Welke kleur nóóit??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:52

Zo'n vos met dezelfde kleur manen en staart als vacht vind ik niet echt wat. Beetje 13 in een dozijn kleur Tong uitsteken (Sorry mensen met een zo'n kleur paard:D ).
En schimmel sprak me ook nooit aan, maar nu rijd ik er 1 en het heeft toch ook wel weer iets, vooral als je met zo'n wit paard in de sneeuw rijdt... *droomt even weg*
Haha! En bont, maar een bonte tinker vind ik weer geweldig, of zo'n friese kruising die bont is uitgevallen!
Maar ik zou niet een paard niet kopen om de kleur! Gaat mij toch echt om de klik en niet om de kleur!

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:19

Appaloosa is een ras en geen kleur!! Boos! (met bepaalde vachtpatronen en andere specifieke kenmerken) Bij de appaloosa's komen tientallen kleuren voor! Wat voor kleur heeft mijn paard dan ,volgens jullie?

Om nog maar te zwijgen over "kleur" quarter. Clown

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:23

sflj schreef:
Appaloosa is een ras en geen kleur!! Boos! (met bepaalde vachtpatronen en andere specifieke kenmerken) Bij de appaloosa's komen tientallen kleuren voor! Wat voor kleur heeft mijn paard dan ,volgens jullie?

Om nog maar te zwijgen over "kleur" quarter. Clown



Appaloosa is idd een ras, anders sla ik als fokker van dit "ras" volledig de plank mis Verward

Wij fokken mini ap's, je ap's in alle maten en in verschillende schakeringen en kleuren,

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:30

Grappig dat er zo veel mensen zijn die liever geen schimmel willen en ook geen bonte! De mijne is een combinatie van die twee;
een schimmelbonte dus!
Kleur maakt voor mij trouwens niet zo veel uit, het karakter geeft toch echt de doorslag (maar een leuk uiterlijk is natuurlijk mooi meegenomen Haha! )

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 07:38

Zolang er geen vlekken of stippen zijn, heb ik wel mijn voorkeur, maar als het een leuk paard is, zou ik die voorkeur wel even vergeten Knipoog

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 09:53

Ik zou geen bruine willen.
Heb nu zelf een schimmel en die is vaak het schoonste van stal!
Ze gaat echt niet door een plas lopen, en als er modder is, loopt ze ook wel even om hahah Haha!
Wel vind ik schimmels die helemaal wit zijn ook niet mooi, manen moeten wel donkerder dan de vacht zijn
Zweetvos & Valk vind ik ook wel mooi.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:42

Citaat:


Lenn schreef:
Ik vind een vos niet doorsnee, eerder een gewone bruine.. toch?


Een vos is imo een typische paardenkleur


Ondanks dat ik me door je eerste berichtje aangesproken voelde reageer ik toch maar....
Vroeger vond ik vos ook een vaak voorkomende kleur en daarom doorsnee of gewoon.
Maar volgens mij omdat iedereen het zo gewoon vond zijn er nu een stuk minder vossen, zo lijkt het in ieder geval...
Op wedstrijden en bij ons op stal ook zie ik veel meer (donker)bruine paarden.




Dat klopt wat je zegt, ik ben met mij vos vaak een zeldzame verschijning op wedstrijden. Iedereen wil een bruine. Als ik eerlijk ben, vind ik het gewoon een heel chique kleur, maar ik ben nou eenmaal op mn meissie gevallen. Die van mij is dan gelukkig niet heel standaard, een heel aparte kaarsrechte druipkol en verder totaal geen wit.
Laatst bijgewerkt door patos op 24-04-04 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:42

Beetje slordig gequote zie ik...

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:45

geefnie Knipoog
Ik zou juist geen gewone bruine willen, vind ik zo ontzettend saai. Veel liever een vos dan een bruine hoor! Ik zie ook juist helemaal niet veel vossen.. maarja

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:57

Das wel waar, maar ligt er wel aan wat voor soort vos je hebt. Sommige vossen vind ik ronduit lelijk (maar heeft ook met bouw te maken). Een zweetvos vind ik nix en heel lichte vossen ook niet. Een mooie rode vos of een koffievos vind ik dan leuker. En wat die van mij dan voor kleur heeft? Geen idee, er staan een paar kleine foto's in mn profiel, maar er lijkt soms weer een grijze gloed overheen te liggen, mede door de appeltjes die ze op haar buik en kont heeft. Heb nog nooit precies dezelfde kleur gezien.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:59

Je kunt wel zeggen ik wil dit niet, ik wil dat niet...
Maar als je eenmaal voor een paard gevallen bent, maakt het je echt niet uit wat voor kleur het paard is!
Een vriendin van mij zei: "Ik koop echt nooit een schimmel, ik wil een bruine".
Ze kwam thuis van paardenjacht met een schimmel, dat was het paard waar ze voor gevallen was!
Het zegt dus totaal niks. Scheve mond

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:59

Nou dan ben je toch uniek met je vos Knipoog
koffievos vind ik ook ontzettend mooi

Dat is ook zo musli

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:05

kjoetie schreef:
een paars paard hoef ik nooit van me leven Haha!


ook niet zo'n zwarte met zo'n magische paarse/blauwe gloed Tong uitsteken

neej mijn voorkeur is zwart en dan vooral arabieren anders knap ik der echt op af.....(new forrests nog net) En een zwarte lippizanner die niet wit worden kunnen ook nog wel.... maar anders...... Scheve mond

*LOL*

neej ben in een penny-bui....

maar ooit stond hier op bokt een topic een goed paard heeft geen kleur (uuhm renske dat zei antoinette ookal hoor)....Daar ben ik het mee eens

en als ik een eigen paard zou kunnen krijgen (wat goed bij mij past)....Zou de kleur me niets uitmaken


Er zijn natuurlijk kleuren die ik minder mooi vind

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:11

ik zou nooit een licht vos willen of een bonte of iets met spikkels, WEL EEN SCHIMMEL!

die hebben voor mij iets speciaals

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:30

In principe vind ik dat een goed paard geen kleur heeft. Maar persoonlijk houd ik niet zo van bont. Ik zou dus minder snel geneigd zijn een bonte te kopen.

Gillraen

Berichten: 28
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 12:06

Het gaat bij mij nou niet echt om de kleur... Als het paard me aanstaat, boied de kleur niet. Maar als ik echt zou mogen kiezen wil ik in ieder gevaal geen bruine die zie je al zovaak, beetje saai (bruin met zwarte manene en staart). En dan wil ik ook niet zo'n hele lichte schimmel (ze worden uiteindelijk wel lichter hoor, daar niet van) omdat dat altijd zo'n poetswerk is

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:35

Ik vind sommige appalosa niet echt zo mooi, Bloos maar ze kunnen natuurlijk wel vet lief zijn Schijnheilig
Eerst keek ik ook tegen schimmels (die witte!) op, zo wit en zovéél poetswerk, maar nu ik er eentje heb als verzorgpaardje, vind ik het beestje helemaal geweldig (soms even wat eerder erheen om wat extra te poetsen om dur een beetje fatsoenlijk uit te laten zien Tong uitsteken ) en ik maak me er geen zorgen over om wat poetsen ! *LOL*

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 15:36

ik wou geen bonte....
maar je raad het al
we hebben er nu zelfs 4... *LOL*

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 17:31

appaloosakleur Scheve mond hou ik niet van , appelschimmels vind ik echt helemaal om te kwijlen, alleen lijkt me zo lastig met poetsen Schijnheilig, helemaal wit vind ik niet zo mooi... Scheve mond en zo'n matte vos kleur hou ik ook niet van

Maar als mijn paardje nou toevallig een kleur heeft die ik eik normaal minder zou vinden... zou ik het niet erg vinden hoor Vork

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:53

Ik zou dus echt noooooooooooooooit een BONT paard kopen. En appaloosa houd ik ook niet zo van.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:39

Frusty ... en ZUCHT...

appaloosa .. kleur? wat voor een kleur is dat dan? hoe ziet dat eruit?

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:17

ik zou nooit (?) een oranje paard willen. Met oranje bedoel ik natuurlijk een vos met oranje gloed. Ik weet niet wat het is, maar de oranje paarden die ik ooit gereden heb, daar was allemaal wat mis mee... (als in rare karakters)

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 00:05

ik vind gestippelde paarden niet zo heel mooi... maar goed nu moet ik zeggen dat mij het karakter toch meer aanspreekt dan de kleur Haha!
ik zou liever een super lelijk paard hebben met een gouden karakter dan een heel mooi paard met een heel erg vervelend karakter Haha! Haha!

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 07:48

Ik zal Nóóit een bruine kopen. Die kleur vind ik zo lelijk Knipoog
Ook liever geen schimmel, dat is zoveel poetswerk Haha!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 08:07

Ik zou nooit een Bont paard nemen of een Schimmel.
Vos spreekt me trouwens ook niet echt aan.
Pinto's en dat soort kleurtjes met die stippen zou ik niet nemen als paard.