eindelijk verbetering in het gedrag van mijn pony!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

eindelijk verbetering in het gedrag van mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 16:25

hoi allemaal,

zoals mensen op bokt hebben kunnen lezen had ik nog al wat gedrags problemen met mijn pony.
Ze was erg dominant tegen over andere paarden maar ook tegen oevr mensen, met rijden was het matig je kon heerlijk met haar buiten rijden maar dan niet sneler als draf en in draf kon ze ook nog wel eens een bokkie geven.
Omdat ik steets meer verhalen kreeg te horen van mijn nicht dat ze weer wat uithaalde zoals uitbreken (wat de andere paarden ook deden dus daar niet van) door het srikdraad rennen, trapen naar mensen kreeg ik geen zin meer om iets met haar te doen en ging mijn vriend steets met haar uit rijden en met hem ging het allemaal wel goed.
Maar nu ben ik echt zo trots op mijn meisie, ben een paardagen geleden met een nieuw systeem van rijden en omgang met mijn paard.
mijn oom een echte paarden fanaat en heeft een beroep als paarden opknaper om het zo maar even te noemen.
Ik had hem opgebeld om dat ik het niet meer zag zitten omdat als ik met haar uit rijden steets ging bokken en dat ik er behoorlijk moe van werd.
Maar om een lang verhaal kort te maken...ik kreeg het advies om eerst stuken met haat te gaan lopen aan het halstertou en daarna als ze goed ACHTER je aan loopt en je blijft volgen kun je beginnen met het rijden en dan zet je haar op een kleine volte zo klein mogelijk maar wel in draf en ik moest steets blijven aan sporen tot ze in een goede draf zit (dus achterhand er goed onder en nagefelijk te rijden) zo dra ze dus goed aan het been is (het been acsepteerd want ze was vel tegen het been) ga je andere oeveningen doen en mag je haar belonen met iets wat ze leuk vind nou dat is springen of crossen...... nou dat is zo gezegt zo gedaan en doe het nu al een paar dagen en ik kan echt merken dat beter is gaan lopen ik hoef nu maar een klein beetje been te geven en ze loopt in een goeie draf en een klein beetje meer zit ze nu in een rustige goeie galop(sinds vandaag) ik ben echt zo blij.
Ik heb nooit durven dromen dat het ooit goed zou komen met haar in de omgang en rijden.
Ze is ook totaal niet dominant meer!

Hein als je dit leest ik blijf je eeuwig dank baar!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:51

Ben trots op jou en Happy, ben blij dat het beter gaat, haha, ga je strax weer mee naarhet eind van het weiland stukje scheuren hahaha, muts Lachen
Liefs Je nichtje