Welke kleur nóóit??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:05

Zo´n simpele bruine is niet mijn favo-kleur maar goed misschien roep ik over een paar jaar wel heel wat anders.
Vroeger riep ik namelijk ook dat ik nooit een bonte zou kopen, geen merrie en al helemaal geen veulen...... >;) en wat was het allereerste paardje dat ik kocht: een bonte, een merrie en 5 maand oud Haha!

Tegenwoordig ben ik dus fan van bonten en mooie blauw- of roodschimmels vindt ik ook prachtig!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:10

ik denk niet dat ik ooit een bonte zal hebben, of een paard met roze huid rond de ogen/neus Haha!

vos vind ik ook niet mooi, behalve dan een donkere koffievos of zweetvos/haflinger-kleur Tong uitsteken
maargoed als je een heel leuk paard tegenkomt en het is toevallig een vos, zou ik dat geen groot probleem vinden hoor Lachen

schimmeltjes vind ik juist prachtig! Haha!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:35

liever geen schimmel, maarja het zou kunnen. Maar zeker geen bonte, ik kan niet tegen dat asymetrische

alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 13:02

hm, ik dacht dat ik ooit es iets had gelezen over een roan ofzo? die verkleurd dan in de tijd dat ie van haar verwisselt. zou perfect zijn voor iedereen!
persoonlijk vind ik donkergrijze paarden met donkere manen erg mooi

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 13:05

ik zou echt nooit een apaloosa willen, vreselijk en ook geen quarter...schimmels en bonte vind ik wel leuk eerlijkgezegt.....maar dan geen tinkers gewoon kwpnner in kleuren bont en schimmel!

volgens mij ben ik de enigste Schijnheilig

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 13:08

ik wil nooit een schimmel,vos.of een stppel paard hebben Haha!
en al helemaal niet een paard met een bles.
en wat heb ik nu een donkerbruine paard met een bles Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:02

Hád ik maar een paard. Al was hij paars met gele stippen. Knipoog

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:11

Ben het helmaal met Samm eens Ach gut Ik vind sinds kind af aan zwarte paarden prachtig, maar ik heb een bruine! Het maakt mij niet uit als het maar gezond is Haha!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:15

Mij kan het echt niet schelen welke kleur mijn paard zou hebben. Vind de kleur niet echt bepalend.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:16

Op zich maakt het me niet zo heel veel uit, maar schimmels (en dan vooral vliegenschimmels!) vind ik toch net niet... (ja, of wit met zwarte benen en manen Kwijl maar die zie je alleen in films) Ik vind vooral de uitdrukking belangrijk en vaak wordt die (in mijn ogen) een beetje verpest als een paard van dat rozige om zn ogen heeft... vind ik niet zo...

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:24

ik zij altijd:
als ik een paard mag, dan liever geen vos of schimmel.... het liefst zwart of donker bruin of een aparte kleur bont...

de eerste pony die we (bijna) kochte was een schimmel ruin (terwijl we naar een merrie op zoek waren) maar hij werd niet goed gekeurd, dus zochten we verder.

toen kwamen we bij mitchel een vos ruin ...

bolletje, de pony van mijn zusje is een vosje (of roan dus ook een soort schimmel)

Jil de pony die ik nu verzorg is een aparte kleur bont, dus dat maakt veel goed, maar toch ook iets schimmelig.
Haha! zo zie je maar dat je heel veel kan verzinnen maar dat het karakter toch de grootste rol speelt (natuurlijk).

als ik nu een paard mag dan zou ik het lieft een tinker/fjord of haflinger hebben, en dan bij een tinker het lieft geen zwart bont, mischien wel helemaal zwart, maar ik vidn een helemaal bruine tinker ook wel appart, en 3 kleur is natuulijk super, maar net als jill, grijs bont vind ik wel heel leuk!
maar jah dat komt toch door het karakter van jill Tong uitsteken

de kleur maakt mij dus eigenlijk niet zo heel veel uit. wel als je het zelf kan kiezen natuulijk, bijv. als je een veulen gaat fokken dan let je toch ook wel een beetje op de kleur want het is wel een deel van je paard...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:31

Zweetvos... jukkie!
Alle andere vossen vind ik prachtig en palomino kan ik ook nog wel hebben, maar zweetvos, da's 't net niet. Valk vind ik ook niks, lichtbruin ook niet. 't Moet óf erg mooi donker zijn met een diepe glans (heb een zwak voor zwart, koffievos etc) of lekker appelschimmel. Zo'n spierwitte vind ik ook niet je-van-het.
Maar goed, je weet NOOIT waar je mee thuis komt (met een lichtbruine met een pigmentafwijking, onder de vlekken dus Haha! en hij is me toch een partij liefffff!), volgende keer ga ik wel weer voor een mooie rood of goudvos. Mjammie!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:35

Quellian schreef:
Ik denk dat de kleur niet echt uitmaakt als het paard je aanstaat.



Eens. Ik heb geen hekel aan een bepaalde kleur, maar wilde het liefst een groot donkerbruin paard. Uiteindelijk werd ik onmiddelijk verliefd op een roodvos, dus tja... Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:42

Interesseert me echt te weinig geloof ik...

Ik zie wel of het paard me aanspreekt of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:46

Bont,vind ik gewoon niet mooi
Schimmel, onderhoud!

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:07

Waarom zijn er zoveel mensen tegen bont? Kan heel mooi zijn hoor, kijk maar in mijn profiel Knipoog
Mij maakt de kleur niet uit, als ie maar goed kan lopen en lief is.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:37

Ik zou echt nooit een schimmel willen.. dat gepoets de hele tijd.. niet dat ik er een hekel aan heb maar omdat er elke dag wel een vlekje bij komt wat er niet 1,2,3 er af gaat.. (ben blij met dat vosje dat ik heb) Haha! Haha!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:05

Het liefst geen 'gewone' vos of lichtbruin paard. Vind ik van die saaie kleuren...
Maar koffievos of zweetvos mag dan weer wel. De rest vind ik alles mooi Haha!

MiekeB

Berichten: 285
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:19

Ik was er altijd helemaal van overtuigd dat ik nooooit een schimmel zou kopen. Daar vond ik echt niks aan!
Totdat ik bij Sugar ging kijken, ik vond haar zo leuk, dat ik nu toch een schimmel in de wei heb staan Tong uitsteken

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:22

WIT! Bah! Ik keek er niet eens naar! Clown

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:24

Ik vind schimmels nooit echt mooi...
Maar ben wel stiekem verliefd op een schimmel geworden nu Bloos Als ik het geld had, zou ik het wel weten

Dus zeg nooit nooit :d

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:25

serenatje schreef:
ik zou echt nooit een apaloosa willen, vreselijk en ook geen quarter...schimmels en bonte vind ik wel leuk eerlijkgezegt.....maar dan geen tinkers gewoon kwpnner in kleuren bont en schimmel!

volgens mij ben ik de enigste Schijnheilig


En volgens mij ben jij ook de enig(ST)e die denkt dat quarter en appaloosa kleuren zijn?!

& What about een bonte quarter?

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:37

tja ik vind appaloosa ook echt een kleur hoor sflj... Dit omdat ik er geen raskenmerken uit kan halen. Alles is goed als ze maar gespikkeld zijn. Dat noem ik geen ras maar een kleur. Niet dat ik ze daardoor minder leuk vind, maa rik vind het geen ras. Niet zolang alle maten tussen de 0.80 en de 1.70 toegestaan is. Persoonlijk zou ik geen schimmel of appaloosa willen. Ik heb nu een zwarte een isabel en een bonte. Een vos of een bruine past daar nog wel bij Lachen

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:13

ik vind bonte paarden leuk.. maar eigenlijk alleen als het tinkers zijn of shetlanders Tong uitsteken
beetje vaag..
ik zou eigenlijk nooit een schimmel willen.. of een zwarte..
vraag maar niet waarom Tong uitsteken

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:28

standaard bruin zou ik nooit kopen, dan wil je je paard in de wei aanwijzen. Ja die bruine is het, welke van de 20?? Nee dat vind ik geen mooie kleur.