Azra leert netjes de trailer op te lopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Azra leert netjes de trailer op te lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 23:24

Vorige keer was het op wedstrijd een drama om die dwarse haflinger de trailer weer in te krijgen, dus deze week begon het trailer-trainen.

Dag 1
Het schot (we hebben een 2-paards trailer) helemaal open geschoven (zodat het schuin staat). Het probleem met laden is dat ze altijd half de klep/trailer oploopt en dan er met een rotvaart weer uit dendert. Eerst madam half op de klep gezet, zelf naar binnen gelopen en met een appel naar binnen gelokt (ging twijfelend) toen haar voorbenen in de trailer stonden gelijk beloont met een half appeltje.
Zo een aantal keer geoefend en toen geprobeerd een stukje verder deze keer liep ze er helemaal in en kon bij het eten (hing een voerbak voorin)

Dag 2
Ze het het kunstje al door, ik hoefde haar alleen maar half op de klep te zetten en naar binnen te lokken (ging niet meer twijfelend en aarzelend). Toen het schot bijna normaal gezet (20 cm breder dan normaal) en het truukje nog een keer doen.

Ik krijg nog wel een makkelijk te laden paard OK dan!

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 01:15

Vooral doorgaan zo !!! *LOL* OK dan!
Ik heb met Shay altijd het probleem juist andersom gehad , wel er normaal in , maar niet er achterwaarts uit. Mevrouw draaide d'r eigen om en was met geen stok tegen te houden. We hebben alles geprobeerd en niets hielp. Dus heb ik het op een gegeven moment gewoon opgegeven. Wij hebben een anderhalf paards trailer en Shay is een nog steeds groeiende Tinker (toen ook). Op een moment draaide ze zich zelf ook om en toen was ze dus weer wat gegroeid. Ze heeft zich zelf toen lichtelijk bezeerd tijdens het omdraaien en de week erna liep ze er zonder moeilijk te doen achterwaarts de trailer uit. Verward En ik maar denken dat ze bang was om achterwaarts de klep af te gaan ! Schijnheilig

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:24

lekker joh dat het beter gaat,

mijn paardje wilde eerst ook niet, maar die loopt er nu zo op!
zo lekker is dat!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:13

goed zeg! gaat lekker zo!!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:48

jah vervelend he dat je paard er niet in wil.. Ik heb het ook op wedstrijdterrein gehad. Erin ging al zo moeilijk op de heenweg, maar terug.. wat een ramp!!!!! gelukkig gaat het al beter nu.. maar een longeerlijn heb ik nog altijd nodig! iig fijn dat die van jou het nu doet!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:50

sophie_kurk schreef:
jah vervelend he dat je paard er niet in wil.. Ik heb het ook op wedstrijdterrein gehad. Erin ging al zo moeilijk op de heenweg, maar terug.. wat een ramp!!!!! gelukkig gaat het al beter nu.. maar een longeerlijn heb ik nog altijd nodig! iig fijn dat die van jou het nu doet!

Ja fijn he zo'n longeer lijn Tong uitsteken rikky was inderdaad ook erg moelijk, gelukkig heeft Pride niet zulke problemen.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:41

Jup ik ga volgende week ook de gehele week oefenen Haha! Haha! Haha! en dan die week daarna lekker naar de les