Op wat voor manier hebben jullie je paard gekocht?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 10:07

Ik vraag me dus wat af.
Ik heb al veel eigen paarden gehad. Maar elk paard heeft mn vader betaald. Nu hebben we een Shire, een jaarling hengst. Maar die is officieel van mn vader.
Straks hebben we een box over, en nu wil ik dus een paard kopen voor mezelf. Ik heb echt mn droompaard gevonden, maar het áanschafgeld' heb ik niet.

Nu vraag ik me dus af, hoe jullie je paard betalen. Hebben jullie ervoor gespaard, doe je t op afbetaling of zo? Want sommige mensen kopen een paard van 20.000 piek, maar dan vraag ik me af, hoe kómen ze daar toch aan?? Verward

Het paard dat ik op t oog heb, kost ongeveer 10.000 piek.
Heb ik dus niet.

Aangezien veel bokkers eigen paarden hebben, vraag ik me dus af hoe iedereen t voor elkaar krijgt! *LOL*


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 10:10

Ik had zelf 6500 gespaard en 2000 gulden vakantiegeld en kwam dus net iets tekort (had met zadel enzo 9500 nodig), dat samen met een erg lieve moeder gaf me Sefja Lovers

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 10:12

Ha, ik had eerst een maispaardje.
Wilco werkt bij zijn broer in het bedrijf.
Tot voor 2 jaar terug deden ze ook altijd loonwerk.
In de periode dat de mais van het land ging maakten ze altijd gigantisch veel overuren.

Wilco's broer had toendertijd 3 friezen en wij wilden er wel 1 van kopen, dat is dus verrekend met de overuren van Wilco.
Toen Peter niet geschikt bleek onder het zadel hebben we hem verkocht en van dat geld Siebus (m'n huidige paardje) gekocht.

Zo kan het ook, Wilco heeft voor mijn paardje gewerkt Haha! Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 10:13

Mijn paard was mijn verzorgpaard dus kon ik hem voor een leuk prijsje kopen met alles erbij. Ze wilde liever dat ie voor weinig geld bij een bekende kwam dan voor meer geld bij een handelaar. We hebben een contract opgesteld met een datum waarvoor ik moest betalen. Zo heb ik hem in 3 termijnen afbetaald. Zo heb ik ook mijn dure westernzadel op contractbasis af kunnen betalen (was bijna net zo duur als mijn paard Haha! ).

Niets zo charmant als een paard in her land.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 10:14

Maar dat sparen, dat duurt toch onwijs lang? *LOL*
t beste is natuurlijk de Lotto winnen, ha ha ha *LOL*

Ik ben namelijk niet zo n goede spaarder...

Mischien mn pappie lief aankijken, zodat ie ietsje meebetaald?
Zal wel niet. Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 10:15

Mijn vriendin en ik gingen samen op zoek naar een paard. Aanvankelijk wilden we een arabier, maar dan belandden we steeds bij een echte pony, en we wilden toch wel een klein paard of een grote e-pony. Maar een grote rastypische arabier is nogal duur. Dus toen liet iemand IOnes zien, en die werd het. Na een jaar stopte mijn vriendin er echter mee. Toen kocht ik haar aandeel over van mijn spaargeld en werd IOnes alleen van mij. in het begin vond ik dat vervelend, maar achteraf had ik het niet anders meer gewild. Ik ben nog steeds goed bevriend met dat meisje. En ik ben heel blij dat het zo (mede dank zij haar) mogelijk is geworden.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 10:16

Mijn eerste pony heeft mijn vader betaald, haar zoon die bij mij geboren werd, maar wel van de vorige eigenaar was(lang verhaal) heb ik zelf gekocht. Maar ja, ik heb maar huis tuin en keukenpaardjes en die zijn nou eenmaal niet zo prijzig, voor 10.000 had ik de hele stal al vol gehad *LOL* Ik denk dat je toch bij langdurig sparen terecht komt.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 10:24

Tsja mischien dat de eigenaar van het paard een deal wilt maken.
Het zit namelijk zo:

Hij heeft 2 arabieren staan. En ze moeten beide verkocht worden. Eentje is pikzwart, hengst en 8 jaar. Die andere is een vosje van vijf jaar en een ruin. Staat bij eenmaal andermaal.
Dat vosje ben ik nu opnieuw aan het beleren, omdat hem dat verkeerd is geleerd vroeger. et gaat echt supergoed en hij is nu echt rijklaar. Ik heb dat vosje bij mij op stal genomen zodat ik hem echt goed kon beleren met alles. Ik heb dus ook veel kosten aan hem.
De eigenaar heeft gezegd van, nou als jij een koper zoekt en hem rijklaar maakt, dan regelen we wel wat. (ik krijg dan een deel van de verkoopprijs).
Afijn, nu wil ik dus een eigen paard gaan aanschaffen. En mijn droompaard is echt die hengst! Het vosje is ook superleuk hoor, maar die zwarte is gewoon mn favoriet!
Die zwarte wordt gelukkig pas op t allerlaatste moment verkocht, want dat is de man zn favoriete paard.

Nu zat ik s te denken en dacht, als hij in plaats van mij geld te geven voor t beleren van t vosje, alleen een bedrag afhaalt van de prijs van de zwarte, dan kom ik al een heel eind!

Wat vinden jullie? Of volgen jullie t niet meer zo.... *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 10:33

Ja dat is op zich wel redelijk.

Mijn zus heeft haar paard ook op afbetaling gekocht. Ze kende haar (manege-)paard al van veulen af aan, heeft haar zelf ingereden en het was altijd al een beetje 'haar' paard.
Omdat de eigenaar graag een goed tehuis wilde voor dit paard, die hij anders niet zo makkelijk kwijt zou raken (moeilijk karakter) heeft hij gezegd dat ze in termijnen mocht betalen. Dat is nu anderhalf jaar geleden en mijn zus zit nog maar op de helft Frusty . Niet omdat ze het niet kan betalen maar omdat ze andere prioriteiten stelt en dit naar de achtergrond schuift.

Bovendien was de afspraak dat hij nog een veulen bij dit paard mocht fokken, daardoor ging er F 7000,- van de prijs af. Tot dusver heeft de vorige eigenaar ook nog geen aanstalten gemaakt om een hengst te zoeken dus met een beetje geluk blijft het hierbij en heeft het mijn zus F 7000,- gescheeld.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 10:37

Er staat ook een leuke Kwpn te koop voor F4000, goedkoop omdat hij een groot trailerprobleem heeft.
M dressuur, zwart bruin paard.

Ga toch eens met de eigenaar van de arabiertjes praten.
Mischien dat ik hem eerst op uitleen basis mag, en wanneer ik t geld heb, hem dan betaal. Scheve mond\

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 10:47

Koop noooooit een paard op afbetaling!!!

Ik ken talloze (goede) vriendschappen die door dit soort afspraken op de klippen zijn gelopen!

En nog een kleine tip: (no hard feelings!!!)
Verkijk je niet op zo'n mooi paard, zie ook de beperkingen die het hengst-zijn met zich meebrengt!
Stop even die black-beauty gedachtes weg en denk er nog eens goed over na!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 11:40

Ik heb mijn eerste paardje (hengst) gekocht toen hij nog bij de moeder liep. Ik werkte in die tijd zelf op de betreffende sportstal dus ik kon een deal sluiten met mijn toenmalige baas. Een deel van mijn loon inleveren en de rest betaalde ik door er hard voor te werken. Ik heb er 1 jaar over gedaan voordat hij officieel van mij werd, maar dat was wel de moeite. De tweede hebben mijn vriend en ik vorig jaar oktober gekocht (ruin). Ik heb deze ruin zelf zadelmak gemaakt dus er ging een aanzienlijk deel van de prijs af. De pony hengst heb ik voor een heel zacht prijsje gekocht omdat die man er absoluut van af wilde. Heeft me nog geen 50,- gekost en het is nu een bloedmooi beestje die volgend jaar zijn talenten mag laten zien op de hengstenkeuring. Qua aanschafprijs viel het voor mij gelukkig allemaal wel mee. Maar als ik nu een paard zou moeten kopen voor 10.000,-, dan zou ik ook nog wel een tijdje door moeten sparen.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 12:18

hoi

ik had zelf 8000 gespaard, ( heel veel baantjes na school en dan alles op een rekening zetten en ong een jaar nix kopen) mijn paard kost 5000 mijn vader heeft dat nu betaald ik mag zelf weten wanneer ik dat terug betaal. en dan is ze van mij
maar van dat geld moest ik ook een zadel en hoofdstel kopen, verder nog een dek enz enz en voer dus ik betaal haar waarschijnlijk in termijnen af, maar ja dit is bij mijn eigen ouders.
veel suc6
en k zou goed nadenken of je hem wilt want een hengst is leuk maar niet altijd.
groetjes heleen

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 12:35

het klinkt misschien verwent, maar ik heb alle 4 mijn paarden van mijn ouders gekregen en zei onderhouden ze ook qua geld. dus da's wel fijn.

Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 12:46

Het is een heel lang verhaal.

Ik zeurde altijd om een eigen pony Haha! . Mijn ouders betaalde altijd het bijrijdgeld voor mijn verzorgpaarden om die droom toch een beetje waar te maken. Toen moest ik om een stomme reden stoppen met een verzorgpaard, en ging terug naar de manege. Maar na 3 maanden daar gereden te hebben vond ik het rijden niet meer leuk. Ik leerde niks meer, en ben gestopt met paardrijden. Mijn ouders zagen dat ik het mistte , maar terug naar de manege wilde ik niet meer. Toen ben ik op een zaterdag toch naar de manege gegaan, gewoon om te helpen met opzadelen en dat soort dingen, maar ik wilde niet meer rijden.
Toen ik thuis kwam moest ik gaan zitten, en mijn ouders vertelde mij dat ze een paard gingen kopen voor mij, en dat ze via een goed kennis al een paard op het oog hadden. Ik heb 10 min lang met open mond vol verbazing mijn ouders aan zitten kijken, kon het niet geloven. Een week later zijn we gaan kijken. Eerst stond er vooraan een paardje, de kennis die ook mee was, zei heel blij " dat is hem". . Ik vond hem niet mooi. " Oh neej " zei ze toen, het is diegene die erachter staat. Die was moooi. Ik vond hem al meteen geweldig, maarja ik was 15 en me ouders waarschuwde me al, dat ik niet alleen op uiterlijk af moest gaan. Ik mocht hem zelf uit de bak halen, en licht poetsen ( ze hadden hem al helemaal gewassen). toen zelf opzadelen. Vond het doodeng in het begin. Hij was een beetje knorrig, maar wel aanhankelijk, en hij was druk. Toen met opstijgen moest iemand helpen want hij wilde niet stil staan. In de bak gereden en hij was lief, luisterde goed, maar het was een hittepetit. In de galop ging hij bokken en maf doen, met zijn hoofd een hengstendraai enzow. Ik vond hem zo gaaaf! die wilde ik wel hebben, zag mezelf al door de bossen crossen. Haha! . Uiteindelijk hebben mijn ouders overlegd met de eigenaars en ik moest er nog een nachtje over slapen. Maar ik wist het al. Hij was gekeurd enzow, en dit was mijn droompaard. Uiteindelijk hebben we hem gekocht.Tenminste mijn ouders hebben hem voor mij gekocht. Lovers Hij staat nu op mijn naam en hij is echt voor 100% van mij. Wat heb ik toch eigenlijk schatten van ouders Lovers Kusje Party!! Haha! Haha!
Hij is echt mijn lievie, hij is zo veranderd. Hij was een smal ielig , mager paardje, dat druk en veel te hyper was. Soms zelfs gevaarlijk. Hij zag je niet staan walsde over je heen en deed alles waar je je leven niet veilig voor was. Sommige mensen vroegen zich af of het veilig was dat ik er nog op reed. Soms ging ik in de bak zo vaag alle kanten op, steigeren,bokken en noem maar op .Maar ik heb doorgezet. Nu is het de grootste schat die er is. Hij heeft geen irritante trekjes meer, denkt nog steeds dat ie hengst is Lachen Hij kan gewoon zonder halster stilstaan bij de stal. Hij is zo lief

Groetjes Ymke

_________________
<FONT COLOR="PURPLE">Ik ben niet gek,</font><FONT COLOR="BLUE"> Ik ben een deurbel,</font><FONT COLOR="SAEBLUE">als je me niet gelooft,</font><FONT COLOR="GREEN">Bel je maar aan!!!</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-10-11 13:51 ]</font>

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:10

Ons 1 paard kochten we van het lesgeld dat klinkt gek. Maar manlief en ik reden allebei op manege paarden 2 uur in de week dressuur en daar kwam nog een springles in de week bij. Als je dan gaat rekenen is dat lesgeld zo ongeveer de stalhuur.
De aanschaf prijs hadden we voor een heel groot gedeelte gespaard en een stukje geleend van mijn ouders (renteloos) moet het nog steeds terug betalen maar omdat we het 2 paard kochten (van gespaard geld) hebben de lening van mijn ouders weer gebruikt. Het is wel de bedoeling dat dat dit jaar terugbetaald wordt.. Ik moet zeggen zonder hulp van mijn ouders had een heel stuk moeilijker geweest. Verder werken wij allebei gaan niet op vakantie en moeten verder wel een beetje zuinig doen.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:46

hey
ik heb de deal: ik spaar F4500 en dan elggen me ouders er als ik echt ME DROOMPAARDJE zie, en het is iets duurder en zo'n F1000 bij, ze gaan ook al het onderhouds, verzorgings geld betalen, dus eigenlijk ben ik wel van plan die F1000 terug te betalen (hoe weet ik niet?) en misschien helpt me oma me me, maar nu heb ik een paardje van F3000 op het oog, dus... dan hou ik nog wat over!
Maar bv. een nieuw zadel of hoofdstel of deken moet ik zelf kopen (verjaardag!)
Maar ik vind het wel super tof van me ouders Lovers maarja, me vader wil er ook wel stiekum heel graag een hoor! Daarom bracht hij me altijd naar de manege en zat me helemaal gek te praten over een eigen paardje! Pling
Maar nog even, en dan draaft mijn iegen paardje door de wei!!! Kwijl
Ik zet hem wel op me ouders naam, want dat is handiger met verzekeringen enzo...
Groetjes Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 14:27

Ik heb de hele zomer gewerkt (ben scholier) en ik heb zo'n hekel aan werken! En ik hou zo van geld uitgeven!!
Maar elke keer zei ik tegen mezelf: ik doe het voor Loki

En ik had mijn brommer nog verkocht (mijn mooie Honda 4takt...zucht....) en ingeruild voor een verrot thomosje...maarja, ik had er alles voor over.

Ik wist al welke pony ik wou, maar ik had nog geen geld genoeg en er waren nog andere kopers! Toen heb ik het toch voor elkaar gekregen om hem te krijgen en mocht ik aan het eind van de zomer betalen. Maar ik mocht hem niet eerder meenemen.

Maarja, 2000 piek is wel wat anders dan 10000

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 14:30

Ik leasde Julius op de manege. dat kostte me gewoon iedere maand stalgeld. Ik mocht hem toen niet kopen.

Toen bleek dat ze een fout hadden gemaakt met mijn loon. Ik kreeg in een klap bijna 10.000 gulden. Dat was wel lekker. Ik wilde toen toch echt een eigen paardje en toen vertelde ze op de manege dat ik Julius kon kopen omdat we echt bij elkaar hoorde.

Barley heb ik gekregen van mijn ouders en mijn broer. Lief he?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 14:33

Wat leuk om dit allemaal te lezen!

Ik ga het er vanavond met mijn ouders over hebben. Kijken of hun nog wat 'centjes over hebben' *LOL*

Tsja wat die hengst betreft, het is een kipmak paardje, hij ha d een jaar stilgestaan. Ik klim erop en rij er zó mee weg! Geen stap verkeerd gezet
En lopen dat ie kan! Heel lichtjes en echt super aan de teugel.
En hij is nog eens bloed en bloed mooi ook.

Mischien krijg ik m wel van sinterklaas, hahahahaha *LOL* Clown

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 14:45

Citaat:
Op 2001-10-11 15:33, schreef Anneke:

Tsja wat die hengst betreft, het is een kipmak paardje, hij ha d een jaar stilgestaan. Ik klim erop en rij er zó mee weg! Geen stap verkeerd gezet
En lopen dat ie kan! Heel lichtjes en echt super aan de teugel.
En hij is nog eens bloed en bloed mooi ook.




Jij bent verliefd!! Ja, ik heb het wel door.
Hopen dat Sinterklaas gul is dit jaar, je bent toch wel heel erg lief geweest he?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 15:08

Jep: IM IN LOVE!!!!!!! Lovers

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:07

Nou dan zou ik voor die hengst gaan.
Ik zou hem niet op afbetaling kopen. Maar wat je al eerder vermelde doen. Inrijden van de vos en dat wat van de zwarte af.
Vertel die man dat je er gek van bent(niet te overdrijven dat gaat weer geld kosten).
Ik huurde mijn paard. Als ik hem gelijk had gekocht kon ik hem voor 2750 krijgen. Het werd uiteindelijk 1,5 jaar later, ik verliefd op paard en hun dachten mooi daar slaan we een slaatje uit. F 3100 heb ik voor Felix betaald en hij was op mijn kosten ook nog beleerd voor de kar. Frusty (was niet duur maar toch)

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:09

bedoel je nu dat arabiertje wt je thuis hebt staan om hemt e rijden tot ie 'verkocht' zouw orden???

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:23

Mijn eerste pony huurde ik eerst van een manege, voor hem heb ik flink gespaard en toen kon ik hem kopen, ik heb er achteraf gezien te veel voor betaald maar ja, ik was nog onervaren en wilde zo graag die pony. Na lange tijd bleek dat we niet bij elkaar pasten en intussen had ik al een baantje en weer wat gespaard, ik kocht er voor mijzelf een fjordenmerrie bij die helaas een nare kwaal had en na een jaar afgemaakt is. In dat jaar had ik mijn eerste pony verkocht en zat toen ineens zonder.
Na een tijdje zoeken kwam ik mijn huidige pony tegen en haar heb ik dus nog steeds
Haha!

Wat niet is kan nog komen...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers