Discussiestelling! Jullie mening!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:48

Alieta"]
"Ruiters die nog nooit van een paard zijn gevallen zijn geen ruiters! "
die zin word vaak tegen me gezegd als ik vertel dat ik nog nooit van een paard/pony ben gevallen! wat vinden jullie???
ik zet deze toppic erop om te willen weten wat jullie hiervan vinden?
[/quote]


Komt ervan als je jokt! Tong uitsteken

[quote="Alieta schreef:
zozo allemaal niet mee eens...haha..nou ik ook niet hoor..
ik vind het belachelijk,want meestal als mensen eraf vallen ligt aan hun zelf...,en niet eens aan het rijgedrag!!! ik ben er 1 keer vanaf gevallen in 4 jaar..


Haha!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:52

Botervlieg"]
[quote="Alieta"]"Ruiters die nog nooit van een paard zijn gevallen zijn geen ruiters! "
die zin word vaak tegen me gezegd als ik vertel dat ik nog nooit van een paard/pony ben gevallen! wat vinden jullie???
ik zet deze toppic erop om te willen weten wat jullie hiervan vinden?
[/quote]


Komt ervan als je jokt! Tong uitsteken

[quote="Alieta schreef:
zozo allemaal niet mee eens...haha..nou ik ook niet hoor..
ik vind het belachelijk,want meestal als mensen eraf vallen ligt aan hun zelf...,en niet eens aan het rijgedrag!!! ik ben er 1 keer vanaf gevallen in 4 jaar..


Haha!
[/quote]

Haha, dat viel mij ook op Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 13:40

Maar:

Het goede nieuws is:

dat jij (dus) wèl een ruiter bent, Alieta! Haha!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:05

Ik denk dat iedereen er weleens af valt. En wat niet is kan nog komen! Scheve mond

Hier nog zoiets:

Een ruiter viel van zijn paard.....,
sindsdien noemt iedereen die van zijn paard valt zich een ruiter!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:09

Tanneke"]
[quote="Botervlieg"][quote="Alieta"]
"Ruiters die nog nooit van een paard zijn gevallen zijn geen ruiters! "
die zin word vaak tegen me gezegd als ik vertel dat ik nog nooit van een paard/pony ben gevallen! wat vinden jullie???
ik zet deze toppic erop om te willen weten wat jullie hiervan vinden?
[/quote]


Komt ervan als je jokt! Tong uitsteken

[quote="Alieta schreef:
zozo allemaal niet mee eens...haha..nou ik ook niet hoor..
ik vind het belachelijk,want meestal als mensen eraf vallen ligt aan hun zelf...,en niet eens aan het rijgedrag!!! ik ben er 1 keer vanaf gevallen in 4 jaar..


Haha!
[/quote]

Haha, dat viel mij ook op Haha!
[/quote]

mij ook haha *LOL*

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:34

Het is de bedoeling dat je er niet afvalt, dat lijkt me duidelijk, dus in díe zin hoort het er niet bij en is de stelling incorrect.

Het is echter een Wet van Newton dat alle dingen een lagere graad van energie nastreven; als je nergens af wil vallen moet je nergens op stappen
Vallen is soms pijnlijk, soms meer dan dat. De angst voor dit, heel kleine, risico kan vervelende vormen aannemen die de kwaliteit van het rijden nadelig beïnvloeden. Er is geen vrees erger dan die welke men vreest is erg toepasselijk in dit geval.
Een paar keer, onschuldig, van het paard kukelen kan voor veel ruiters bevrijdend werken en in die zin is de stelling wel correct.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:10

Citaat:
Vallen is soms pijnlijk

Vallen niet, het neerkomen wel Knipoog Clown

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:14

Ikzelf ben voor het laatst van een paard gevallen beter gezegd pony toen ik 14 jaar was, ben nu dus 34 dus dat is alweer een flinke poos geleden.
Denk zelf niet dat het te maken heeft met wel of niet goed rijden of wel of niet een braaf paard hebben.
Heb sinds mijn eerste pony (degene waar ik dus vanaf gevallen ben) nog 8 andere paarden gehad (de achtste heb ik nu ) en ben er tot nu toe op blijven zitten ,in mijn geval heeft dat altijd te maken gehad met geluk hebben en zeker niet te meten aan de braafheid van mijn paarden er zaten namenlijk meerdere flinke draken bij .
Tot nu toe stoppen ze altijd op tijd met bokken of steigeren,het paard dat ik nu heb is er een ster in om vanuit het niets ineens opzij te springen en om te keren dat is tot nu toe goed gegaan .Denk wel dat ik een voordeel heb dat ik erg lange benen heb waardoor je denk ik wat vaster zit als ze gaan etteren .

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:37

toen ik nog op me verzorgshetlander reed egt super lief beestje doet echt niks, maar ben ik best vaak vanaf gevallen Bloos maar ik heb een half jaar elke les op het zelfde paard gereden wat echt heel bang was en van alles schrok en ik vloog echt alle kanten op,zelfs voordat ze les begonnen was Clown maar ik ben daar nog nooit vanaf gevallen. maar ik had wel vaak geluk ik viel elke keer net niet Tong uitsteken dus ik ben het er niet mee eens.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:41

Zo en nu gaat iedereen zeker van zijn paard vallen om dan maar een 'echte ' ruiter te zijn.

Pff wat een onzin allemaal.

Je bent toch al een ruiter als je op een paard zit.... een bobsleer of schoonpringer ben je zeker niet.

Ik hoop dat iedereen netjes blijft zitten gebeuren er ook geen ongelukken.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:31

Wat een onzin! Mensen die er nog nooit af zijn gevallen zijn gewoon geluksvogels! En dat ze dan een goeie zit hebben klopt niet natuurlijk, want niemand zit vanaf dag 1 als een huis op een paard!

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 20:31

Ókay even een vraagje aan botervlieg! hoezo??komt ervan als je jokt?
snap hem niet!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:43

Tja als je echt 30 paarden nodig hebt om te leren rijden, dan leer ik het wel niet. dan maar geen ruiter.
maar volgens mij zegt het woord ruiter gewoon dat je rijdt en niks over het niveau.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:14

Alieta schreef:
Ókay even een vraagje aan botervlieg! hoezo??komt ervan als je jokt?
snap hem niet!


Eerst zeg je dat je er nog nooit vanaf bent gevallen, en later zeg je dat je er 1 keer bent afgevallen in 4 jaar.
Wat is nu de waarheid??? Verward

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:16

Het is een bekende uitspraak, maar ik sta daar inhoudelijk niet achter. Een goed ruiter zijn heeft met veel meer dingen te maken. Dat kan je zo simpel niet stellen. Wel kan je stellen dat iemand die nooit valt per definitie geen goede ruiter hoeft te zijn!

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 22:34

1 keer vanaf gevallen,op een wedstrijd nog wel, maar op deze pony waarop ik nu rijd ben ik nog geen één keer vanaf gevallen!

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:49

Onzin. Ik ben vroeger veel gevallen, maar nu de laatste 1,5 jaar niet meer. Dus dat zou betekenen dat ik een slechtere ruiter ben geworden. Of juist een betere, want ik ben blijven zitten. Het is maar net hoe je het bekijkt.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 05:29

Alieta schreef:
Ókay even een vraagje aan botervlieg! hoezo??komt ervan als je jokt?
snap hem niet!


Eerst zeg je dat je nog nooit van een paard gevallen bent
(en 'de mensen' dat je 'dus' geen ruiter bent)
en later dat je er 1 keer in vier jaar afgevallen bent
(dus had je de eerste keer gejokt Haha! )
Had je nou meteen gezegd dat je wèl gevallen bent, dan
had niemand gezegd dat je geen ruiter bent. Tong uitsteken
Snappie?

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 10:11

och nou een klein foutje kan toch??

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:16

Dat slaat dus weer nergens op, is soms gewoon een kwestie van geluk of juist een goede zit en dat zsoort dingen...

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:26

Ik denk niet dat je van je paard moet afvallen om een goede ruiter te zijn, maar ik denk wel dat er maar weinig tot geen goede ruiters zijn die nog nooit van een paard zijn afgevallen.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:41

wat een bullshit, ik bedoel het is normaal dat je een keertje van het paard valt maar dat je daar beter van wordt nou in mijn geval niet. ik bedoel ik ben een keer gevallen en stappen de er weer op en heb 2 weken met doodsangsten op dat beest gezeten. en als je nooit bent gevallen dan kan je ook super rijden datzelfde geldt natuurlijk ook als je een keer valt en daarna rijd ook weer super. dus nee ik ben het hier niet mee eens! v
allen of niet je bent een goede ruiter of je bent gemiddelde of slechte ruiter, daar verandert niet veel aan.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:13

Blijkbaar ben ik een hele echte en goede ruiter....alhoewel ik vroeger beter was Tong uitsteken

Ik zit gewoon niet zo stevig.

Wel ben ikzelf stoerder gaan rijden *vroeger* toen ik er eenmaal 1 keer afgevallen was....de pijn viel mee, ik klom er gewoon weer op.
Is dat alles? Nou dan durf ik je wel aan hoor Haha!

En ben er afgelopen maandag nog vanaf gekletterd dus voel me weer op en top ruiter nu ik dit gelezen heb Schijnheilig

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:54

ik ben het eigenlijk wel met de stelling eens.. mensen die dan zo opscheppen van; ik ben nog nooit gevallen blabla. maar juist àls je een keer valt merk je pas wat paardrijden inhoud, oftewel, er kunnen ook nare dingen gebeuren en ja kan ook pijn leiden, en dan kan je heel anders gaan denken over het paardrijden(en dus beslissen te stoppen). je moet het gewoon een keer voelen, wat er kan gebeuren...
zelf ben ik er al zo vaak afgevallen dat ik het niet meer kan tellen.. het eerste jaar viel ik er bijna iedere les 1 of 2 keer af(was toen ook met sinterklaas tot 'zandruiter' gedoopt Tong uitsteken) de enige telling die ik nog bij heb gehouden; van boefie ben ik 2 keer afgevallen(in 1 jaar tijd Tong uitsteken)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:40

Alieta schreef:
ik vind het belachelijk,want meestal als mensen eraf vallen ligt aan hun zelf

Verward
Verklaar je nader.......

Ben het niet keihard met de stelling eens, maar er zit zeker een kern van waarheid in Zoals RK ook al aangeeft, je kan niet leren rijden van één paard. Juist door veel verschillende paarden, met verschillende problemen en eigenaardigheden te rijden (en dan meer dan een keertje uitstappen Knipoog) leer je pas rijden. En over het algemeen, zul je er dan ook wel eens een keertje naastliggen Knipoog

Zoals hier ook al meerder keren gezegd is, als je er nog nooit afgevallen ben heb je vermoedelijk of heel veel geluk gehad (wat bijna niemand heeft) of je bent extreem voorzichtig (waar je uiteindelijk weinig mee zult bereiken) of je hebt alleen brave paarden gereden..... op zich niets mis mee. Maar het probleem is, dat je als je wel een keer op een ***bok zit, je vermoedelijk niet de ervaring hebt om het op te lossen.