Diep ongelukkig, 2 maanden niet rijden....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Diep ongelukkig, 2 maanden niet rijden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 09:47

Ik had al een tijdje zadelproblemen, maar de laatste tijd werd het probleem steeds groter. Ik reed op advies van de zadelmaker met een bontsjabrak onder het zadel. Maar eigenlijk ligt het zadel dan niet goed. Een andere zadelmaker gehaald, die zei dat Mazzel een scheve wervel had door een verkeerd zadel.
Ik weer terug naar de vorige zadelmaker, die zei dat het niet waar was.... Toen dacht ik, ik haal de da erbij. En hij zei dat de oorzaak niet bij het zadel lag, maar aan de afvalstoffen die hij niet kwijt kan en het zadel versterkt de bultjes op z'n rug. Hij heeft nu een stuk of 15 bultjes op z'n rug en gelukkig geen verkeerde wervel. Maar het advies van de da is 2 maanden niet rijden, totdat de bultjes weggaan.
Ook moet Mazzel een reinigingskuur, minder eten, want hij kan niet tegen teveel eiwit en moet ik hem appelazijn en lijnzaadolie blijven geven. Hij heeft ook al twee jaar mok, gelukkig nu wel onder controle, maar dat is ook een uiting dat hij z'n afvalstoffen niet kwijt kan....

En natuurlijk gaat mijn zadel eruit en ga ik een air zadel kopen. Bates, de leren versie van wintec....

Ik blijf toch elke dag stiekem hopen dat als ik op stal kom, de bultjes allemaal weg zijn.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:55

dat is heeeeel erg niet leuk.. :S
Ik heb ook een poosje met een niet-passend zadel gereden. Het zakte op het laatst zelfs scheef!( ik wist het niet)
nu rijd ik al een maand ofzo zonder zadel.
Ik zal mijn kleedgeld moeten gebruiken om een tweedehands passend zadel te kopen..
Maar voor mijn paard wil ik best een maand nieuwe-kleren-loos zijn hoor!!
Haha!
heel veel succes ermee

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:57

Jee dat is echt niet leuk!!
Ik hoop voor je dat de bultjes heel snel weg zijn!!!]
veel succes nog!

_Sas_

Berichten: 3313
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:14

Aaah.. hopen dat de bultjes snel zullen verdwijnen en dat je als het straks mooi weer gaat worden weer heerlijk kunt rijden!

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:16

mijn pony had dat inderdaad ook, maar ik heb m'n zadel goed op kunnen laten vullen... succes ermee

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:38

Mijn paard had dat vroeger ook, uiteindelijk bleek ze toch wat last te hebben van horzellarven. (ondanks netjes op tijd ontwormen met de juiste middelen!!!)

We hebben haar toen een paar keer goed extra ontwormd met eqvalan, de bultjes zijn genezen, en nooit meer teruggekomen Haha!

LindaJ
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:58

Mag je ook niet zonder zadel rijden? Of kan dat niet?

Yosan

Berichten: 593
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Uplengen(Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:17

je hebt je paardje nog bij je staan, zodat je er elke dag naar toe kunt gaan. Ik mag 2 maand niet rijden vanwege een buikoperatie(aan mezelf), en ik heb mijn paardje tijdelijk weg moeten brengen, omdat er anders niets mee werd gedaan.
gelukkig ben ik bijna weer zover dat ik mag gaan rijden.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 13:30

Oef, dat is nnog minder leuk!
Ik mag ook niet helemaal klagen, ik kan wel gewoon aan het werk met hem, aan de longe en ben nu bezig om hem de beginselen van het mennen te leren.