ik kan er met mijn hoofd niet bij...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:36

Marrie schreef:
Het lijkt wel of het tegenwoordig 'in' is om te toeteren naar paarden/pony's! Elke keer als ik naar de vereniging ga toetert er weer een auto als die voorbij komt! En nee het zijn geen bekende Knipoog
Nou ik lig dus helemaal dubbel (lees: NIET) waar slaat t op? Mensen denken volgens mij dat paarden ook auto's zijn en niet opzij springen!
Laatst ook reed ik in een bocht, aman zag paarden dus heel de tijd hinniken, mevrouw in auto wil de inhalen in de bocht helaas er kwam van de andere kant nog een auto dus zij bleef vlak naast me rijden met die stinkmodder auto van dr, aman stapt opzij ja bijna tegen die auto aan! Ik was zo boos he! Ze denken echt dat een paard netjes recht blijft en nergens van schrikt Boos!



je toetert toch ook niet naar elke auto die je tegen komt! >;)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:46

Heel vaak is het onwetendheid van automobilisten. Wij vinden het allemaal maar logisch dat je zoiets niet doet, maar iemand die nog nooit wat met paarden van doen heeft gehad weet dat echt niet, dat kun je gewoon niet van iemand verwachten. Ik heb wel eens iemand gesproken die met z'n auto heel irritant (vond ik) naast me bleef hangen, hij dacht juist dat mijn stuiterende paard nog harder zou schrikken als hij gas zou geven. Ik bedoel maar!
Ik zou er maar niet zo zwaar aan tillen.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 18:42

normaliter til ik er ook niet zo zwaar aan, maar omdat mijn hoofd toch al vol zit met dingen.. en dan dit er ook nog bij..
nee Margreet, deze deed het echt om te sarren...
jamer voor hem dat klas het te druk had met andere dingen.. herders ofzo..
er is ook wel eens iemand achter me blijven hangen.. dan geef ik ook gewoon aan dat ze er wel langs kunnen gaan.. wederzijds respect dacht ik zo.. maar deze meneer is mijn respect voor hem kwijt.. etterbak..

enne wienna.. super van je hoor, met die zweep.. ik had er nog niet eens aan gedacht om zoiets te doen!! toppie OK dan!

en ik had het er vanmiddag nog met de eigenaar van klas over.. die vind het heel normaal dat ze dat doen... soms..
ze moet er idd aan wennen, maar goed.. ik blijf het poging tot doodslag vinden..
misschien kort door de bocht maar das mijn mening

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 18:57

Ik denk dat het gewoon een onwetend iemand was , die niks van paarden afweet verder en het maar stomme , gevaarlijke beesten vindt.

Dan ziet hij jou zo op de openbare weg met een paard wat niet echt onder controle is en wat gevaarlijk is voor mede-weggebruikers op dat moment , en om even zijn afkeur te laten blijken : *toet*

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:01

Er zijn veel mensen die helemaal niets van paarden afweten en daardoor dom reageren. Ook zijn er mensen die het leuk vinden om ruiter en paard op stang te jagen. Ik heb daar een tip voor. Hoe vervelend je het ook vind: Doe alsof je helemaal geen last van ze heb. Negeer ze en laat je niet door ze opfokken. Want dan hebben zij hun doel bereikt. En dat willen we toch niet!

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:02

denk dat een zweep vrij duidelijk is hoor!!!!

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:05

ik heb wel respect voor automobilisten (rijd zelf ook erg graag hard) maar de meeste mensen met een beetje gezond verstand weten echt wel dat paarden vluchtdieren zijn. En als er plaats is ga ik aan de kant, maar rijd ik met een jong dier of een paard die ik nog niet helemaal verttrouw, hebben ze pech en moeten maar wachten op een inham waar ik dan ga staan!!!!

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:08

veel automobilisten remmen ook voor je af maar zodra ze dan precies naast je rijden geven ze weer vol gas, dan denk ik ook van: waar ben je nou in godsnaam mee bezig!!

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:12

ienna schreef:
veel automobilisten remmen ook voor je af maar zodra ze dan precies naast je rijden geven ze weer vol gas, dan denk ik ook van: waar ben je nou in godsnaam mee bezig!!



Heeeeem bijna naamgenootje!!!!!

He welkom hier!!!! Je hebt wel een leuke foto van ienna neer gezet!!
lief koppie

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:55

En wat denk je van die grasmaaiertjes (die zitdingen - mannenspeeltjes Haha! ) , zo'n man is aan het relaxen op dat ding , en hoewel er niks aan de hand , wil hij een goede beurt maken door dat ding stil te zetten zodat jongedame (ik dus Tong uitsteken ) op paardje er rustig langs kan.

Niet nodig vind ik , maar wel erg aardig en beleefd ! OK dan!

Maar je bent er nog niet langs of met veel kabaal zetten ze dat kreng weer aan , en dan staat zo'n paard ook direct naast z'n panty van schrik Haha!

Van mij mogen ze liever gewoon door blijven scheuren met zo'n ding , da's echt 50 x beter dan afzetten en weer zo bruut aan....

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:52

Sommige automobilisten vinden dat kinderen, katten en paarden niet op de weg horen en als ze daar wel zijn is het lastig om te remmen/normaal te doen, immers alle wegen behoren tot hun racecircuit... grrrrrr

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 00:14

Ik denk dat zoals wij denken over die automobilisten er zat automibilisten zijn die hetzelfde denken over ruiters.

Ik denk altijd: leven en laten leven en een beetje rekening houden met elkaar.

Ik zie ook wel eens ruiters die heel asociaal doen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:39

Gelukkig heb ik mijn pa aangeleerd: rustig en voorzichtig langs de paarden .. mijn ma ook. Maar pa heeft tuurlijk bij z'n opleiding bij politie alle regels moeten leren Haha!..

Maar wat doen jullie eigenlijk als er politieauto langs voorbij scheurt?? of ambulance!!??

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:01

met sirenes aan??? heel hard de andere kant op lopen!!!

Zonder sirenes??? flink hard schelden!!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:25

Maar als je paard nou bang word?!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 11:42

heel goed vasthouden en hopen op het beste Haha!
ik laat dr er naar kijken denk ik en laat dr weten dat ook zo'n gilding geen pijn doet.. als ze het kan zien is er voor klas al niet veel meer aan..

en annemiekvm.. gelijk heb je. ik til er zwaarder aan dan klas, ik vroeg me alleen ff af waarom mensen zo dom kunnen wezen...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:43

Tja, er zijn domme mensen op de wereld, * niet erg want je kan ook soms om lachen *

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:56

onze manege is langs een ringvaart, toen was er eens een grote vrachtwagen die het nodig vond om te toeteren, paard in de ring (niet de mijne hoor)
ook zo lekker! en maar doorrijden Boos!
ik kan me hier zoooo kwaad om maken!! Stoom uit je oren

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:59

echt banketstaaf.. !!!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 12:06

banketstaaflig... idd..
das dom.. schrijf ik het hele woord... kan korter.
ik denk dat ik dr vandaag maar aan t werk zet... ook al heeft ze dan niet dr kop bij mij maar bij de manegepaarden, die natuurlijk veeeeeeeeeeeeeel leuker zijn.. Verward

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:52

tuurlijk is alles interessanter dan werken!!!!

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:17

Wienna schreef:
Motorijders hebben er ook een handje van, vlak naast je gaan rijden en dan flink het gas open trekken.

Heb er ooit 1 gehad die trok zijn gas open en bleef naast me hangen, Balen voor hem dat hij zijn vizier open had en geluk voor mij dat ik mijn zweep in de linkerhand had......

* KLATS!!!!!!! *

Deed ie nooit meer!!!!!


Sommige auto's kunnen er ook wat van hoor... rijden ze je normaal voorbij niet te hard en ook nie overdreven rustig.. maar dan net als ze naast je zijn gaan ze in ene gas geven !

En dat van die zweep vink wel een goeie., heeft me zus ook een keer gedaan.. auto had meteen een klein deukje in z'n dak Hyper! ( ze deed het express met de achterkant duss het handvat zeg maar !

Sommige mensen hebben gewoon niet door of willen het niet snappen dat zoiets gevaarlijk is.. maarjah zulke M*ng*len blijf je er altijd bij houden.. HELAAS !!

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:49

mm of een paard dat op comando kan bokken en steigeren, daar gaan ze ook erg wit van om de neus kijken als het vlak voor hun auto gebeurd!!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:01

Wienna schreef:
mm of een paard dat op comando kan bokken en steigeren, daar gaan ze ook erg wit van om de neus kijken als het vlak voor hun auto gebeurd!!!



Julius kon op commando bokken. Erg makkelijk. Ik was een buitenrit aan het begleiden en we moesten over een smal brugje. Ik liep in het midden van de brug zodat de auto's er niet langs gingen.

Een mercedes kwam zowat in d ekont van julius rijden. Een bokje was genoeg om hem flink op afstand te krijgen.

Ik heb ook een keer een ongeluk meegemaakt. k was weer een buitenrit aan het begleiden. En ten kwam er een vrachtwagen langs. Hij reed heel langzaam maar Britt vond het toch heel eng. De vrachtwagen ging stil staan, maar Livonette sprong de sloot in en kwam vast te zitten in prikkeldraad toen ze er aan de verkeerde kant de sloot weer uit wilde. henk was er inmiddels al afgevallen.

De man stapte meteen uit, maar ik was er al. De man heeft geholpen waar het kon en wilde zijn anders doorgeven voor het geval er iets was gebeurt wat we nu nog niet konden zien. En duizenden excuses.

Sommige chauffeurs zijn dus wel erg netjes.

Paard had trouwens alleen wat schaafwondjes. Ook op het zadel, trouwens.

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:27

Zo heb ik ook iets meegemaakt met een vrachtwagen.

Trainde toendertijd een jachtpaard, een jong en nog erg nerveus dier.
Ik ging over het algemeen over de weg naar het bos, naderde een keer een vrachtwagen van achteren en ik gebaarde dat hij even moest wachten tot ik een erf op kon rijden. Ik had het paard nog niet half van de weg af toen meneer haast begon te krijgen en met een volle vaart langs me kwam. Paard schrok en vloog achteruit, tegen de vrachtwagen daar schrok ze zo van dat ze met haar achterbeen tussen wiel en blik kwam. Ze zat gelukkig niet klem maar er lag een flink bloedspoor en haar been lag compleet open. De chauffeur stopte pas na honderden meters, en kwam op een sukkelgang naar me toe. Gelukkig was ik vlak bij stal en de mensen van die boerderij hebben hulp gehaald. Het arme dier heeft nooit meer goed kunnen lopen....