Salmiak kreupel ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Salmiak kreupel ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 22:38

Ik kwam daar net op de manege aan. Zoals gewoonlijk even in de kantine zitten, even bijkletsen, wat drinken, roken etc.
Het was kwart over 8 en om 9 uur zou de bak vrijzijn dus zou ik kunnen gaan rijden. Dus ik ga Salmiakje poetsen. Chantal(niet-bokker) hielp mee. Nou om kwart voor 9 klaar met poetsen zadel erop en klaar om te gaan rijden! Wil ik naar binnen gaan om 9 uur krijg ik te horen: ,,Er zijn lessen tot half 10'' Dus moest ik naar buiten.. Scheve mond daar had ik al aardig de pest over in want ik rij liever binnen.
Nou ik maar naar buiten gegaan, ingestapt, beetje rustig aan inbuigen veel voltes links rechts rijden. Beetje overgangen. Paar passen draven en weer terug. Zie ik ineens vanuit buiten(de deur was open), dat er pension klanten gewoon binnen aan het rijden zijn. Dus nou ik ook naar binnen, het kon gewoon. ('t waren privé lessen) Ik had hem buiten lekker los gereden dus ik ga aandraven. Lekker gedraaft liep hardstikke ontspannen OK dan! Zeggen er een paar dat hij niet goed loopt. Dus ik donna(Donna1) zijn baasje erbij gehaalt of ze even wou kijken. Even een stukje met lange teugel gedraaft. Nee..hij loopt kreupel. Zet hem maar op stal. Ik afgezadelt, Donna heeft zijn been nog afgespoten. Even gekeken. Zijn straal/hoef was warm. Hij is ook vandaag naar de hoefsmidt geweest, hij stond erg lang, en nu weer kort vanwege een scheur in zijn hoef.
Waarschijnlijk komt het door de hoefdsmidt, maar het kan ook zijn dat er een ontsteking (aan zijn straal ?) op komst is.
Ik hoop dat het snel over gaat, ik ga morgen kwartier/20 minuten op het harde stappen met hem (2 keer per dag) en morgen maar ffies afspuiten. Ik hoop dat het snel over gaat !

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:57

Oe, vervelend zeg...

Ik hoop dat het door de hoefsmid komt en snel weer over is, straalontsteking klinkt minder namelijk.

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 09:31

Ellende schreef:
Oe, vervelend zeg...

Ik hoop dat het door de hoefsmid komt en snel weer over is, straalontsteking klinkt minder namelijk.


Ja, ik hoop ook dat het van de hoefsmidt is!
Ik ga straks iig met hem stappen en even voor de zekerheid onder zijn hoef afspuiten..

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:18

Hey
Kl*te dat ie kreupel is hoop ook dat het door de hoefsmidt is

willemien

Berichten: 235
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:02

Het is inderdaad niet leuk als een paard kreupel is Bloos!