Moeite met achterhoeven uitkrabben

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Moeite met achterhoeven uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 23:35

Mijn 4 jarige ruin geeft wel superbraaf z'n voorhoeven, maar achterhoeven geven snapt hij niks van.
Hij tilt ze wel braaf, maar uitkrabben is er niet bij.
Hij "laat ze niet los" naar achter, of trekt ze heel hoog op.

Ikzelf ben niet zo'n dappere dodo dat ik daar ff m'n knie achter ga steken of ga vast houden totdat ik z'n hoefje naar achter kan trekken Tong uitsteken

Iemand nog tips?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:42

Mijn pony deed exact hetzelfde.
Eerst durfde ik dat ook niet tot iemand mij liet zien dat je toch echt heel makkelijk het been op je knie zet en dan naar achteren.
Zolang je het been goed op je knie zet gebeurt er ook helemaal niets.

Juist als je het heel voorzichtig van een afstandje probeert dan kun je nog weleens onzacht in aanraking komen met een terugtrekkend paardenbeen Haha!

Dus de enige tip die ik je kan geven is direct het been aanpakken en stevig op je eigen been parkeren Knipoog Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:45

Onze Ameretto is inmiddels 12 en die doet het nog regelmatig. Hij trapt niet, hij houdt alleen heel stevig vast. En ik ook Knipoog. Ik heb echt geen flauw idee waarom hij achter niet net zo makkelijk laat uitkrabben als voor, maar ik blijf altijd stug vasthouden en uiteindelijk ontspant hij ook wel. Of idd zoals Kaj zegt: toch het been op je eigen been parkeren, dan kan-ie niet weg. Doe ik iig altijd als ik punten in moet schroeven, dan kun je geen gedonder gebruiken. Tot nu toe altijd goed gegaan.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:51

Ewald tilde in het begin zijn voeten helemaal neit van de grond. Heb er zelfs wel een keer een schop tegen aan gegeven Bloos! Maar je kon alles doen hij tilde ze NIET op! Achterbenen ook een ramp! Dan sloeg hij naar achter en dreunde ze dan op de grond. Maar met veel geduld hoef ik nu maar te doen alsof ik wil uitkrabben en hij geeft ze netjes alle 4 Lovers (achterbenen soms nog iets "moeizaam" altijd even "slaan")

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Josien_, MairiMacBran, Paardennamen, pol013, Sintara en 116 bezoekers