het financieel ook helemaal niet mogelijk geweest om dat paard te houden (maar wist ik toen veel) later kon het wel maar kwam het niet. En ja, toen heb ik uiteindelijk mijn grote droom zelf ingevuld, mijn ouders helemaal in paniek want ze konden hun belofte nu niet meer waar maken. Tja jammer dan. Ze hebben er tijd genoeg voor gehad.

Dus het respect van je ouders is meer waard dan een paard? Hmmm, moet ik toch nog een keertje goed over nadenken. Ik denk dat ik weinig respect heb voor mensen die dingen beloven en het nadien niet doen. Ook als het je eigen ouders zijn.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:52

Dit heb ik al eerder op bokt gezegd Haha! :

Elles schreef:
Ik ben nu bijna 30 en áls ik ooit een paard koop, zeg ik dat ook niet tegen mijn ouders.... Haha! Ze hebben het nooit een leuke hobby gevonden, zelfs een beetje belachelijk. Want wat is er nou leuk aan om op een paard rond te hobbelen? Je hebt er een hoop werk aan, het kost een hoop tijd en geld, daar kun je beter andere dingen mee doen Verward
Dus als het zover komt, dan zeg ik het eerste half jaar of zo gewoon niks (ik woon 80 km van ze af, dus dat lukt best) en dan rij ik hem op een dag doodleuk bij hun het tuinpad op, bel vanaf het paard aan en als ze opendoen, zeg ik: "Deze is van mij, wen er maar aan". Haha! (ik verheug me er nu al op, hahahaha! Clown )

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:08

Ik ging er net eigenlijk ook vanuit dat je nog een puber was die thuiswoonde en zo ineens in een opwelling een paard gekocht had. Daar ging dat topic toen tenminste over (iemand van 14 geloof ik?)

Maar dit maakt het inderdaad anders, het is natuurlijk nog steeds duur, maar nu gaat het om je eigen geld.

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:41

Als je 24 ben ben je tog ook wel oud en wijs genoeg ja..tog???

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:08

Jeetje wat herkenbaar zeg! Ik heb nu eindelijk mijn eigen pony gekocht en mijn ouders weten er ook niets van! Eigenlijk vind ik dat helemaal niet leuk aangezien ik ze altijd alles vertel! Maar ik weet dat mijn moeder geen oog dicht meer doet als ze weet dat ik een eigen paard heb! Ze is altijd bang dat ik het financiel niet red enzo. Terwijl ik een eigen huis heb een goede baan heb en genoeg op mijn bankrekening heb staan. Ik wil het ze op een gegeven moment wel vertellen want het voelt nu toch een beetje alsof ik ze "bedrieg" ofzo. Ik vind het echt heel goed van je dat je het hebt verteld! Viel de reactie een beetje mee???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:00

Cassidy schreef:
Dus het respect van je ouders is meer waard dan een paard? Hmmm, moet ik toch nog een keertje goed over nadenken. Ik denk dat ik weinig respect heb voor mensen die dingen beloven en het nadien niet doen. Ook als het je eigen ouders zijn.


Ik weet niet hoe de relatie tussen jou en je ouders is, maar mijn antwoord is JA. Hierover ga ik in het openbaar niet over uitwijden, je kunt me pben als je verdere uitleg wilt Knipoog

en ik zou misschien weinig respect hebben voor het feit dat ze zich niet aan hun belofte hielden, maar dat je daardoor nou meteen geen respect meer zou hebben voor die mensen zelf Verward

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:34

joh, je bent 24 jaar, staat op je eigen benen, je ouders zijn er niet meer verantwoordelijk voor; geniet ervan

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:15

goed van je dat je het verteld hebt anders merkt ze zoiets straks zelf nog en dan izt jij met de gebakken peren Tong uitsteken
maar je bent oud genoeg om zelf te beslissen net als wat de andere zeggen Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:24

Gefeliciteerd (met terugwerkende kracht a 4 maanden *LOL*) met je aankoop !

Ouders die niet paardgezind zijn, kijken soms weleens vreemd aan tegen het fenomeen "eigen paard".
Mijn vader (ook geen paardenman) heeft eens eigenhandig geconcludeerd dat ik mijn paard moest verkopen
Ik had hem verteld dat het bedrijf waarvoor ik werkte ermee stopte en zodoende op straat kwam te staan.
Pa trok meteen z'n conclusie: "goh, jammer dat je paard nu weg moet".
Uhhhhhhhh, niks ervan Knipoog

Hij had er even niet bij stilgestaan dat je baan verliezen niet het einde van de wereld is (er zijn nog meer banen Knipoog), ik toch al een jaartje of 30 was, een jaar of 13 gewerkt had, spaarpotje had, mannetje had dat ook een salaris had....... meneer was een beetje voorbarig.

Mijn mening: informeer, maar met mate *LOL*

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 06:33

Cassidy schreef:
Dat ze me het paard hebben beloofd was het financieel ook helemaal niet mogelijk geweest om dat paard te houden (maar wist ik toen veel) later kon het wel maar kwam het niet.

Dus het respect van je ouders is meer waard dan een paard? Hmmm, moet ik toch nog een keertje goed over nadenken. Ik denk dat ik weinig respect heb voor mensen die dingen beloven en het nadien niet doen. Ook als het je eigen ouders zijn.


Maar als het financieel niet kon, zoals je nu weet, waarom dan respect verliezen? Ik heb diezelfde stok achter de deur gehad maar ook geen paard kado gekregen. Heb het ze nooit kwalijk genomen, zeker niet omdat ik nu weet hoeveel geld er eigenlijk in zo'n beestje gaat zitten. Heeft mij alleen maar geleerd om er hard voor te werken als ik iets echt wil en dat ik niks kado krijg in het leven.

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 09:35

Wow... mijn moeder heeft het best goed opgenomen na een nachtje slapen....Ze wil zelfs een keer mee...
Ik ben blij dat ik het heb verteld....ondanks dat ik eerst bang was voor gezeur vind ik het wel meevallen..
Ze zei zelfs dat ze wel voederbietels in de tuin wilde planten voor Daisy... mijn oom heeft dat namelijk ook gedaan.. en die heeft namelijk ook een paar paardjes...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:55

Vippie schreef:
Maar als het financieel niet kon, zoals je nu weet, waarom dan respect verliezen?


Het kon TOEN niet. Later wel. En aangezien ik ben opgevoed met de leus "wat je beloofd heb moet je ook doen" viel het wel heel erg tegen dat degene die dat er bij mij heeft ingehamerd er zelf niet naar leefde. Er werd later veel geld uitgegeven aan andere dingen, maar voor een paard was er nooit genoeg. Het was dus duidelijk een keuze van mijn ouders, en een "niet willen". Maar een ding weet ik wel: had ik eerder een paard gehad waren me vele depressieve jaren en veel ellende bespaard gebleven.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:41

Wat herkenbaar! Ik ben nu 30, en heb Novia sinds november.
Een jaar daarvoor had ik Kiara, dat heb ik ze nooit verteld. Tot Novia kwam, zij is de ware, dit moest ik gewoon delen!
Ik heb het ze pas na de aankop verteld.
Waarom? Omdat ze altijd negatief zijn geweest over paarden en mijn passie ervoor.
En nu, ze verbazen me, mijn vader wil zelfs een keer rijden!!! Mits ik Novia vasthoud, dat wel.

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 06:43

Ja het kan best positief uitpakken...
Meerderjarige mensen die het niet durfden.... ik zou het gewoon vertellen... OK dan!
Kreeg gisteren ook een sms van mijn zus...
Gefeliciteerd met je paard leuk hoor!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 07:12

Helemaal top dat ze het zo gaaf oppakken, geniet ervan.

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 16:11

Allemaal bedankt voor jullie reacties!
En gewoon vertellen thuis hoor!! Wel een goed moment uitzoeken.....

Yosan

Berichten: 593
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Uplengen(Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:24

7 jaar geleden heb ik m' eerste paardje gekocht, 3 jaar geleden m'n 2e, maar mijn ouders vinden nog steeds dat ik hem moet verkopen, omdat hij zoveel geld kost(moeders koopt jurkjes van 500 euro, kost niets) en dat tewijl ik al 11 jaar getrouwd ben. Haha!

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:54

Aha ik ben dus niet de enige, ik heb er maandag nog een fjordje bijgekocht. M'n ouders zijn op vakantie (voor de zoveelste keer dit jaar) en zondag moet ik er dus aan geloven, ze wisten wel dat ik graag een pony erbij had waar ik zelf op kon rijden, maar dan zou ik er eerst eentje wegdoen (dacht ik).

Nu heb ik voor de pony van m'n dochter een leuk bijrijdertje gevonden en ze vind het zelf nu ook een stuk leuker om weer te rijden. Zonde toch om een leuke pony dan weg te doen.

ik reed vroeger altijd paard met m'n vader, dus die snapt het wat beter, maar m'n moeder ziet me liever een nieuwe caravan en een nieuwe keuken kopen. Ik vind een pony leuker, stom he? Knipoog

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:18

Grappig dat ouders er zo tegen op zien dan...
Mijn moeder zei juist tegen mij zullen we hem kopen ???
Ja natuurlijk!!

maar goed dat je het hebt vertelt en natuurlijk heel veel plezier ervan maar dat zal vast wel lukken of niet???