Andalusische hengst in aantocht!! (met foto's!!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 07:32

Veel succes met de keuring en gefeliciteerd Party!!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 07:41

Leuk hoor,nou alvast een klein beetje gefeliciteerd dan maar!
Als ie goed gekeurd is feliciteer ik je helemaal,succes van het weekend!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:47

misschien een beetje raar van me, maar hoe rij je spaans, heb alleen van de spaanse pas gehoort, wat is het verschil tussen engels rijden en spaans??? maar in elk geval veel plezier met hem.

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:48

Gefeliciteerd! Gaaf paardje zeg!!
Maarja, Anda's zijn nu eenmaal superpaardjes Lovers
Ik ben helemaal verliefd op een valkkleurige anda op marktplaats.
Maarja, geen tijd ervoor. Helaas pindakaas.
En we willen meeeeeeeeeer foto's Schijnheilig

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:38

ja die op marktplaats is inderdaad geweldig, heb hem ook gezien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:48

Tessebes"]
Leuk, leuk, leuk! Haha! Alvast gefeliciteerd, dan maar.
Zit er vol papier bij?
[/quote]

Ik zou het niet weten Haha!

[quote="Mystica"]
Heel leuk beestje! Suc6 ermee. Haha!
Op internet hadden ze ook een hele leuke voshengst te koop. Heb je die ook gezien, en hoe was die?
[/quote]

Nope, niet gezien

[quote="Idra schreef:
Gefeliciteerd! Ik duim voor jed dat hij gezond is.
Laat het niet door zijn DA doen, want het is deze die mij belazerd heeft!

Heb je nog iets gedaan met mijn tip van het geld teurg-contract?
Michel heeft je duidelijk niet bediend, das een beetje een man van weinig woorden en erg onvriendelijk Knipoog

Moreno stond ook in de duurdere gang. Hij stond daar toevallig toch niet meer?? Check even mijn profiel voor foto's.


Hij wordt hier thuis weer gekeurd door mijn eigen dierenarts(en).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:50

droppie_18 schreef:
misschien een beetje raar van me, maar hoe rij je spaans, heb alleen van de spaanse pas gehoort, wat is het verschil tussen engels rijden en spaans??? maar in elk geval veel plezier met hem.


Haha, ze zijn heel raar voor het been en heel licht in de mond en je rijd vooral met lichte zweephulpen, maar verder heb ik het ook maar van dat ene dagje hoor, haha

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:57

Fellor"]
[quote="droppie_18 schreef:
misschien een beetje raar van me, maar hoe rij je spaans, heb alleen van de spaanse pas gehoort, wat is het verschil tussen engels rijden en spaans??? maar in elk geval veel plezier met hem.


Haha, ze zijn heel raar voor het been en heel licht in de mond en je rijd vooral met lichte zweephulpen, maar verder heb ik het ook maar van dat ene dagje hoor, haha
[/quote]

Zucht.... en dan heb jíj het lef 'spaans trauma' in de mond te nemen???

Veel plezier met jouw paard; nee, die heeft geen 'vol papier', maar dat maakt voor het paard en de lol die je ermee kan hebben niet uit.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:04

is er iemand dan die het me duidelijker uit kan leggen Haha! is een beetje vaag, raar voor het been en zweephulpen hahahah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:10

Huertecilla"]
[quote="Fellor"][quote="droppie_18 schreef:
misschien een beetje raar van me, maar hoe rij je spaans, heb alleen van de spaanse pas gehoort, wat is het verschil tussen engels rijden en spaans??? maar in elk geval veel plezier met hem.


Haha, ze zijn heel raar voor het been en heel licht in de mond en je rijd vooral met lichte zweephulpen, maar verder heb ik het ook maar van dat ene dagje hoor, haha
[/quote]

Zucht.... en dan heb jíj het lef 'spaans trauma' in de mond te nemen???

Veel plezier met jouw paard; nee, die heeft geen 'vol papier', maar dat maakt voor het paard en de lol die je ermee kan hebben niet uit.
[/quote]

Het is niet iets dat ik zomaar uit kan leggen dat spaans rijden omdat ik er de ballen verstand van heb, maar dat was ik hier ook niet aan het uitleggen. Ik probeerde te beschrijven hoe het aanvoelde die spaans gereden paarden en dat is niet zo simpel als je het niet kan. Maar littekens op de neus, hysterisch in de monden dergelijke, ik vind dat ik daar best over een spaans trauma mag praten bij sommige paarden. Ik zei toch dat ik zelf ook geen verstand heb van dat spaanse rijden e.d, maar van het algemene gedrag van paarden kan ik toch heel wat beoordelen.

En inderdaad, dat papier kon me in het geval van een andalusier weinig schelen.

En ik vind het wel een beetje aanstellerig hoor de reactie. Ik ga toch ook niet tegen iemand met een shetlander zeggen dat ie niks aan een kWPN'er mag beoordelen of dit tenminste mag proberen. Dat vind ik een beetje dat zelfde idee als dat ras zeikerige bij ijslandermensen (an ja ik rij ook ijslanders!) en of ik dat spaanse gedoe nou helemaal ken of niet, hij krijgt heus wel een oed tehuis en wordt keurig beleerd.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:42

euhhhhhhhhh sloeg dit op mij??? want mij maakt het niet uit hoor op welk paard je rijd, wel of geen papieren, gaat puur om lol met je knol hahahaha. wilde enkel weten hoe het in elkaar stak het spaans rijden

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:44

Fellor schreef:
En ik vind het wel een beetje aanstellerig hoor de reactie.

..en ik Misselijk van Nederlandse 'experts' die over 'Spaans trauma' menen te moeten praten. Maar goed, daar is hier op Bokt al genoeg en afdoende over geschreven; je diskwalificeert jezelf behóórlijk met zo'n uitspraak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:47

droppie_18 schreef:
euhhhhhhhhh sloeg dit op mij??? want mij maakt het niet uit hoor op welk paard je rijd, wel of geen papieren, gaat puur om lol met je knol hahahaha. wilde enkel weten hoe het in elkaar stak het spaans rijden


Nee, ging niet over jou. Knipoog

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:49

Geweldig paardje hoor!
hoop dat ie goedgebkeurt word en dan : veel plezier dr mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:51

Huertecilla"]
[quote="Fellor schreef:
En ik vind het wel een beetje aanstellerig hoor de reactie.

..en ik Misselijk van Nederlandse 'experts' die over 'Spaans trauma' menen te moeten praten. Maar goed, daar is hier op Bokt al genoeg en afdoende over geschreven; je diskwalificeert jezelf behóórlijk met zo'n uitspraak
[/quote]

En wie ben jij om jezelf te zeggen dat jij het goed doet Verward Iedereen vind van zichzelf dat zijnh manier het beste is omdat je anders niet op jouw manier zou doen. maar sorry, vind dit echt een belachelijke opmerking, waar diskwalificeer ik me voor???

En jij noemt hier de zogenaamde expert terwijl ik al 100 keer heb gezegd dat ik er geen snars van weet. Je gaat me nu dus beoordelen op een uitspraak terwijl ik waarschuw dat ik zo gebrekkig mogelijk ga uitleggen wat ik ervan weet. Gaat dus gewoon helemaal nergens over enm als je nog andere ik voel me beter opmerkingen hebt PB me dan maar. Dan kan je me rechtdoor vertellen dat je vind dat ik dom ben. Sorry, maar ik beleer en verzorg mijn paardje hoe ik denk dat het goed is en trek me verder niks van mensen aan die andere mensen beoordelen op niks Leg dan duidelijk uit wat ik verkeerd heb gezegd en breng het als opbouwende kritiek want ik ben echt nooit te beroerd om wat te leren, dat wil ik juist graag.
Sorry dat niet iedereen jouw mening deelt en niet iedereen al jaren andalusiers heeft. Je moet ergens beginnen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-04 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:09

Fellor schreef:
Nou ja, een beetje hysterisch op zn spaans (oftewel spaans trauma).


Dít is mijn ENIGE punt: waarom meen je zo'n polariserende en bovendien onzinnige uitspraak te moeten doen als je zelf uitgebreidt aangeeft niet te weten waar je het op dat gebied over hebt?!

Verder veel plezier met jouw paard hoor OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:13

Huertecilla"]
[quote="Fellor schreef:
Nou ja, een beetje hysterisch op zn spaans (oftewel spaans trauma).


Dít is mijn ENIGE punt: waarom meen je zo'n polariserende en bovendien onzinnige uitspraak te moeten doen als je zelf uitgebreidt aangeeft niet te weten waar je het op dat gebied over hebt?!

Verder veel plezier met jouw paard hoor OK dan!
[/quote]

Sorry heb ook mn humeur niet Bloos , bedankt. Maar oke, was wat gebrekkig uitgelegd, maar heb met paardjes gewerkt met spaans trauma en weet wat het inhoudt. Maar kwam echt een beetje over van tjsa, gewoon beetje over-kritisch zeg maar. maar zand ervover verder.
Let's all be happy met onze spaanse vrienden Lovers

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:21

wat een mooi paard! Lachen

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:23

hej!

Leuk koppie zit er op, heel veel plezier met hem als hij ggk wordt, ik hoop t wel voor je!

Ben erg benieuwd hoe deze zich gaat ontwikkelen Lovers

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:39

ikvind het een prachtig beestje!
hopenlijk word ie goedgekeurd!

Aciree

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:27

Mijn paardje komt ook bij hem vandaan, en ik heb er niets op aan te merken Lachen
Veel plezier ermee!

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:09

Veel plezier met je vent en ik hoop dat hij word goedgekeurd! Ik heb sinds 2 maand ook een andalusier en zou geen ander ras meer willen ze zijn geweldig.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:47

gefeliciteerd met je aankoop!!
het is echt een prachtbeestje!!!
best fijn gebouwd en daar hou ik wel van!!!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:56

Kwijl:~:~:~:~ wat een ge-wel-dig mooi paardje
veel plezier ermee Knipoog

Ferrari
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:35

nou zo mooi vind ik hem niet!! beetje iel. denk jij dat je dat ff kan doen?zo'n beest inrijden hahaha, nou succes ermee! *LOL*