Eerste paardrijles (het verslag)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Prowler
Berichten: 30
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Eerste paardrijles (het verslag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 13:28

Nou vandaag was het dan eindelijk zover: mijn allereerste paardrijles. En beloofd is beloofd: hier komt het verslag.
Na een half uur fietsen kwam ik al redelijk opgewarmd op de manege aan (Cannenburgh in Vaassen). Ik werd op de manege gelijk geholpen door Ingrid die daar duidelijk al langer rond liep. Ik mocht van haar een cap lenen (mooi ding! wil ik ook wel ) en ze liet me de stallen enzo zien. Het paard waar ik op ging (Jip) was al bezig in een les en ik hoefde dus niet te zadelen enzo. (afzadelen hoefde ook niet, want na mij kwam weer iemand). Volgens mij was het het rustigste paard van stal.

Erop klimmen dat was nog een hele toer. En dat beeste was helemaal niet groot... mijn been kan gewoon niet zo hoog! Tong uitsteken Maar goed eindelijk zat ik dan toch (gelukkig was Jip heel geduldig en bleef lekker stil staan tijdens mijn rare toeren). We gingen gelijk al draven en lichtzitten oefenen aan de longe. Tjonge dat is moeilijk zeg. Het eerste kwartier was redelijk hobbelig Bloos! Maar af en toe kreeg ik het ritme te pakken en dan gaat het even heel fijn. Ik moest ook met mijn handen los om een goede balans te kunnen vinden. Maar zodra ik mijn handen los deed ging ik automatisch naar voren en dan ga je automatisch weer vasthouden. Dat was wel lastig. Ook gingen mijn voeten steeds verder de stijgbeugel in waardoor het nog weer moeilijk werd. Maar dat kwam juist omdat ik niet in balans was zei de instructrice.

Nu straks eerst een lekker warm bad *auw* Bloos


Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:35

Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad! De eerste keer op een paard is inderdaad best lastig zitten... En waarschijnlijk hou je er ook nog wel spierpijn aan over! Maar dat hoort er echt bij...
En ja, op een paard klimmen lijkt eerst een hele klus, maar gelukkig wordt je steeds leniger en kom je er straks zo op! Knipoog

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 14:17

Het begin is altijd moeilijk wacht maar tot je de smaak te pakken hebt!

gr

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 15:02

succes met je spierpijn Knipoog maar je zal zien dat je iedere keer handiger en leniger wordt, en minder spierpijn krijgt!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Prowler
Berichten: 30
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 20:34

Bedankt voor jullie reacties! En de spierpijn valt eigenlijk nog mee nu... misschien kom ik daar morgen wel van terug Tong uitsteken

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:37

euhm.. ik rij nu 21 jaar maar heb elke dag nog dezelfde moeite om er op te komen hoor.... en ze is maar 159 cm

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:48

Aah Jip .....dat is zo een schatje. Ach gut dat is inderdaad het liefste en rustigste paard daar van stal.
Fijn dat je les zo lekker ging.
Enne ik denk dat je morgen nog wel terug komt van je spierpijn Haha!

Je had zeker eerst een priveles he?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:52

3 uur achter elkaar lopen zonder pauze vind ik wel een beetje veel...
Wel leuk dat je eerste les goed is gegaan. Ben benieuwd naar de 2e...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:57

deden ze op het fries paarden centrum in drachten ook zo vaak. en als we niet oplette pakte ene persoon van wie ik de naam niet zal niemen ook nog een makke fries die dan dus 4 of 5 uur liep..
tot diezelfde fries een keer oververmoeit was en toen hebben we er een stop op gezet..
dankzij de goede zorgen van de lessers liepen de meeste paarden hooguit 2 uur per dag.
nu zijn ze bijna allemaal van particulieren en hebben ze het hopelijk goed.
slechte zaak, zoveel werken

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:01

haha leuk voor je, je wilt niet weten hoe ik mijn eerste rijles heb gesukkeld, dat was ook alles behalve om naar huis te schrijven Bloos . Maar ik moet wel zeggen dat de 2de keer er al wat verbetering inzat bij mij . Verder nog 1 opmerking: 'lichtzitten', moet lichtrijden zijn Tong uitsteken anders heb je een combinatie van Lichtrijden(staan-zit) en doorzitten(blijven zitten). Helaas ben ik nog nooit iemand tegengekomen die deze combinatie kan Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:02

Klinkt als een leuke les Lachen. Dat lichtrijden komt vanzelf en als je eenmaal weet hoe het gaat dan lukt het ook eigenlijk niet meer om het verkeerd te doen.
Die spierpijn zal heus wel komen hoor Haha!.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:05

Leuk dat je les heb genomen.. alles komt goed.. *je wil niet weten hoe ik zat tijdens mijn eerste les*

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 22:17

leuk dat je bent gaan rijden! vel plezier in je volgende lessen

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 00:39

griebels schreef:
3 uur achter elkaar lopen zonder pauze vind ik wel een beetje veel...
Wel leuk dat je eerste les goed is gegaan. Ben benieuwd naar de 2e...



Meestal is een 1e priveles maar een half uur. Misschien dat dit dier maar 1,5 uur liep achter elkaar. En anders is het 2,5 uur geweest Schijnheilig . Bij ons op de manege is en priveles tenminste een half uur.

Ik zou mijn 1e rijles niet meer heugen weet alleen dat dat lichtrijden (staan zitten) erg moeizaam ging. En de spierpijn is meestal de 1e 2 dagen na de les het ergste Tong uitsteken

Prowler
Berichten: 30
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 09:06

griebels schreef:
3 uur achter elkaar lopen zonder pauze vind ik wel een beetje veel...
Wel leuk dat je eerste les goed is gegaan. Ben benieuwd naar de 2e...


Voor mij was een priveles van een half uur, ik had een half uur les en daarna ging Jip even op stal met zadel en al- ik denk voor een half uurtje. Dus het valt weer erg mee Haha!.

Jacqueline, jij rijdt ook op manege Cannenburgh? Leuk, mss kom ik je nog eens tegen Lachen Ik had inderdaad eerst een priveles.

Heheh ben idd teruggekomen van de spierpijn lol Bloos Gelukkig hoef ik niet veel te doen vandaag.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 09:24

Prowler schreef:
Jacqueline, jij rijdt ook op manege Cannenburgh? Leuk, mss kom ik je nog eens tegen Lachen Ik had inderdaad eerst een priveles. .


Nee ik rijd daar niet Knipoog , mijn vriendin is daar begonnen met lessen en ik ging elke week met haar mee, vandaar dat ik Jip ook goed ken omdat ze daar in het begin ook altijd op moest en ik voor haar zadelde.

Wij kwamen overigens wel vrij regelmatig op de Cannenburgh, mijn man mende daar en we hielpen wel eens met een wedstrijd.

Weet je al op welke dag je gaat lessen?

Prowler
Berichten: 30
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 09:28

jacqueline schreef:
Weet je al op welke dag je gaat lessen?


Ik les op zaterdag, doordeweeks kan ik niet en op zondag is de manege dicht. Over twee weken (8 mei) ben ik er weer om half 1 Haha!. (Ik ga per 2 weken om de kosten een beetje te drukken).

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 10:17

lekker.. en kan je vandaag nog een beetje lopen????
ik kon niet meer lopen na mijn eerste les.. ik begon namelijk in een gevorderde groep omdat ik wel kon rijden, maar nog nooit les had gehad..

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 10:35

Veel plezier met je lessen!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:13

Goh ik heb eigenlijk voor de 1e les geen prive les gehad, gewoon meteen hup in beginners groep.. *vond al vreemd dat er geen begeleiding <-schrijf ik het goed Verward mee liep haha*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers