De ego-trippers zonder cap...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yessy

Berichten: 23036
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:04

ze moeten idd een cap uitvinden die licht en luchtig is, en er liefst ook nog leuk uitziet

ik draag (als westernruiter) met buitenrijden wel een cap, en wordt altijd aangekeken alsof ik niet helemaal normaal ben (misschien omdat de (dressuur) persoon naast me zonder cap rijdt?)... nou trek ik me daar echt niets van aan maar ik vind dat ding echt niet fijn

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:04

Ik spring wel altijd met cap, voor zover ik spring dan.

Maar k rijd dressuur zonder cap, en niet omdat k denk dat k zo geweldig kan rijden, eerder t tegendeel. Maar aangezien k uitslag van mn cap krijg, en banger ben voor een uitgescheurde wenkbrauwpiercing.. Doe k m niet op, k rijd soms weken wel met cap en dan weer tijden zonder. Ik vind het zeker ieder zijn keuze, alsof iemand zijn cap op gaat zetten omdat iemand het er niet mee eens is dat hij zonder rijd. Wel is het tot 18 jaar verplicht om met cap te rijden, en ook met de springlessen.

Iedereen moet t toch voor zichzelf bepalen of die t wil of niet, wat maakt t jou nou uit of k straks een hersenschudding heb omdat k geen cap draag?? Wees er blij mee dat je zelf verstandig bent, en over n paar jaar zal t vast wel verplicht zijn voor iedereen.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:12

rebeltje schreef:
Wees er blij mee dat je zelf verstandig bent, en over n paar jaar zal t vast wel verplicht zijn voor iedereen.


Sterker nog, volgens mij kun je zelfs problemen krijgen met verzekeringen en ziekenhuizen etc. als je GEEN cap hebt gedragen....

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:14

Dat weet ik wel zeker Haha!
Verzekering vergoed niks en waarom niet omdat het volgens de verzekering verplicht is te rijden met cap Tong uitsteken

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:15

Idd met de verzekering heb j problemen als er wat gebeurd en je had geen cap op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:15

maar dan moet het wel verplicht worden.
Nu dat niet is, lijkt me het raar.

Tallie1979
Berichten: 22768
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:15

Ik draag zo goed als ALTIJD mijn cap. Zeker als ik naar buiten ga.. Dan sla ik nooit over.

Eerlijk is eerlijk, ik heb gisteren mijn cap laten liggen. Ik had les in de bak en ik had het zo warm dat ik hem een keer heb laten liggen.. Heb wel besloten dat ik er een ga kopen met luchtgaatjes erin Haha! Is veel minder warm Dan hoef ik me ook niet naar te zweten onder dat ding Tong uitsteken

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:17

runningkawa schreef:
maar dan moet het wel verplicht worden.
Nu dat niet is, lijkt me het raar.


Het is volgens mij net zoiets als rijden op een motor zonder pak.... Dat is eigenlijk ook niet vverplicht, maar als je lichamelijk letsel daardoor oploopt, schijn je ook problemen te krijgen met de verzekering, omdat redelijkerwijs van je verwacht mag worden dat je je voorzorgsmaatregelen neemt...

Maar helemaal zeker weet ik het niet.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:18

idd zo goed als altijd Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:18

Wil al de motorrijders met T-shirt of spijkerbroekie, toch niet graag een cent geven, word ik toch erg arm.

Nu word het zelfs gewoon vergoed als je zonder gordel door je autoraam vliegt, wat dan l wel verplicht is.

Zou het met motor of paard moeilijkheden geven met de verzekering, zou het toch ergens moeten staan lijkt me?

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:20

Ga vanavond wel effe vragen aan broertje lieV en de buurman Haha!

Broertje zit bij politie en de buurman werkt bij een verzekerings bedrijf *LOL*

Dan weten we het allemaal direct zeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:21

Super OK dan!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:22

Jup vond ik idd ook een super idd.. alleen is de discussie dan zo goed als afgelopen Haha!

Maar ik laat het jullie morgen allemaal weten Lachen

Kitty

Berichten: 7703
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 16:22

Ik snap niet waarom men altijd zo naar anderen moet kijken. Anderen doen geen cap op en daar ergert men zich aan.
Anderen rijden met setjes en dat lijkt verwaand.
Anderen rijden elke week wedstrijd en dat kan dat paard niet aan.
Anderen....

Laat die anderen toch eens zelf weten wat ze doen. Daar heb jij toch helemaal niks mee te maken? De meeste mensen zullen zelf wel verstandig genoeg zijn om de keuze wel of geen cap te maken.

En voor de duidelijkheid: momenteel rijd ik bijna altijd met cap. Ik ben mij bewust van de metalen balken die aan het plafond van de bak hangen, van de houten schotten rond de bak en van de hardheid van de hindernispalen of van de bomen die langs de weg staan.
Tot voor kort reed ik bijna altijd zonder cap, maar mijn hoofd is mij toch wel wat waard. Ik ben nog nooit tijdens de dressuurtraining eraf gevallen, maar een paard kan ook struikelen en onderuit gaan. Of in de binnenbak onder zo'n metalen balk steigeren waardoor die balk wellicht geraakt wordt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 16:23

Nou, het scheelt natuurlijk dat ik geen hersens heb, ik kan geen hersenschudding krijgen. Zo zie je maar weer, wat je hebt, heb je ook wel eens last van... Haha!

Maar ik vind wel dat kitty gelijk heeft. Altijd maar wijzen naar anderen, is het niet hier om, is het wel daar om.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 16:26

ik vind dat iedereen voor zich zelf mag bepalen
of die een cap draagt of niet
ik draag nooit een cap
maar als ik val heeft niemand daar verder toch last van
als ik eraf val en heb een hersenschudding ja dat is dan jammer
dat is het risico wat ik dan neem

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:09

AlmostBlack schreef:
Citaat:
Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar er moet me toch iets van het hart.

Citaat:
Ik vind rijden zonder cap een zekere vorm van arrogantie uitsralen.

Citaat:
Ik raak dus gek genoeg altijd lichtelijk frustreerd....


Denk dat je eerder zelf ergens mee zit dan dat een ánder arrogant is.... Onverstandig ok, maar arrogant Verward

Ík vind dat elke topper in welke tak van sport ook, zich dient te realiseren dat zijn/haar plaatje beeldvormend is.

Persoonlijk draag ik liever geen helm, maar zet die wel op als ik met een jong paard iets nieuws ga doen of daar op een stormachtige dag de bergen mee inga. Met springen (hoe laag ook) zet ik eveneens een helm op.
Let wel; geen 'cap', maar een helm

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:31

Ik ben het wel met je eens, er hoeft maar 1x wat te gebeuren, je komt lelijk ten val en je bent voor min. een half jaar uitgereden!!
Maar de meeste mensen moeten volgens mij eerst zoiets meemaken en zetten dan pas hun cap op!

Wat raar heh, dat de paardensport als gevaarlijke sport word beschouwd! Als iedereen netjes zijn cap op zou doen en veilige spullen en rijkleding zou dat al de helft van de ongevallen schelen!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:36

Meeste letsel bij paardrijden komt toch voor aan de ledematen volgens mij hoor... Hoofdletsel komt niet zo heel vaak voor, maar àls het voorkomt is het gelijk ook ernstig.

Ik zelf ben nog nooit op mijn hoofd gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:41

dat dacht ik ook Sjuimpje
dat veelal polsen enz de meetse letsel geven.

Afkloppen, ik heb mijn hoofd ook nog geen 1x flink gestoten.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:44

Ik dacht dat het meest voorkomende letsel toch wel aan de knieën is Nagelbijten / Gniffelen

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:48

Da's maar een hele kleine groep Sjuim. Knipoog
Bij mij persoonlijk zit het grootste letsel in de portemonnee
Wat ik me afvraag, zweet je in die Pikeur GPA niet verschrikkelijk?

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:50

-
Laatst bijgewerkt door Kitty_ op 28-04-24 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:59

Tja dat struikelen of express neergooien, lastig ja.
Paard dat dan boven op je komt, erg pijnlijk.
Zelf "een paar keer" ondervonden.

Mijn teen heeft nog steeds een rare bult staat ook wat raar, mijn been bij een andere val, heeft heel lang een rare bult op het scheenbeen gehad.
Die andere keer deer zere en bont en blauwe dij, dat was na een weekje weer pijnloos.
Die knie bij een andere val met paard en al, ja dat heb ik nog jaren gevoeld.
En die keer dat we overde kop gingen, daar had ik geluk links uit te vliegen en het paard rechts.

Blij dat ik mijn cap toen op had, gaf minder letsel
Oh verrek, dat was nog in mijn eigenwijze tijd dat ik nooit een cap droeg.
Doen al die dingen toch niet minder zeer om Lachen

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:59

runningkawa schreef:

als ik zonder cap op kawa stap weet ik echt wel dat ik eraf kan donderen.
ik voel me dan ook niet beter dan een ander.
maar neem gewoon zelf dat risico.
het risico dat als ik eraf donder, het mijn laatse minuut geweest kan zijn.
(dat denk ik ook wel eens net als van de week toen er een vrachtauto half op de verkeerde helft van de weg kwam, en gelukkig net op tijd corrigeerde)
Maar als je zo continue moet denken als je op je paard stap, in de auto, op de fiets...
dan heb je toch geen leven meer...

heeft dus niks met ego-trippen te maken, maar met een keuze die je bewust maakt.


idd, ik heb niet eens een cap meer (ja misschien ergens bij mijn ouders op zolder) Ik loop de hele dag op mijn werk met een helm op, daar krijg ik al genoeg koppijn van...zeker met dit weer, dan zal ik sávonds nog eens 2 paarden met cap rijden ? Het risico dat ik omkom, of blijvend letsel op loop op mijn werk is vele malen groter. Daar staat tegenover dat ik geen meter met de auto rij zonder gordel Schijnheilig
en dit heeft imo helemaal niets met arrogantie te maken !!