Vandalisme op de wijkboerderij + nieuwe aanwinst

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Llewella

Vandalisme op de wijkboerderij + nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 18:08

Ik kwam rustig aan vanochtend op de wijkboerderij, nietsvermoedend.
Had ook nog helemaal niets opgemerkt tot een collega met wist te vertellen dat een van de mestcontainers in het naastgelegen meertje lag.

Politie gebelt en die zouden langskomen, maar de commandant belde op en maakte er een melding van maar was niet van plan te komen kijken.
We moesten zelf maar proberen de container uit het water te krijgen.

Toen bleek dat er op het eigen terrein van het paviljoen blijkelijk lekker gebiert is gisteravond, 3 plantenbakken omver gegooid en een boompje gesloopt.
En er lag nog restafval van de bier.
Opnieuw melding gemaakt gezien ze nu op het terrein zelf waren geweest en duidelijk sporen hadden achtergelaten (stonden voetstappen in het zand bij waar je eventueel met veel moeite via het water om de omheining kan komen).
Politie zou nu wel komen, dus ik braaf wachten samen met mijn broer, weer beld de commandant, en hij zou niet langskomen alsnog.
Hopelijk komt de wijkagent wel polshoogte nemen maandag.

Ik had mijn digi mee, dus heb wel foto's gemaakt van de schade.

Maar de mestcontainer moest toch echt uit het water, moet toch ergens de mest kwijt Knipoog
Zaten al te grappen om de pony en de koe in te spannen Tong uitsteken
Uiteindelijk hebben we met 4 man + lieslaarzen + longeerlijn de mestcontainer uit het water gekregen.

De Pauwen liepen op het voorterrein, ben blij dat zij nog allemaal heel zijn.

Dit is de zoveelste keer in korte tijd dat er vandalisme wordt gepleegd, ben blij dat de meeste dieren achter slot en grendel staan, dat is ook wel nodig!

Verders hebben we dus sinds gister een nieuwe aanwinst op de wijkboerderij: mevrouw koe Tong uitsteken
Een rode koe, 50% dexter.
Ze is wel wat groter dan verwacht (zou iets meer dan een meter zijn maar we schatten er op 1.30 m. ze komt iig flink boven maud - welsh a - uit) maar ohw zo lief!
Ze loopt heel mak mee aan halster, en we hebben haar van wat losse haren ontdaan (kwam een hele hoop vanaf), en de rubber rosborstel vind ze heerlijk Tong uitsteken
Alleen de schapen zijn er erg bang voor.
Volgende week mag ze op de wei samen met de ponies, kijken hoe dat gaat. Ze is iig gewend om tussen de paarden te lopen.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:10

* over dat vandalisme, dat kan ik nog steeds niet begrijpen waarom ze het doen .. maar hoop voor je dat er een keer echt politie komt anders stuur ik me pa daar wel heen als ie zeker in alkmaar gaat werken!!

* en dat koe, leuk!!!!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:17

MoonChloe schreef:
* over dat vandalisme, dat kan ik nog steeds niet begrijpen waarom ze het doen .. maar hoop voor je dat er een keer echt politie komt anders stuur ik me pa daar wel heen als ie zeker in alkmaar gaat werken!!

* en dat koe, leuk!!!!

sgoed hoor nienk

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:27

Wat een... ik zeg niets. Maargoed, leuk hoor, een koe!

Live your dreams

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:30

Weet je wat jullie eens moeten doen bij zo'n weigerende commandant? Een afspraak maken op het open spreekuur van de Burgemeester. Zij of hij is namelijk het hoofd van openbare orde en veiligheid. Dit is toch zeker te belachelijk voor woorden Boos!

'Paint' it 'Black'

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:06

Gaaaaaf zo een koe! Later als ik zelf een boerderij heb komt er zeker en vast ook zo een beest. Cool (keep on dreaming Haha! )
Kan ik gaan koeien vangen met Xen (die is er toch voor gefokt, kijken of ie wat aanleg heeft Tong uitsteken )

Wel sjit dat ze daar feestjes houden bij jullie zeg, vooral ook achterlijk dat de politie "weer wat anders te doen heeft" ... Rolleyes

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:30

he er komt me een idee op, neem ganzen, die zijn goede wakers of anders een goeie waak ,maar voor jullie lief, hond!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 22:25

Boos! Bah, bah en nog eens bah.
Ook bij ons op de wijkboerderij plegen ze de ene vernieling na de andere.
Constant worden er ruiten ingegooid, ramen en deuren geforceerd, container in de vijver geduwd, ingebroken, hooi in de fik gezet etc.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:08

Vernielers, neem jouw eigen huis die je van mij mag vernielen.. maar niet onze..!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie