Bah, mijn paardje weer kreupel...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 22:41

Ik sta op een hele fijne pensionstal, ze zijn supergoed voor de paarden.
Alleen...
Mijn hengstje wil nog weleens druk zijn op stal en steigeren. Daarbij gooit hij dan en passant zijn voorbenen even over het traliewerk heen. Hij heeft zijn pees al eens flink geblesseerd en een half jaar verplichte stalrust gehad.
Op die nieuwe stal ging het supergoed, hij was heel rustig. Nu zijn er twee merries van de vorige stal gekomen, waar hij altijd heel gek op was. Die staan...jawel..tegenover hem. Verder in de rij tegenover hem nog 3 merries, waarvan er nu 2 hengstig!
Dat gaat dus niet meer goed. Hij is weer heel druk op stal, piafferen, niet eten, zeiknat, en dus steigeren. Gisteren zaten zijn benen onder de wonden, het bloed liep eruit. Alles afgespoten en schoongemaakt met betadinescrub en acederm erop. Maar vandaag was zijn kogel nav wondje dik en liep hij dus niet goed. Ik baal er echt wel van.
Hij staat nu dus met stalbandages EN springschoenen aan op stal (door het piafferen gaat hij met zijn ene voorhoef op de andere staan...hij heeft het zo druk met merries, dat hij niet meer oplet wat hij doet Frusty ).
Gelukkig komt hij dinsdag bij huis staan, is een stuk rustiger.
Maar jee...ik baal echt. Het is en blijft een hengst, die kan eigenlijk geen rijen hengstige merries voor zijn neus hebben. Hij heeft pas nog gedekt, dus hij weet donders goed wat voor vlees hij in de kuip heeft!

Groetjes Suzanne

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 22:56

vervelend!!

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 23:29

Ja, Suzanne, gelukkig dat hij snel naar je nieuwe huis kan. Balen dat ze net al die merries bij hem in de buurt kwijt moesten, hopelijk is hij snel genezen van die wondjes. Voor die paar dagen moet je hem inderdaad maar goed "inpakken", thuis zal het al snel wel weer zonder al die rompslomp kunnen. Wat een hitte vandaag trouwens, het leek wel voorjaar/zomer. Daardoor zullen die hengstenneigingen nog wel verergerd zijn lijkt me. Nou ja, nog een paar daagjes en dan.... Succes!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 09:01

Balen zeg maar gelukkig gaan ze dinsdag over haha als phoebe hengstig is kan hij haar gewoon niet zien toch?

Ik ben heel benieuwd hoe het is in je nieuwe huis houd je ons op de hoogte?
Enne krijg ik nog wel een rondleiding? Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 09:04

k wil ook rondleiding bij suus haha

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 10:07

Balen Suuz....je krijgt het druk komende week...
'k zal je missen... Lachen

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 12:12

Hoi Suuz,
Zeker balen voor je dat Imi nu weer zo de 'gefrustreerde dekhengst' uithangt.
Maar nog ff-tjes en dan heb je je paarden lekker bij huis, dus nog een paar dagen doorbijten.

Wanneer gaan jullie zelf over??

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 12:26

We gaan zelf ook dinsdag over. Tenminste met onze koffers en tandenborstel. Huis is nog steeds niet verkocht, dus de vraag is hoelang we het uit gaan zingen...twee hypotheken en een bedrijf in een zeer zware stinkmoddermarkt! Ik kan niet zeggen dat we ons erg happy voelen.
Een voordeel: waarschijnlijk hebben we iemand die ons huis voor 4 maanden wil huren, dan is die hypotheek tenminste gedekt.
We zullen moeten vechten om alles goed te krijgen.
Maar als alles goed komt, dan krijgen jullie allemaal een rondleiding!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 12:30

Hai Sanne..

Het is een goedgekeurde PRE dekhengst. Castreren is wel een beetje zonde. Bovendien is ie al 17.
Een andere stal heb ik ook overwogen, maar dan komt ie in een achteraf schuur, waar niemand meer een oogje in het zeil houdt. Als ie dan zijn benen over het traliewerk gooit en hangt, dan is er niemand die het ziet....

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 13:01

Das balen zeg Boos!
Slecht stalmanagement om merries vlak voor een nog dekkende hengst te zetten zeker als het een felle is Extreme duivel

Dit kun je er echt niet bij hebben zo vlak voor de verhuizing naat het platte land!
MIsschien mag ik je BachRemedie aanbevelen in deze hectische tijd ,voor ros en ruiter!
KIjk eens op de volgende site ,misschien helpt het je wat makkelijker door deze fase heen te komen.
http://www.frankfokke.nl/bach/agrimony.htm

Sterkte met alles!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 13:44

Mijn paard staat in Lelystad. Eerst hier in Almere op Pampushout, maar dat was helemaal niks.

Helpt die bachremedie ook bij je eigen overspannenheid, depressies, inzinkingen etc. Meestal zet ik mijn sorus niet zo op bokt trouwens, maar nu zie ik het echt even helemaal niet meer zitten.... Huilen

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 15:41

Jazeker helpt het juist bij dit soort *onbalans*.

Vandaar dat ik het jullie allemaal van harte aanbeveel Pling
Lees even rustig over de remedies ,welke je nu nodig hebt .

ik zou denken aan Walnut(walnoot )nieuwe levensfase verhuizing .
of Sweet chestnut(tamme kastanje)uiterste wanhoop,diepe neerslachtigheid?

Voor noodsituaties is er de Rescue Remedie,bemoedigend,geruststellend.
Ik neem altijd Rescue mee in geval dat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 01:05

Ik zit echt met het zweet in mijn handen nu Suzanne, wat Imatador doet, daar heb ik dus een paard aan verloren...

Het zal een fijn gevoel geven als je hem straks bij huis hebt staan lijkt me.

Zet hem op met alle moeilijkheden, jullie komen er wel weer uit! Veel sterkte gewenst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 01:29

wat een toestand, terwijl het eigenlijk niet had gehoeven. Dat geeft weer een gevoel van onmacht.
In zijn nieuwe stal kun je het denk ik wel veiliger voor hem maken?

Bach rescue is nooit weg om te hebben. De andere remedies voor jezelf kan best nog ingewikkeld zijn, misschien kan Gerrie je nog iets meer vertellen daarover en jij hem over jezelf??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 10:25

Ik ben blij dat je daar snel weg kunt. op je huidige stal zijn ze duidelijk veel te onprofessioneel om te begrijpen dat je geen hengstige merrie tegenover een [dek]hengst op stal moet zeggen Frusty . Wat een stelletje Boos!

Straks heb je alles lekker bij huis staan en kun je alles zo doen, laten en inrichten als je zelf wilt, heerlijk die vrijheid!!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 11:31

He wat vervelend, gelukkig komt hij snel bij je thuis te staan!
Arme Imi.. Verdrietig
Succes hoor!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 20:03

Sterkte met de verhuizing!

Zal aan jullie denken !

Veel rust toegewenst op je nieuwe stekje(in de toekomst dan..eerst bijkomen....)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 20:07

wat vervelend lijkt me echt heel erg om zo je paardje te zien al bescherm je hem zo goed. ze zijn ook niet realistisch bezig als ze hengstige merries bij hem in de buurt zetten gelukkig komt ie aan huis te staan een grote opluchting

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 11:17

God die arme Imatador... Ging het eindelijk weer goed, krijg je dit weer...

Wat zul jij blij zijn dat je hem straks bij huis kunt stallen, ben je van dit soort gedoe af.

Sterkte met de verhuizing! Mieke