mensjes met los lopende honden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:18

Ja ik kan me er af en toe ook aan ergeren Boos!
Ik heb 't meestal in 't bos, één keer kwam er ook zo'n hond blaffend op Herman af en die ging in z'n staart bijten, gaf Herman een bok, maar hij stond stil, en toen beet die hond nog is een x, en toen gaf Herman nog een bok en toen vloog die er vandoor, en er zijn wel meer honden op 'm af gevlogen, waarbij die heel de tijd aan 't dribbelen was enzo, en toen was riep ik keihard, GVD! En rijd ik langs die mensen, ik keek vet kwaad, hoor je zo van, zo die kijkt kwaad, ja wat wil je!
Maar gelukkig heb ik er de laatste tijd niet meer zoveel last van!

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:30

Mensen met honden... GRMBL, ik stap dus lekker rustig met m'n paard naar een kruising, aan de andere kant van de weg loopt dus een vrouw met 2 loslopende Rotweilers. Die ze totaal niet onder controle had.
Dat mens dus maar roepen. Tjaa, en toen zag 1 mijn paard. Gaat dat bakbeest recht voor me staan blaffen. Ik vond 't niet echt leuk... Straks bijt ie wel. Gelukkig had mijn paard nog zoiets van. Stom irritant beest. En gaat vrolijk om zich heen staan kijken. Laat je honden dan ook gewoon niet loslopen.

Jammer genoeg ken ik ook de andere kant van het verhaal. Onze hond is een herder. En zo'n herder die schapen hoedt met blaffen en bijten. Nu loopt ze dus al achter onze paarden te blaffen. En verder is ze er doodsbenauwd voor. (mijn paard heeft 1x perongeluk of expres een pootje op de hond gezet). Maar goed, ze gaat dus achter alles aan. En als er dan zo'n groep galoperende ruiters langs komt. Dan begin je niet veel meer.

Daarom: Ruiters, passeer mensen met honden stappend en baasjes, roep je hond bij je!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:03

Ik vind het belachelijk als iemand toelaat dat zijn hond iemand anders aanblaft, of die nou op een paard zit of niet.

Machonito schreef:
Heb ik ook een keer mee gemaakt op het strand met me fries.
Er kwam een hond aan rennen en hapte steets in zijn benen.
ik zei er wat van maar zijn baasje nam geen actie. Boos!
en die hond maar happen in zijn staart en benen
ik werd echt boos ik zei dat hij zijn hond even moet weg halen voor er ongelukken gebeuren. Boos! Boos! Boos!
maar die man riep hem niet terug hij zat te lachen hoe me paard in paniek raakte. Boos!
en ineens mijn paard was het zat en whamm hij schopte er op los
2 ijzers in zijn snuit en daar lag ie op de grond DOOD . Huilen
De man schelden boos dat hij was nou ik had hem toch gewaarschuwd
IK vind het ook niet leuk dat hij dood is getrapt Boos! Huilen

eigenlijk zou je zo iemand moeten kunnen aanklagen voor dierenmishandeling. Die man is namelijk schrijnend tekort gekomen naar zijn hond toe, qua verantwoordelijkheid.
Iedereen weet toch dat een paard hard kan trappen!

Machonito

Berichten: 1614
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: ergens tussen de Noordpool en de Zuidpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:33

Ik was die dag wel van streek ik had een flinke schuld gevoel er over.
Maar me paard was zo in paniek dat alles te snel ging

mondeo

Berichten: 11
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:29

heej,

ja ik reed ook een keer buiten met mijn verzorgpony pablo en fries/hackney hengst en toen kwam er een herders hond aan rennen,
die hond hing tussen mijn paard zijn achter bennen richting zijn ballen te happen maar gelukkig deed pablo niets, maar ik was in staat om die hond met mijn zweep weg te slaan ~~}> , ja het zijn toch pablo's edele delen Knipoog

liefs debbie

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:48

Hoe vaak ik niet heb meegemaakt dat mensen zeiden dat het verboden was om met paarden in een park te lopen, omdat parken nou eenmaal voor honden zijn..

treffer
Berichten: 371
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:52

Ik heb het andersom meegemaakt, ik liep rustig met m´n hondje door het bos heen, even met een andere hondeneigenaar praten. Kwam er een paard aandraven, dus ik roep m´n hond (die vindt paarden nogal leuk) en pak gelijk ook even een hond van die man. Maar die andere hond van die man, die was dus door het dolle heen. Man roepen, beestje luisterde niet. Dus hij haalt die hond op, het paard was heel braaf en rustig. Maar dat meisje op het paard raakte door het dolle heen, 'blijf van m'n paard af, jij hufter' en slaan met d'r zweep naar die man (die haar paard niet eens aanraakte). En dan raakt zo'n paard wel in paniek. Beestje steigeren enzo, en meisje ging er maar in een stevige galop vandoor.
Die hond die deed niets, die stond er met een afstandje omheen te lopen. De eigenaar wilde hem terug pakken, is het dan terecht dat zo'n meisje helemaal gek wordt?
Hier vind ik dat de hondeneigenaar geen schuld heeft, het paard was heel rustig, totdat dat meisje zo hysterisch werd.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:15

Wij vragen altijd vriendelijk of de mensen hun hond bij willen houden als ze om ons heen gaan draaien... Dat begrijpen ze vaak ook wel. Maar laatst was er eentje die riep haar hond terug toen we het hadden gevraagd, en liet hem vervolgens meteen weer los. Dus die hond als een gek op mijn paard af... Ging aan zijn staart hangen, en ja... toen sloeg Nico een keer naar achteren... De hond rende de rimboe in en durfde niet meer in de buurt te komen. Best wel sneu maar ook levensgevaarlijk voor het paard en de ruiter.. Lachen

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:00

En wat vindt je dan van mensen die hun hond maar langs straat laten lopen omdat ze te lam zijn om een afsluiting te zetten.
Ik heb het zelf een paar keer gehad dat zo'n mormel achter mijn paarden in de weide zat. Vroeger had ik een ierse hunter die alles de wei uit joeg, maar die is nu ook al even gestorven. Dus de laatste die in de wei achter mijn merrie zat heb ik even bijgewerkt met de longeerzweep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:45

iNderdaad zooooooooo irritant! Ik heb er al heel wat ongelukken mee zine gebeuren: mensen voedt je hond op!!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15461
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:40

Buitenritten op zondagmiddag in het bos zijn voor mij ergernis nummer 1. Vooral nu de jack russel toch het modehondje nummer 1 is geworden Boos!
Jack russels met de liefste namen rennnen als idioten blaffend achter je aan. Baasjes schreeuwen als idioten hun hondje terug, maar niets helpt.

Ik ben ooit eens aangevallen door een dobermann tijdens het paardrijden, die vloog van het erf af op het moment dat ik er langs reed. Mijn toenmalige paard bleef rustig, en ik kon hem met moeite van me afslaan met de zweep. Mijn grote redding was toen een buurtbewoner die met zijn grote jeep die hond heeft geprobeerd aan te rijden, die hong liep jankend weg, gelukkig niet geraakt, maar wel goed geschrokken Lachen

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:35

Op concours vind ik het ook altijd vreselijk die loslopende honden die bij mensen de ring inschieten. Slaat echt nergens op. Ik moet zeggen dat ik mijn hond ook regelmatig meenam terwijl ik op een paard zat. Maar mijn hond luisterd goed. En het paard accepteerde de hond. Dat was echt super. Als er een auto aankwam zette ik mijn paard stil en riep dat de hond langs hem moest gaan zitten tot de auto voorbij was. (Maar 1 rustige landweg en ik was al in het bos. Oja hond is een Jack russel. Ik heb toch liever een jack russel achter me aan als een doberman of rotweiler.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:39

Machonito"]
Ik was die dag wel van streek ik had een flinke schuld gevoel er over.
[/quote]
dat is de omgedraaide wereld! JIJ was niet verantwoordelijk maar dat stuk ellende zonder verstand die het vertikte om zijn hond bij zich te houden.

[quote="Loesjuh"]
Hoe vaak ik niet heb meegemaakt dat mensen zeiden dat het verboden was om met paarden in een park te lopen, omdat parken nou eenmaal voor honden zijn..
[/quote]
Goh wat zijn mensen toch tolerant hier in Nederland zeg!
- de niet hondenliefhebbers vinden dat parken niet voor honden zijn;
- de niet paardenliefhebbers vinden dat paarden er niet mogen komen;
- de mountainbikers willen geen wandelaars.....


Maar elkaar verdragen en rekening houden met? ho maar! Het is toch te gek voor woorden!

[quote="treffer schreef:
Ik heb het andersom meegemaakt, ik liep rustig met m´n hondje door het bos heen, even met een andere hondeneigenaar praten. Kwam er een paard aandraven, dus ik roep m´n hond (die vindt paarden nogal leuk) en pak gelijk ook even een hond van die man. Maar die andere hond van die man, die was dus door het dolle heen. Man roepen, beestje luisterde niet. Dus hij haalt die hond op, het paard was heel braaf en rustig. Maar dat meisje op het paard raakte door het dolle heen, 'blijf van m'n paard af, jij hufter' en slaan met d'r zweep naar die man (die haar paard niet eens aanraakte). En dan raakt zo'n paard wel in paniek. Beestje steigeren enzo, en meisje ging er maar in een stevige galop vandoor.
Die hond die deed niets, die stond er met een afstandje omheen te lopen. De eigenaar wilde hem terug pakken, is het dan terecht dat zo'n meisje helemaal gek wordt?
Hier vind ik dat de hondeneigenaar geen schuld heeft, het paard was heel rustig, totdat dat meisje zo hysterisch werd.

Veel ruiters moeten eigenlijk helemaal niet buiten gaan rijden omdat ze daar zelf mentaal niet geschikt voor zijn. Ze raken om het minste in paniek, brengen daarmee hun paard van de wijs, zijn niet meer in staat om rustig te blijven en hun verstand te gebruiken en geven anderen altijd de schuld.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:55

Ik ben ervan overtuigd dat het van twee kanten moet komen, als een ruiter weggallopeerd omdat er een hond maar niet weggaat vindt ik dat asociaal, blijft hij gewoon stappen moet dat geen probleem zijn.
Maar als een hondeneigenaar ziet dat een paard in paniek is kan hij best wat meer moeite doen om zijn hond bij zich te houden.
Mijn pony is helemaal hondmak maar 1 keer ging hij er toch vandoor omdat er honden achter hem aan zaten, ze gingen pas weg toen ze een andere hond zagen (en grepen die vervolgens) maar baasje deed geen enkele moeite ze terug te roepen, ik stapte huilend en shakend af (was 12 ofzo). Zo'n mens verdient van mij geen respect.

Beide soorten eigenaren weten dat we levende wezens hebben en dat die niet altijd doen wat je wilt, een beetje rekening met elkaar houden moet dan toch niet teveel gevraagd zijn.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:30

Hadden Pellie en ik ook paar weken terug Verward
Die hond vloog weg ofzo en dat domme mens gaat op dr fluitje blazen... beide pony's ervandoor, die hond achterons aan en dat mens blijft maar fluiten Verward Boos!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:47

Tja... Honden en paarden... Het is een mooi plaatje samen als het goed gaat, maar vaak genoeg gaat het ook niet goed.
Nescio geeft er gelukkig niet zoveel om, maar het moet niet te lang duren, dan raakt hij geïrriteerd, logisch. Ik zet 'm meestal maar stil, kijk een beetje hulpeloos naar de eigenaar in de hoop dat die z'n hond komt halen. Gebeurt dat niet, dan rij ik op de hond af. Hij is 1.80 groot en nogal massief, met dito stampers, dus dat maakt meestal wel indruk }> Is het niet op de hond, dan wel op de baas die het dier dan ineens vlug komt halen.
Van wegdraven wordt het meestal niet beter, de hond wordt daar vaak alleen maar door aangemoedigd, is toch lollig om naar een bewegend iets te happen? Ik kan het de hond niet kwalijk nemen, de baas des te meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:54

Irritant! Bloos!

Heb een keer een strandrit gemaakt, en toen we door de duinen aan het galopperen waren sprong er ineens een hond tevoorschijn (lees: wils, springerig en blaffen). Zijn baas had hem dus duidelijk niet onder controle.
Het beest kwam onder mijn paard!!! Ik ben nog nooit zó geschrokken! Scheve mond

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:00

Desiree schreef:
Ik vind het eigenlijk maar stom als mensen zomaar met hun paard gaan wandelen op gebied waar veel meer mensen komen en ook honden.

Ik wandel alleen maar als ik ze aan het uitstappen ben (wil ook dat het onder het zadel opdroogt) of bij het revalideren of om een andere reden dat ik echt geen keus heb of zo.

Als je namelijk naast je paard loopt, heb je er minder over te vertellen dan wanneer je er op zit. Je loopt meer risico.


ik zie anders vaker dat mensen hun hond uitlatan op een plek waar veel ruiters komen. er is een zand plaats in het bos waar je kunt galoperen en dat is overal bekent en dan gaan mensen net op dat [ad hun hond uitlaten