Grote paarden.. *zucht*

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Grote paarden.. *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 22:29

Die grote paarden..
Ze zijn niet alleen moeilijk om op te stijgen (hoezo niet lening)
maar ze hebben speciale dingen nodig voor hun grote lichaam en groot hoofd Tong uitsteken

Mijn hoofdstel (full) was dus te klein voor Azaro zijn hoofdje.
Dan maar naar de winkel om een nieuw hoofdstel zodat het wel past Haha!
Verkoper: Ow dan heb je een extra full nodig. Die heb ik alleen meer van kieffer..
Ik keek mijn papie lief aan terwijl hij kwaad naar het prijskaartje keek Tong uitsteken Goed we nemen het. Oja een nieuw bit. Ik wou een simpel bitje, dubbelgebroken met bol tussenstukje. Die dingen moeten dus in proces ofzoiets liggen dus had hij ze alleen nog maar van sprengler en nog een merk (ben de naam ervan kwijt) Daar hing ook zo'n mooi prijskaartje aan Bloos Het andere bit was stukken goedkoper maar slecht afgewerkt.
Dus papie weer lief aan gekeken
En mijn moeder: Deze is tenminste goed afgewerkt, dat andere bit is scherper. Stel dat hij zijn tong pijn doet Verdrietig

Dat was een duur uitstapje Tong uitsteken
Nu maar hopen dat mijn peesbeschermers (die ik 5 keer ofzo heb gebruikt) wel passen..
Nog meer bokkers met dit probleem?


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:00

Ik ken het probleem wel. Gelukkig hebben we hier al alle maten en soorten tuig Haha!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:37

daarom heb ik een ijs en een fjord
daar is altijd wel iets passends voor te vinden wat ook nog leuk is kwa prijs

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 05:57

ik heb een zwaar trekpaard, die is niet groot (1.54) maar heeft wel een enorm hoofd, bit maat 17,5 (cm) en geen zadel past, ikheb er net via Ebay eentje gekcoht met een kamer van 36 cm....hopelijk past die!

En ik heb eindelijk een paar strijklappen gevonden die dicht kunnen (pijpbeen 30 cm, kogel 38 cm)

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:58

Ik heb een klein paard die past veel van mn pony...
Had ik laatst een super mooi goud onderlegd hoofdstel van kieffer gekocht voor mn pony past ie niet bij mn nieuwe paard...
(dan denk je waarom koop je een hoofdstel voor je pony als je een paard hebt? Nou toen wist ik nog niet dat mn pony werd verkocht Tong uitsteken )
Dat hoofdstel was best duur en k heb t maar een paar weken gebruikt... best jammer eigenlijk Haha!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:12

Pfoe,gelukkig heeft mijn paard meer gemiddelde maten Haha!

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:27

KellyenXena schreef:
Pfoe,gelukkig heeft mijn paard meer gemiddelde maten Haha!


die van mij ook!

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:37

Fijn he, dat heb ik de andere kant op. D'r is haast niets knaps voor Dennis te vinden, al heb ik uit eindelijk een knappe verzameling bij elkaar nu Lachen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 19:27

Ik zal mijn titel veranderen in kleine en grote paarden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:40

Lucxky is een D-pony makkelijk zou je denken? Nou het hoofdstel cob is te klein en full te groot..In de cob heb ik maar gaatjes bijgemaakt..want bij die full werden die riempjes anders te lang en dat vond ik niet netjes..
Zijn bitmaat is ook al zo vaag..13 cm..ik zit altijd te twijfelen tussen maat full en cob..*zucht* het leven is zwaar..!

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:22

ik verzorg een ezel (misschien wel anders dan een paard) maar ezels hebben een best smal maar vaak lang hoofd. dat is dus ook irritant want vaak zitten de halsters dan ook raar. gelukkig hebben we een goed passende Haha!

jeej, in mei naar tsjechie!!

Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 20:25

Had nog een oud (2 keer gebruikt Haha! ) halser liggen in mijn kast. Het was te groot voor Camble. Voor Azaro past het natuurlijk goed Haha!

Afbeelding
En zo ziet meneer er uit als hij weer zich druk maakte als ik mijn borstel ging weg leggen
Afbeelding

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:22

En dan heb je zometeen als je op wedstrijd gaat ook nog een nieuwe XXL trailer nodig Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:25

Dat probleem met het hoofdstel hebben wij ook eens aan de hand gehad met ons vorig paard. Koop je een Full, blijkt dat te groot, dan koop je een maat kleinder, dat paste nu net weer niet Haha! . Probeer je weer iets anders, maar dat paste goed, alleen de frontriem stak er mijlenver vooruit etc.... Gelukkig hebben we uiteindelijk toch nog ergens een hoofdstel op maat gevonden Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:18

Met mijn tinker heb ik dit soort problemen ook. Groot hoofd met ramsneus. Dat betekend dat bijna geen enkel hoofdstel of halster past. Ook zijn zadels zijn een moeilijke factor. Een brede rug, met schoft...

* To Belg, or not to Belg *

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:50

paard van een vriendin van mij heeft schofthoogte 1.82 en zei is zelf ongeveer 1.60.. Is altijd een leuk gezicht om te zien klein meisje met een GVR *LOL*

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:55

Nou daar kan ik mee praten daarover .. op me manege zijn er natuurlijk paarden van alle maten en soorten.. * een welsh de kleinste maat tot een paard met schoft van 1.80 ofzo.. * en ik heb COB.. en bij de grootste moet ik altijd een full lenen van ander.. irritant! *

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:52

MoonChloe schreef:
Nou daar kan ik mee praten daarover .. op me manege zijn er natuurlijk paarden van alle maten en soorten.. * een welsh de kleinste maat tot een paard met schoft van 1.80 ofzo.. * en ik heb COB.. en bij de grootste moet ik altijd een full lenen van ander.. irritant! *



Schijnheilig

Daarom heb ik nou twee halsters Tong uitsteken

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:43

Ik heb het probleem dat het er net tussenin zit. Halster full is net te groot en cob is net te klein! ook vervelend maar toch ook niet hopeloos

Vrijgezel #4(#64)-Terrabokker #2
Ik ben niet nieuwsgierig, ik wil gewoon graag alles weten

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 18:17

*zucht* erg he! mijn oude pony had ook alles op maat gemaakt vreselijk moeilijk om zoiets te vinden en vreselijk duur

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:23

Als ik een martingaal wil hebben voor m'n bijrijdpaard moet die gemaakt worden, ze zijn er niet in z'n maat *LOL*

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charaz, GoogleAdsense, Jintexx, Maanon_, Mark0919, Mette, Ptl4ever en 44 bezoekers