handelstallen slecht of niet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dianasomers

Berichten: 35
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: antwerpen

handelstallen slecht of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 15:57

wij hoorde steeds dat je nooit een paard of ponny bij een handelaar mocht kopen nu is het zo wij hebben er wel enkele af geweest toen we een paard zochten tot we in dordrecht terecht kwamen een heel goed ontvangst vriendelijke mensen en paarden zagen er verzorgt uit daar wij mensen zijn die niet eender welk paard kopen en je daar het paard eerst mocht proberen zowel binnen als buiten het geen wij ookwel belangrijk vinden
nu voor het verhaal kort te maken wij hebben er een nrps gekocht v: elegant en moeder silietha el beautykomt ook voor in haar papieren een pracht beest en zijn er heel te vreden over en ze is heel lief
Daarom zeg ik dikwijls scheer sommige mensen niet over de zelfde kam en een minder goed paard kun je ook kopen bij geen handelaars

al onze vrije tijd gaat naar onze paarden
foto's zijn te zien op www.trustphotosite.com/dianastolk


Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:59

Handels stallen verzorgen hun paarden meestal goed hoor..Want iets wat er niet goed uitziet word ook niet verkocht.
Ik ken ook zat handelaren maar sommige mensen schilderen ze meestal zwart af omdat ze paarden kopen en weer verkopen.
Ik heb 3 weken geleden ook me nrps gekocht bij een handels stal helemaal niets mis mee.
De handelsstallen die ik ken die brengen het paard ook naar de nieuwe eigenaar en als het der niet goed uit ziet voor dat beest dat het niet leefbaar is dan nemen ze het paard gewoon mee terug en verkopen ze het aan iemand anders.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:39

je hebt goede handelstallen en slechte handelstallen. En je hebt goede particulieren en slechte particulieren. Je hebt met mensen te maken en met geld.

Handelaren zijn alleen wel meer afhankelijk van hun reputatie dan een particulier die eens een keertje een paard verkoopt. Een handelaar kan zich dus minder permitteren. Dus ik zou niet te veel op die praatjes afgaan maar het per geval bekijken.

De hond is de betere mens

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:46

ik heb ervaring met goede en hele slechte handelsstallen ....
en toch krijgen veel handelsstallen paarden binnen die iets mankeren, want anders doe je je paard niet naar een handelaar IMO
maar handelsstallen die echt serieus bezig zijn,alles goed voor elkaar hebben , een stel goede ruiters hebben, daar mag je van verwachten dat ze een naam hoog te houden hebben , en dus geen rommel zullen verkopen
keuren moet je bij een handelsstal IMO zowiezo altijd zelf laten doen !
geen oude foto's aannemen en een onpartijdige of je eigen dierenarts nemen om het paard volledig te keuren ,maar particulier is dat eik ok geen overbodige luxe.

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:50

Celvin komt ook van een handelsstal af ( In brabant ) en wij hebben het super getroffen...
Maar we hebben verhalen gehoord van mensen die een pony bij de zelfde handelaar hebben gekocht die het minder goed hadden getroffen !

Ik denk dat je het gewoon moet treffen., en er een beetje geluk bij hebben !?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:52

Ik heb eens kijken.... Cherla, nephar, Pepe, Justin en paddy bij een en dezelfde handelaar gekocht.
En Radonja op de markt van een vriend van diezelfde handelaar....
Die paarden mankeerden allemaal niets.

De hond is de betere mens

dianasomers

Berichten: 35
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 16:55

kijk ons paard is gekontroleerd door onze vearts en alles was in topconditie en was niets op aan te merken hij vond het zelfs een pracht beestje en ik weet ook dat als dat niet zo was dat die mensen ze dan hadden terug genomen en dat kun je niet zeggen van mensen die gewoon een paard verkopen want als er dan iets is trekken ze hun handen er van af

al onze vrije tijd gaat naar onze paarden
foto's zijn te zien op www.trustphotosite.com/dianastolk

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:42

Veel paarden worden ook gekocht op markten en die worden anders afgemaakt er zal dus heus wel wat tussen zitten wat iets mankeerd maar wat is daar erg aan zo'n beesie word toch als ware van de dood gered.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 18:22

het klopt wel dat veel handelsstallen ze weer terugnemen
zo heb ik echt veel paarden na een of twee weken weer teruggezien .....
ook zaten er echt wel goede tussen hoor, maar de meesten hadden een addertje...
of ocd, of ergens een 3tje
of ze waren gewoon niet te rijden
of ze konden gewoon niet lopen !
echte toppers kun je op een normale handelsstal ook niet verwachten, maar ik ben gewoon een beetje "verpest" omdat ik zoveel rottigheid heb zien komen en zien gaan ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 18:27

Desiree schreef:
je hebt goede handelstallen en slechte handelstallen. En je hebt goede particulieren en slechte particulieren. Je hebt met mensen te maken en met geld.

Handelaren zijn alleen wel meer afhankelijk van hun reputatie dan een particulier die eens een keertje een paard verkoopt. Een handelaar kan zich dus minder permitteren. Dus ik zou niet te veel op die praatjes afgaan maar het per geval bekijken.


helemaal mee eens.
daar hoef ik verder niets aan toe te voegen.

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 08:33

crossmonster schreef:
echte toppers kun je op een normale handelsstal ook niet verwachten, maar ik ben gewoon een beetje "verpest" omdat ik zoveel rottigheid heb zien komen en zien gaan ...


Volgens mij heb jij een heel ander begrip van handelsstal dan dat ik dat heb ... ik ken stallen waar echte toppers staan maar dan moet er ook wel diep voor in de buidel getast worden Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:59

ja idd als er iets tussen staat moet daar zeer diep voor in de buidel getast staan, maar ik heb het over de normale handelsstallen, niet over de stallen die een behoorlijk goede naam hebben
echte toppers gaan ook niet zomaar naar een simpele handelsstal, die gaan naar voornamere stallen ... tenminste dat is mijn visie

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:05

Je hebt altijd kaf tussen het koren zitten.... kunst is om de goede er uit te pikken, maar vaak kun je dan wel afgaan op de verhalen die je hier en daar hoort.... die kloppen meestal wel.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:07

ja dat is zo , penny
helaas betaal je bij de goede stallen ook wel veel voor de naam
maar wat je dan als extra hebt, is dat je ze meestal kunt terugbrengen, bij een particulier is dat moeilijker
een handelsstal houd zijn goede naam door netjes niet goed ? geld terug te garanderen, of een ander paard aanbieden...

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:09

Idd, je moet weten bij welke handelsstal je aan kan kloppen. Ik heb mijn paard ook bij een handelsstal gekocht (Misschien kennen jullie hem wel: Wim van Tilborg)
En dat is wat mij betreft geen slechte handelaar. hij heeft goede stalruiters. En zo ken ik wel meerdere handelaren.

Maarja je hebt ook handelaren die helaas meer om handje contantje geven dan om wat er bij hun op stal staat.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:41

De goede handelsstallen zullen ook niet elk paard kopen om te verkopen, de minderen wel.

barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:02

Mystica schreef:
De goede handelsstallen zullen ook niet elk paard kopen om te verkopen, de minderen wel.


hier ben ik het mee eens.
mijn haflinger merrie komt ook van een handels stal af en ik ben over die handels stal te vreden. er zijn er ok bij wara ik het niet mee eens ben.
Het enige wat ik wel heb gedaan is haar laten keuren en de exacte leeftijd gevraagd want dat klopte niet.
maar de handelaar is uiteindelijk wel vriendelijk geweest en met de prijs omlaag gegaan Lachen

SHIVA IS MIJN STOERE MAFLINGER Lachen

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:55

Mijnpaard is ook via een handelsstal gekocht. Ik ben daar samen met de eigenares van een manege naar toe gegaan en zo wist ik eigenlijk wel zeker dat hijmij geen loer aan zou draaien... Zij koopt al haar paarden bij hem, dus hij kan dan geen slecht woord gebruiken.

De handelsstal waar Pris bij gekocht is, staat nogal wisselt te boek hier in de omgeving. Maar ik heb goede foto's en een extra ding, waardoor ik weet dat ik een goede koop heb gedaan... Hij heeft hem al meerdere keren terug proberen te kopen. Dat gaat natuurlijk niet door, dat snappen jullie ook...

voordeel aan handelsstallen vind ik dat je op kunt geven wat voor iets je zoekt en dat zij dan voor je kijken of ze ergens een geschikt paard weten te staan. Zo is het tenminste bij mij gegaan.


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:45

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn paard liever bij een goede handelaar koop dan bij een onbekende particulier van bijv. marktplaats. Die handelaar heeft meestal een naam hoog te houden. Die particulier wil zijn paard graag kwijt en heeft in die zin geen naam hoog te houden.

Ik ken in de regio Friesland heel goed handelaren en fokkers en ook heel slechte. Door van tevoren wat navraag te doen weet je al snel met wat voor soort handelaar je te maken hebt.
D

TaNjAlOvEr

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:29

ik rij zelf bij een handelaar en die heeft ook goede paarden en ben ook heel blij dat ik daar kan rijden en wat maakt het dan uit of ie een goede naam heeft als de paarden gezond zijn en niks mankeren dan is het toch goed.. Haha! en ik ben het er idd mee eens dat het toch niet uitmaakt of je je paard nou bij een manege haalt of bij een handelaar als het maar een paard is waar jij blij mee bent en dat er niks mis mee is toch ? Pling OK dan!

~Never Forget Yesterday,But Always Live For 2day, Cause You Never Know What 2morrow Brings, Or What It Can Take Away~

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:03

Ik ken een handelsstal (van Anky en Sjeff) die een paard verkochten dat er na twee weken dood bij neerviel. En dat was geen goedkoop paard Lips are sealed

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:05

Hoezow handelaar slecht? Weet toch zeker dat waar ik op de manege reed dat ook een net zo goede handelsstal was. Waarom zouden ze anders aan italie, zweden, america, duitsland, etc. verkopen?

Denk dat het er maar net aan ligt wie je voor je hebt. Je hebt niet alleen goede en slechte handelaren, ook goede en slechte particulieren die een paard net zo goed 'slecht' kunnen door verkopen. Daar hoef je niet perse een handelaar voor te zijn.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:12

Desiree schreef:
je hebt goede handelstallen en slechte handelstallen. En je hebt goede particulieren en slechte particulieren. Je hebt met mensen te maken en met geld.

Handelaren zijn alleen wel meer afhankelijk van hun reputatie dan een particulier die eens een keertje een paard verkoopt. Een handelaar kan zich dus minder permitteren. Dus ik zou niet te veel op die praatjes afgaan maar het per geval bekijken.


Hier sluit ik mij helemaal bij aan!
Mensen die een paard gaan kopen moeten gewoon zelf heel goed weten wat zij van een paard verwachten!
Niet op praatjes van de verkoper afgaan maar zelf oordelen!
Ik heb eigenlijk alle paarden particulier gekocht en ben nu bij Jordan stables geweest en geslaagd is ook een handelstal!
Het is maar net wat je zoekt en of dat nu bij een particulier is of op een handelstal,dat maakt voor mij geen verschil!
Lundi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:26

Dealer schreef:
Ik ken een handelsstal (van Anky en Sjeff) die een paard verkochten dat er na twee weken dood bij neerviel. En dat was geen goedkoop paard Lips are sealed

En dan nagaan dat ik een paard van 4000 euro helemaal laat keuren als potentiele koper en hun voor wat nullen meer niet Verward
Koper heeft onderzoeksplicht

En ik heb zover ik weet ook niks aan mijn hart,maar lig misschien ook over 5 min dood.

Dat is het risico van met levende wezens omgaan.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:56

Ik sta bij een soort van handelsstal met Codex.
Voordat ik daar kwam heb ik altijd geroepen dat ik absoluut nooit een paard van een handelaar zou kopen. En nu roep ik dat ik, als ik ooit een ander paard koop, dat voor 100% zekerheid bij mijn huidige staleigenaar koop. Waarom, omdat ik weet dat de paarden eerlijk behandeld en gereden zijn en dat hier echt hele leuke paarden op stal komen.

Er zullen beslist handelaren tussen zitten die het niet verdienen om met levende wezens te werken, maar ga daar niet per definitie van uit en scheer niet alle handelaren over 1 kam.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Googlebot, Hobbyhorse, JeRekers, moeshie, stal_HD, Wieke, Zinzi_jewel en 90 bezoekers