Leerzame dag..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Leerzame dag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 22:42

Vandaag was mijn allereerste cross-training! Haha!

Vanochtend vroeg wakker, veelste te vroeg maar de moeite waard.
Zoveel mogelijk alles probeerde te onthouden wat allemaal mee moet en met de "benodigde rotzooi", tenminste zo zag het eruit achterin de auto *LOL* . Gelijk onderweg naar stal Megantjuh opgehaald, voor haar ook vroeg in de ochtend Tong uitsteken , dus ik vondt wel sportief van d'r dat ze mee wilde gaan.

Megantjuh was een super groom! OK dan! Terwijl ze zich bezig hield met Gracy gereedmaken voor transport, ging ik een spoed cursus volgen over het o.a. besturen van een veewagen (ons vervoermiddel met yours truly voor het eerste in d'r leven als bestuurder). Het inladen van Gracy ging niet zo snel dus vertrok wij iets achter schema... ik was even aan het uitzoeken hoe de rem in zijn werking ging.. en Gracy heeft dat opgemerkt! Schijnheilig
Eenmaal onderweg ging het stukken beter met mijn rijgedrag, ik moest alleen maar wennen aan de omvang en gewicht... dus alle filé vermelding vanmorgen in de regio was vanwege mij Tong uitsteken *LOL*

Megantjuh was ook een super in de richting geven welke weg wij moesten volgen en welke afslag wij moesten nemen, dat wij toch wel netjes optijd was, alleen in het dorp zelf was het terrein niet zo makkelijk te vinden komende vanuit een ander richting (heb gelijk geoefend achteruit rijden met de veewagen...).
Toen moesten wij snel Gracy uitladen en Megantjuh ging haar snel opzadelen terwijl ik ging snel informeren hoe of wat en waar ik mij moest melden.
Het viel mee, de groep waar ik ingedeeld was waren nog aan het inrijden, dus kon ik met Gracy een aantal rondjes meedraven en los springen. Het les begon gelijk de eerste minuut dat ik eraan kwam, sja.. Gracy heeft een peteit hoofdje en haar hoofdstel moet wel een extra gaatje krijgen Bloos

Gracy was super braaf en liet ook gelijk haar "stoute kant" zien... bij de waterhindernis. Sja baasje is te lief, dus heeft Gracy laten zien hoeveel respect ze heeft voor mijn been als ze nergens geen zin in heeft.... niets!
Dus met behulp van een ervareren streng ruiter, leerde Gracy hoe belangrijk het is om te luisteren, en na deze spoed cursus ging Gracy ook in het waterpartij met mij.
Toen zijn wij het veld ingegaan met allerei hindernissen, echt onwise gaaf en ook een beetje eng (hier moest ik aan mijn vertrouwen werken!) Wij waren een kleine groep en de meiden waren fantastisch! Ze hielpen mij om meer vertrouwen te krijgen voor het nemen van bepaalde hindernissen. In de trainning werd veel gewerkt met kudde gedrag en met aansluitwerk volgen we elkaar over de hindernissen.

Ik vondt het een geslaagde leerzame gezellige dag! de mede ruiters en de instructer waren super! En Gracy vondt het ook onwise leuk! (behalve de waterpartij.. Ach gut )

Op zeker een herhaling waard! OK dan!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 00:58

Super dat het zo goed ging.
Sja, zo zie je maar weer hoe belangrijk de basis is.
Gewoon op het been reageren, toch de eerste beginselen van de dressuur.
Dat haar hoofdstel en martingaal niet goed zaten heb ik je vorige week al verteld, hoop dat je er nu wat aan gaat doen.

Toch knap dat je zo'n eind met de veewagen hebt gereden, want makkelijk is het niet, daar ben ik zelf wel achter gekomen.
Ik was vooral verbaasd toen ik jou achter het stuur zag, zeker omdat de wagen enorm zwaar stuurt en dat jij dat doet met je RSI polsje!

Petje af!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 08:36

Kleintje"]
Super dat het zo goed ging.
Sja, zo zie je maar weer hoe belangrijk de basis is.
Gewoon op het been reageren, toch de eerste beginselen van de dressuur.
Dat haar hoofdstel en martingaal niet goed zaten heb ik je vorige week al verteld, hoop dat je er nu wat aan gaat doen.
[/quote]
Ik moet Gracy meer corrigeren met de zweep als ze niet op mijn been reageert, ze heeft het te makkelijk gehad met mij.
'Tuurlijk weet ik dat een paar gaatjes erin moeten gemaakt worden.

[quote="Kleintje schreef:
Toch knap dat je zo'n eind met de veewagen hebt gereden, want makkelijk is het niet, daar ben ik zelf wel achter gekomen.
Ik was vooral verbaasd toen ik jou achter het stuur zag, zeker omdat de wagen enorm zwaar stuurt en dat jij dat doet met je RSI polsje!

Toch viel het beste wel mee. Op de rechte stukken is het makkelijk, alleen in de korte bochten was het voelbaar voor mij. Voor mij, mijn redding is Aleve. Tong uitsteken

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:41

gaaf zeg!!
Zo te horen was het zeker leerzaam, mag ik mischien weten waar het was??

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 09:02

asjoe4ever schreef:
gaaf zeg!!
Zo te horen was het zeker leerzaam, mag ik mischien weten waar het was??


In Nieuwveen

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:17

Ben 's middags zelf ook maar even paardloos gaan kijken. Had om 15.30 moeten rijden maar paard is nog niet goed. Kreeg wel kriebels hoor toen ik iedereen zag rijden. Tot volgende week in Lunteren, dan hoop ik weer van de partij te zijn.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:54

Oh wat gaaf! Dus zo'n training is erg leerzaam zo te lezen... weet jij misschien of je ergens misschien ook crosslessen kunt krijgen, dus niet gelijk een hele cursus maar gewoon een les?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:16

Hee Moon! Nou je heb netjes gereden hoor, zowel met de veewagen als op Grace:)

Jammer van de misser bij de waterpartij maar de andere hindernissen waren super!
Wanneer ga je het hoofdstel verkleinen?

XXMegan

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 15:04

YouKnowWho schreef:
Oh wat gaaf! Dus zo'n training is erg leerzaam zo te lezen... weet jij misschien of je ergens misschien ook crosslessen kunt krijgen, dus niet gelijk een hele cursus maar gewoon een les?


Ik sta zelf op de reserve lijst en mag meedoen als iemand niet kan. Dus inprincipe ga ik ook per keer bekijken i.p.v. een reeks cursus. Zo'n volledig cursus zou ik graag willen volgen, maar het is ook doordeweeks en dat redt ik niet i.v.m. mijn werk.

Je kunt ook gewoon een cross les volgen, er zijn diverse datums bekend.
Eentje is op zondag 25 juli. Om een indruk van het terrein te krijgen, zie link: http://www.stalalbers.nl/kk_500002.html

Echt de moeite waard om te doen! OK dan!
En ook raadzaam voor een paard die niet zoveel ervaringen heeft met de hindernissen.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 16:12

Kijk daar heb ik wat aan! . Dank je Moon, ga ze gelijk even mailen!!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 10:03

YouKnowWho schreef:
Kijk daar heb ik wat aan! . Dank je Moon, ga ze gelijk even mailen!!


Hou mij op de hoogte wanneer en waar jullie gaan trainen Knipoog

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 16:14

Als je even op www.sgw-eventing.nl kijkt en dan onder trainingen zie je ook welke cursussen losse lessen hebben Youknowwho
Regio west organiseert er iig een paar, dat is voor jou het handigste

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 18:52

Oh dank je gomir, ik zal even kijken Lachen.