kwaad worden heeft soms toch wel zin

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 13:52

Bij die van mij eigenlijk nooit, maar gister werd ik zo pissig.
Hij loopt als een tierelier, en toen bedacht hij zich opeens dat hij voor t linkerbeen in 40 meter (lengte van de bak) nog geen 3 meter wou wijken. Ik dacht echt dat het aan mij lag, maar voor t rechterbeen liep hij zijwaarts naar de hoefslag!
Dus ik werd best wel gek. Ik vrat mezelf maar op ipv mijn paard. En toen hij het nog niet deed heb ik m een knal verkocht. Meneer was over de zeik maar week heel makkelijk. Daarna nog wat kwaaier geworden (lag dus aan ons allebei). Dus ik dacht: ik krijg je kreng, sporen erin (vind ik zo zielig, hou ik nooit lang vol), en op een volte tien meter in galop. Zo! En hij deed het, geen gemiep... Daarna extreem verzameld in draf. Volgens mij hield hij zijn hoofd te laag, maar hij sjouwde zich een ongeluk...
Vanavond les, en dan moet ik me waarschijnlijk wel weer kwaad maken... Wat een eikel is t soms ook, maar goed, het kwaad worden had dus wél zin! Moet wel opletten dat ik eerst rustig blijf en het nog een keer probeer, en dan daarna hem eens op z'n donder geven@!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 14:14

het is soms net dat vinnige dat je krijgt als je kwaad bent, dat je duidelijker op het paard doet overkomen. Zolang je maar niet zo erg kwaad wordt, dat je je gevoel uitsluit. Want dan kun je niets meer.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 14:23

Meestal ga ik een paar minuten met een lang teugeltje stappen, omdat het gewoon geen zin heeft, maar ik was er van overtuigd dat hij gewoon mij in de zeik aan t nemen was. En daar kan ik helemaal niet tegen!
Na afloop heeft hij wel een appeltje gekregen, volgens mij was hij wel gelukkig en na t uitstappen t hele akkefietje al vergeten....

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:03

Ik moet wanneer ik boos wordt echt ff rust nemen tot 10 tellen en weer verder. Ik kijrg dan ook een hoop spanning die toch niet 123 weggaat.
Soms moet ik idd boos worden op hem omdat hij me in de zeik neemt en dat acepteer ik dus echt niet he Schijnheilig .

EllenR
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:40

Ik ken dat! Haha! Eerst lopen twijfelen: doe ik het dan niet goed? Ben ik niet duidelijk genoeg? Dan boos worden, flinke mep verkopen Extreme duivel , en opeens gaat het als een zonnetje!

Helaas heb ik dan meestal zó de balen in dat ik zo boos moest worden, dat ik niet echt meer kan genieten van het feit dat het daarna wél hartstikke lekker gaat. Scheve mond\

Dan bedenk ik pas achteraf: hé, het laatste kwartiertje liep ze eigenlijk prachtig...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:25

Heel herkenbaar!!
Soms heb je er van die dagen tussen zitten: dan proberen ze gewoon of ze jou kunnen wijs maken dat het ergens anders aan ligt... voor de gek houden...
"Nee hoor baasje, ik snapput gewoon niet?"
"Ja maar baasje, dit kan ik gewoon niet zo goed?"
"Och baasje, ik heb zó'n last van..."
"Goh baasje, ik heb al zóveel gedaan net, ben nu echt óp en niet meer in staat tot..."
En wij als ruiter maar piekeren: is het nu écht waar, of probeert mijn paardje ff lekker onder t werk uit te komen?
Dan kan een tik met zweep of een schop (met of zonder sporen) wel eens verhelderend werken bij dat paard: "Oeps, nou ja, oke baasje, nee hoor, ik doe het meteen, ho wacht ik even ik ga al..."
Ik zie het helemaal voor me:
Een paard dat ineens zó goed wijkt dat-ie door de bakrand heen stormt... }>
Succes met je eigenwijze maar daarna toch heel lieve beestje!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine op 2001-10-12 14:26 ]</font>