Taliesin is verhuisd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Taliesin is verhuisd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 19:47

Hoi,

Donderdagmorgen was ik zelf al naar Texel gegaan. Ik was zondagavond met de auto van mijn moeder van Texel naar Leek gereden (zij had hem de hele week niet nodig) en donderdagochtend bracht ik hem dus weer terug Haha! Ik kon dan mooi ook nog wat voorbereidingen treffen voor de verhuizing van Taliesin. Spullen bij elkaar zoeken, tuig nog even invetten etc.
Ik had gisteravong nog een heel mooi naambordje gekregen van de mensen waar ze vanaf dat ze een half jaar is, gestaan heeft en waar Voice nu nog staat. Echt heel leuk.
Vanmorgen kwamen mijn schoonvader en man (ik weet niet of dat ook gaat wennen hoor ) met de boot van half 11 op Texel en dronken we nog even koffie. Taliesin hadden we nog lekker even naar buiten gelaten en die was nog even aan het knuffelen met Voice.

Om ongeveer kwart over 12 (mooi op tijd voor de boot van 1 uur dachten we) haalde ik Taliesin uit de wei en ze loop weer zo de trailer op We hadden alle spullen al ingeladen, dus we konden ook zo weg. In de trailer had ik het schone stro vanuit haar stal gedaan, zo had ze toch nog een beetje Texel mee naar Groningen (dat zit echt tussen mijn oren denk ik). We hadden flink mazzel, want toen we bij de boot aankwamen, bleek die van half 1 er nog te liggen en konden we nog mee, dat scheelt dan toch een half uurtje wachten.
Mijn schoonvader had nog nooit met een paard in de trailer gereden, wel met caravans enzo, maar hij was een prima chauffeur. Taliesin gaf geen kick. Wel stond ze op de boot in de trailer te plassen en het leek toen net of de trailer overstroomde Bloos!

Om ongeveer kwart over 3 kwamen we in Tolbert aan en daar liep ze heel netjes uit de trailer. Ilke (met wie ik haar verder ga beleren) leek behoorlijk onder de indruk van haar (mooie hals en toch ook groter dan op de foto s), dus ik werd nog trotser.

Ze mocht meteen even in de wei naast Glen (het paard van Ilke) en dat ging goed. Ze was nog wat onrustig en draafde wat heen en weer, maar tussendoor at ze en ging ze met Glen neuzen.

Net gingen we nog even kijken en stond ze binnen, ook weer heel rustig. Ze is hier net zo netjes als op Texel (ze mest echt helemaal tegen de muur aan), dus dat is volgens mij een teken dat ze al wel wat op haar gemak is (toen ze in november niet fit was, maakte ze van haar stal echt een zootje).

Morgen mag ze nog lekker een dagje ontspannen en maandagochtend gaan we kijken of we haar even kunnen longeren en gaat het "echte" leven voor haar beginnen. Ik heb er echt enorm veel zin in om er na 4 jaar achter te komen hoe ze dat allemaal op zal pakken.

Wordt vervolgd!

Groeten,
Judith

P.S. Waarschijnlijk zet ik vanavond nog even wat foto s bij ITP.

[ITP] Taliesin is verhuisd!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 08:13

Hoever was de reis ongeveer??
Ik wist neit eens dta je emt paard in de boot mocht Bloos
Moest je er dna bijblijven ofzo??

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 09:41

Hoi,

De bootreis van Texel naar Den Helder duurt ongeveer 20 minuten, niet zo erg lang dus. Je paard staat dan gewoon in de trailer en meestal blijven wij er wel bij. Die boot maakt namelijk best wel herrie en dat vinden ze vaak wel even spannend (is mijn ervaring). Daarna moesten we dus nog van Den Helder naar Tolbert en daar hebben we 2 en een kwartier over gedaan.

Groeten,
Judith