met een stresskip op concours

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

met een stresskip op concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-01 16:56

Vandaag weer een wedstrijd gehad. Als gewoonlijk kwam ze weer drijfnat uit de trailer. Heel vreemd, want ze stond keurig stil op weg ernaar toe, en toen we daar waren hebben we haar gelijk uit de trailer gehaald. Ze bleef ook maar rondjes draaien toen ze eruit was. Ik wou dat ik wist hoe ik haar rustig kon houden. Het is gewoon jammer dt ze al de helft van haar energie kwijt is, als ze nog niet eens uit de trailer is. Met losrijden liep ze heel fijn. Ik moest als eerste starten. Om 1 uur was er alleen nog geen jury. Die kwam bijna 15 minbuten later ook nog een keer aan Boos! . Maar ja....
Wat heel leuk was, was dat Steef was komen kijken. Hij was er precies op tijd, en heeft dus mooi de proef gezien. Daarna is hij met ons mee gegaan, en heeft hij alle knollen mogen bekijken! Toen de ruin nog even gereden, de veulens in de bak gedaan en weer terug naar de wedstrijd. Wat ik eigenlijk al had verwacht, helaas waren de punten niet zo hoog. 139. (was wel heel laag gejureerd, en ik was ook zeker niet laatste, gelukkig..). Maar ja, volgende keer beter.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: janna op 2001-10-13 18:13 ]

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 17:07

ja! die proef ging niet echt geweldig maar dat paard is GAAF!!! dat wil je niet weten! en Lopen Kwijl

Die ruin was ook al zo'n gave!! Je hebt me een paar echt gave bokken laten zien!

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 17:41

Jammer zeg, wat zonde! Maar heey, je hebt je al bewezen met dit paard, je weet dat het kan toch?! Het is altijd even balen, eerlijk is eerlijk...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 17:51

Jammer, Janna, maar ja, je kunt ook niet altijd van die megascores rijden Haha! .
Startte je nu in de M2 of was het nog M1?

Wat ik aan stresskip Fitz geef en wat aardig lijkt te werken is een flesje Rescue van Bach remedies. Vanaf 2 dagen voor de wedstrijd 2 x 6 druppels tot 2 dagen erna.
Deze tip is trouwens van Jasmijn ... dus alle lof voor Jasmijn!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 17:52

Ik heb dus ook zo'n probleem...de laatste paar keer doet ze gewoon niks anders meer dan kop d'r op, loeren en maar achteruitrennen.....mij is door verschillende mensen geadviseerd haar wat te geven van te voren. Dus volgende week ga ik dat proberen!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 19:49

Bloos Dank je wel Fitz Bloos
Oeps bijna one-liner Haha!

SG, je wordt nooit vergeten.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 20:28

De Rescue van BAch kunnen je alvast op weg helpen.
Wil je verder uitzoeken welke remedie meer bij je paard past ,oorzaak ,karaktertrekken etc.Kijk dan eens op deze pagina.Elke van de meer dan 30 remedies met uitleg voor mens en dier .
Ik gebruik het waar nodig en het werkt heel mooi Pling
http://www.frankfokke.nl/bach/agrimony.htm

Het eerste wat in mij opkomt is de remedie Impatiens....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gerrie op 2001-10-13 21:31 ]</font>

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 09:33

wij gebruiken voor joop nu altijd cavalor calm, werkt heel goed!!! alleen het is vrij duur... iets van 100 per pot, als het niet meer is... MAAR HET WERK DUS GOED!! moet je maar ff met een zoekmachine op internet zoeken naar de stie ofzo, die weet ik niet meer. succes!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 11:46

Tuurlijk zijn er veel middeltjes om paarden te kalmeren ,maar BAch remedies proberen de oorzaak aan te pakken.Lijkt mij beter op de lange duur.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 12:51

Hey ik gebruik zelf bach-remedies. Zal het eens proberen bij mijn zenuwpees, misschien dat die dan eens een normaal springparcours kan lopen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 14:28

JA probeer er maar eens achter te komen waarom die zenuwpees zo is en hoe je hebt kunt helpen daarin rustiger te worden.
Succes!

-Dalai Lama

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-01 16:07

Mijn paard is dus pas een paar keer in de trailer geweest, en heeft als 3 jarige op de keuring in de trailer de mat tussen zijnbenen gehad. Daar heeft hij dit waarschijnlijk aan overgehouden. Alleen haalden we haar gisteren uit de trailer, en toen bleef ze heel onrustig. hopelijk wordt het minder als ze vaker mee gaat, hooi eten of zo doet ze niet in de trailer.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:44

Hee balen zeg Verdrietig maare we weten al dat ze veeeeeel beter kan dusse daar maak ik me niet zo'n zorgen over Haha!.

Ene Steef heb je errug lopen Kwijl daar bij Janna?

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 21:17

Citaat:
Op 2001-10-14 21:44, schreef Prisca:

Ene Steef heb je errug lopen Kwijl daar bij Janna?

heel heel verschrikkelijk erg. Wat een keigave bokken en wat een keigave lijnen! Echt verschrikkelijk.

En janna kan rijden!! dat wil je niet weten!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 21:29

Foei steef dat mogen we niet zeggen Haha! .

Dus wel he krijgt ze van die Bloos van hihi.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 21:42

Janna ,de zenuwpees die ik aanhaalde was die van Mirte Verward
Vandaar dat ze ,als ze al voor haar zelf werkt met Bach Remedies dat ze even kan proberen om haar paard ook in te stellen op de Bach die bij het dier past.
Het staat in het kort beschreven op de pagina,maar je kunt er wel meer over te weten komen.
De silverlinde die ook artikels schrijft in de hoefslag werkt er ook mee.Kun je er ook over bellen voor advies.
Het is het proberen waard ,ik heb er al vele mooie momenten mee beleefd.
Zoals altijd is de tijd die je ervoor uit wilt trekken om over een trauma heen te groeien essentieel.
Bach is daarin een ondersteunende factor,lees erover en praat erover en je hebt er een dimensie bij!
Veel sterkte en kracht toegewenst.

-Dalai Lama

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-01 22:12

ik ben erg benieuwd of die druppels helpen. Ik heb altijd het idee dat het helpt als je DENKT dat het helpt. Maar ja, je weet het niet, kan het altijd proberen.
Dit is in elk geval wel heel vervelend. Ze is gewoon drijfnat van het zweet als ze van de trailer komt.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 08:27

Tja als je onbekend bent met deze materie is het waarschijnlijk moeilijk te bevatten Verward

Het maakt niet uit of je wel of niet DENKT dat het helpt.Ik heb er genoeg voorbeelden van dat het daar niks mee te maken heeft .Het werkt gewoon !

Ga naar de natuurwinkel en koop zowiezo de Rescue Remedie(als EHBO zogezegd)daar koop je je geen buil aan .
Je doet jezelf en je paard een plezier!

-Dalai Lama

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:00

Wil je voorbeelden hebben?
Laat het me maar weten!

-Dalai Lama

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie