Trots op Quist, eerste keer 'rijden'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Trots op Quist, eerste keer 'rijden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 16:45

Moet even mijn verhaal kwijt; ben zo trots op mijn Quistje !!!

Quist is nu ca. 3 1/2 jaar oud en al bij mij sinds ze een jaarling is. Ik ben al een tijdje met haar aan het longeren en had er tot nu toe 1x eventjes opgezeten. Ik heb haar goed laten wennen aan het zadel en bit e.d..

Vandaag had ik hulp van een vriendin. Dus Quist gezadeld en naar de bak die ik mag gebruiken gewandelt. Daar aangekomen eerst nog even gelongeerd, die bak ligt aan de straat en ik wilde eerst even kijken of ze niet te schrikkerig zou reageren op het verkeer. Maar ze was heel relaxed. Dus... cap op en ... opgestapt !!! Eerst zo een paar rondjes door de bak gestapt terwijl mijn vriendin ernaast liep, daarna aan de longe. Ze had af en toe een beetje begeleiding nodig van de zweep, omdat ze niet snapte wat ik nou precies bedoelde als ik een beetje been gaf en het commando tot stappen, maar al na een paar keer reageerde ze al veel beter. Vandaag dus vooral geoefend om halt te houden en daarna weer door te stappen (was voor de eerste keer al moeilijk genoeg...) We hebben ook nog een stukje gedraafd aan de longe en ik kan jullie vertellen, ze loopt heerlijk !!

Al met al ben ik dus super tevreden over deze eerste keer 'rijden' Zaterdag gaan we weer !

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Re: Trots op Quist, eerste keer 'rijden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:43

Geweldig gevoel hé.
Binnen 2 jaar kan ik dat ook nog eens meemaken (voor de 3de keer dan inmiddels )
Het gevoel dat je hebt als je er voor het eerst op zit, stapt, draaft, nadien galop. Geweldig is dat.
Nog veel plezier samen.