Pais vasco zien springen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Pais vasco zien springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 18:30

Zoals jullie weten ben ik al enige tijd met Pais vasco aan het rijden nadat hij ongeveer anderhalf jaar had stil gestaan. Omdat een stalgenoot wou oefenen om met verschillende paarden te springen (voor haar opleiding) had ze gevraagt of ze met vasco mocht springen. Natuurlijk mocht dat. Vanmiddag was het zover Haha! . Vasco liep erg braaf en reageerde erg goed op haar. Na het losrijden begon ze met een laag kruisje met drafbalk. Vasco dacht dat de balk omhoog zou komen terwijl hij sprong en nam dus een megajump eroverheen . Na een paar keer vanuit draf erover te zijn geweest haalde we de drafbalk weg en probeerde stalgenoot het vanuit galop. Al snel werd het kruisje een pittige stijlsprong (80/90 cm). Dit ging super. Toen was het tijd voor een dubbelsprong waarvan de 2e sprong een oxer was. Vasco vond de oxer een beetje eng en week uit. Nadat we de 1e sprong even hadden weggehaald sprong hij zo over de oxer. Als laatste nog de dubbel weer opgezet en jahoor, nu liet vasco zien dat hij dat ook kon springen. Toen ik dit zag begon het bij mij wel te kriebelen, ik wil ook weer springen!

Woensdag wil ik zelf een sprongetje proberen (vasco bleef erg rustig naar de sprong toe) en misschien is mevr. de fotograve bereid om mee te gaan om foto's te maken.

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:05

Ik hoorde al van Laura dat er mensen springtoestelen gingen neerzetten in haar les, dat waren jullie dus Tong uitsteken Echt gaaf dat Vasco zo goed kan springen! Ik wil foto's zien van die gave hengst Haha!