Mishandelde pony laat diepe indruk achter...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:45

Vreselijk Huilen Ik snap dit soort mensen echt niet Verdrietig

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:48

Jeetje Missouri wat afschuwelijk voor die eigenaar en pony, maar ook heel erg voor jou om te zien.

Sterkte, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met die pony afloopt!

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:50

he bah missouri dit word echt te gek die mensen moeten ze hetzelfde laten ondergaan als wat ze met al die beesten doen gewoon belachelijk .

word hier niet goed van gggggggrrrrrrrrrrr

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:51

wat zijn het voor mensen die het hebben gedaan Stoom uit je oren ze moesten het ook doen bij hen!

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 21:12

Ik kan me voorstellen zeg dat is niet niks als je dat ziet, ba Boos!
Het is niet normaal als mensen zoiets doen!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 00:42

Ik heb vandaag toch even naar de kliniek gebeld om te vragen naar de pony.
Het bleek om een drachtig merrietje te gaan, het veulen was dood maar kon er niet af komen omdat er een 'voorwerp' de 'uitgang' blokkeerde (de DA, Johanna, wilde niet zeggen wat het was en daar had ik alle respect voor).
Ze hebben het veulen afgestoken (met een draadzaag in de baarmoeder in stukken moeten "hakken" zeg maar) en de merrie leek verder in orde maar is de volgende dag toch teruggekomen met een bloedvergiftiging.
Johanna was er verder niet bij geweest omdat ze velddienst had, dus ik weet niet hoe het afgelopen is helaas.

Sommige mensen... hoe kun je nou zoiets doen? Boos!

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 00:43

Ik vind dat soort dingen echt verschrikkelijk... ze moesten hetzelfde bij die mensen doen!!! Boos!
Maar jammer genoeg worden dat soort beesten (ja dat zijn het!) vaak voorgetrokken...

zo zat ik met een vriendin (was nog op de basisschool groep 7) een keer op het school plein en toen zagen we dat een jochie uit groep acht een baby duifje die uit het nest was gevallen aan het bekogelen was met steentjes.
Toen werd ik dus zo pissig dat ik mijn vriendin heb bevolen (oh ik ben zo aardig op dat soort momenten Bloos ) dat ze het duifje moest gaan pakken en ik ben toen de jongen aangevlogen... Heb ik gdv een week moeten nablijven op school en het jochie mocht lekker naar huis, er werd zelfs niets over het duifje tegen zijn ouders gezegd!

(het duifje heeft het toen trouwens niet gered en heb ik met mijn ouders bij de dieren arts in laten slapen... mensen zaten toen in de wachtkamer wel vreemd te kijken toen ik daar snikkend zat met een 'gewoon' straatduifie op mijn schoot)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:48

K*tklerelijers zijn ze!

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:04

ik zie dat er op de beginpagina weer een geval van mishandeling is... in Rotterdam ik snap echt niet wat dat soort mensen bezielt!
De justitie e.d. zou ook wat meer tijd en geld moeten steken in het opsporen van die klootzakken

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:07

Kloootzakken vind ik eigenlijk nog zacht uitgedrukt..
En ik ga helemaal mee met je chantjuh, meer geld in het opsporen van die f*ckingmensen!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:13

Oh jezus zeg.. Echt waar hoe kunnen ze het in hun botte hersenen halen om zoiets te doen.. Ik hoop voor dat merrie'tje dat ze het haalt..Gatver, waarom pakken ze elke keer drachtige merrie's..bah

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:26

Veel negatieve ervaringen hebben hun werking in de omgang en het laten berijden. Vaak snijden deze negatieve ervaringen dieper in dan men denkt. Helaas worden dit soort problemen vaak onderschat terwijl er veel aan te doen is. Als je de juiste manier kent, natuurlijk.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:13

Jeetje Missouri wat vreselijk.
Het is bijna niet meer vertrouwd om de paarden buiten te hebben!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:23

Wat vreselijk Verdrietig Ik begrijp echt niet dat mensen zo iets kunnen doen Scheve mond Ik hoop dat het goed komt met het merrietje.!

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:36

wow das echt erg, ik had hetzelfde gevoelt, dat verwacht je toch ook niet, zoiets doe je toch ook gewoon niet Verdrietig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:15

SuusJa"]
[Wat moet er in die mensen omgaan dat ze zoiets doen? En wat moeten ze daarna welniet denken. Die lui zijn echt ziek in hun hoofd Boos! Boos!
[/quote]
Mensen? zijn dat mensen? zijn dat soortgenoten van MIJ?

[quote="XchantjuhX schreef:
zo zat ik met een vriendin (was nog op de basisschool groep 7) een keer op het school plein en toen zagen we dat een jochie uit groep acht een baby duifje die uit het nest was gevallen aan het bekogelen was met steentjes.
Toen werd ik dus zo pissig dat ik mijn vriendin heb bevolen (oh ik ben zo aardig op dat soort momenten Bloos ) dat ze het duifje moest gaan pakken en ik ben toen de jongen aangevlogen... Heb ik gdv een week moeten nablijven op school en het jochie mocht lekker naar huis, er werd zelfs niets over het duifje tegen zijn ouders gezegd!

(het duifje heeft het toen trouwens niet gered en heb ik met mijn ouders bij de dieren arts in laten slapen... mensen zaten toen in de wachtkamer wel vreemd te kijken toen ik daar snikkend zat met een 'gewoon' straatduifie op mijn schoot)

Je hebt hele rare kinderen. Normale kinderen houden van dieren en willen ze juist geen pijn doen.

WAt zal er van die jongetje terechtgekomen zijn, vraag ik me af.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:23

Daar krijg je toch buikpijn van. Niet normaal, wat lopen er toch gekken rond op deze aardbol!!!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:15

Walgelijk! Ik kan me voorstellen dat je ervan geschrokken bent!
Welke persoon vind het nou leuk om een paard van achteren kapot te steken ?! Wat heeft het voor nut, hoe kan het dat iemand daat gelukkiger van wordt ? van zo'n daad?! Ik kan het echt niet bergijpen, zo iemand heeft de hele boel los liggen, dat kan geen normaal denkend persoon zijn

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:33

Verschrikkelijk, hier heb ik gewoon geen woorden voor. Dat arme beestje en die eigenaar.. Echt zielig... En het lijkt me inderdaad ook geen pretje om dat te zien. Sterkte, zo'n beeld op je netvlies blijft vermoedelijk nog lag hangen.

Ik heb net op die site gekeken. Ik kan hier zo kwaad om worden! Boos! En je staat ook echt machteloos. Het liefst vloog ik die klootzakken zelf aan! Er moet echt veel meer aan deze mishandelingen gedaan worden!

Op zulke momenten ben ik zo blij dat mijn pony's zowat in de tuin van mijn oom en tante staan. Daar zijn ze in ieder geval een beetje veilig. Hoewel die gekken tot vanalles in staat zijn.. Heel triest..

xSorayax
Berichten: 117
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Bergen Op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:38

Zoals al die andere al zeggen vreselijk Boos! Hoe kan je zo lief dier nou zo iets aan doen :S

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:08

precies.. worden ze er nou gelukkiger van op Verward kleremensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:28

ik krijg hier ook buikpijn van....en xchantjuhx (ofzoiets) dat jochie is niet helemaal goed bij zijn koppie, en leraren kunnen er behoorlijk wat van Stoom uit je oren

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:57

Bij ons heeft ook eens z'on jochie iets gedaan: brutaal jongetje, een jaar of 8? Hij zat heel vaak bij een pony die ik goed ken(van vrienden van mijn ouders)
Was die onder de wei door gekropen en had hij het ponytje met een stok zitten slaan! Ik had dat zelf niet gezien, maar gehoord van die kennis. Toen was ik een keer aan het rijden begon die te vragen of hij ook mocht rijden? Scheve mond Ik zo: heb jij die pony geslagen en ik keek achterom. Hij zo Nee! Je zag dat die loog. Ik zo: als ik dat een keer zie bij deze pony of een andere dan kunnen je ouders je water geven! Ik heb hem daar nooit meer rond zien hangen