Het is nu 1.49 en ik ben op kittenwacht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:05

vat hem eerlijk gezegd nog steeds niet....

EN Pervinco ik zeg ook niet dat alleen de kater gecastreerd moet worden, maar het is wel een vrij actieve bron blijkbaar, als overal kindjes van de kater rondlopen ... dan heeft die eigenaar toch ook verantwoordelijkheid.. vind het dan vrij asociaal om je kater dan zo rond te laten lopen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:08

Had ook al gepb't dat ik 'm nog steeds niet snap Clown Wel dat een vinger tussen bakstenen pijn doet (ervaring... Scheve mond), maar de link snap ik niet Lachen

Snap je punt ook wel, maar in principe kan het iedere kater zijn geweest... De mensen met de poezen zitten met de ellende opgescheept, niet de eigenaren van de kater...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:11

ach... zo'n ellende is een nestje nou ook weer niet... hartverwarmend.. die zeurende alles onderschijtende heel de dag mauwende beessies Verward

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:21

Voor Ymke is het geen ellende, voor jou is het geen ellende... Maar waar denk je dat al die kittens op straat en het asiel vandaan komen... Ach gut

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:23

euhm... Verward

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:25

Een halfwilde kat kun je ook laten steriliseren, eventueel vangen met een vangkooi.
Wij hebben een paar jaar terug 28(!!!) katten gevangen met vangkooien. We hadden namelijk een buurvrouw die alle 'wilde' katten te eten gaf, en die beesten bleven jongen.... Toen ze ging verhuizen liet ze alle katten achter Scheve mond
Deze katten waren niet te benaderen, de vangkooien moesten met handschoenen opgepakt worden, anders lag je open. Toch zijn ze vrijwel allemaal gesteriliseerd of gecastreerd, voor de verdoving gewoon darten tussen de tralies door Schijnheilig

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 16:26

maar supertje..wie heeft dat betaald ???

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:27

op vlieland schieten ze verwilderde katten gewoon af... kan ook, beetje dieronvriendelijk maar t werkt wel

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 16:31

ja, maar dat zijn katten die je half aanvallen, in vuilnisbakken graaien en overal zitten waar je ze niet wil hebben.
Die wilde kat bij ons loopt op ons terrein 20 v.d. 24 uur. De rest is ze denk ik rondjes rennen ofzo. M'n katertje is eigenlijk altijd op ons terrein, soms bij de vijver kikkers vangen etc. Niemand heeft dus last van deze 2 aapjes, alleen wij Schijnheilig
Daarnaast is het ook wel schattig hoor, dat je in het pikkedonker de schakelaar van de stal zoekt en struikelt over een miauwende zwarte kater *LOL*

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:33

#Ymke# schreef:
maar supertje..wie heeft dat betaald ???


Stichtingen als Katimo... Ben alleen bang dat de poes in kwestie dan ergens anders geplaatst wordt. Als je wilt wil ik wel ff informeren bij Sandra, die vangt ook poezen voor Katimo op.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 16:35

Welke sandra Schijnheilig Haha!

Als ze ergens anders geplaatst word is voor mij niet zo'n probleem. Het is een leuk beest maar zoals ik al zei kan ik er weinig mee. Als ik zeker weet dat ze een ander leuk plekje krijgt. Maar aan de andere kant, waarom een plek zoeken als ze er al eentje heeft?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:38

Sandra is de eigenaresse van de paarden die ik nu rij, ze is vrijwilligster voor Katimo.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 16:47

Als je wilt informeren graag! IK heb niet zoveel verstand van katten dus moet d.m.v veel vragen veel te weten komen Haha!

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 20:29

Dat is geloof ik door een stichting betaald toen, maar welke Verward
De katten zijn overigens naar het asiel gegaan, een aantal zijn wel ingeslapen omdat die echt niet ergens geplaatst konden worden.

Hier worden wilde katten vaak ook afgeschoten....

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:00

Nog even terugkomen op onderstaande...

kojack"]
[quote="narretje"][quote="klaske schreef:
das niet dom.. mijn katje is net krolsch, maar de wetenschap dat ik nu nog 10 weken moet wachten voor ze er zijn.. pfff. en die zijn er nog niet eens Haha!


Heb je dus nog net genoeg tijd om naar de DA te gaan om haar te laten helpen Scheve mond Kan me voorstellen dat er een ongelukje hier en daar kan gebeuren maar om nu bewust een nestje te nemen? Klinkt standaard maar ben je wel eens in het asiel geweest deze tijd van het jaar? Dan denk je nog wel drie keer na voordat je je kat laat dekken. Er zijn echt VEEEEEEEL te veel katten! Wees wijs en doe het niet!!
[/quote]


Hallo als iemand een nestje wil moeten ze het toch zelf weten ? Ik begrijp best dat er genoeg katten op de wereld zijn maar das toch niet haar schuld ??

Wij hebben al best wel vaak nestjes gehad, we waren of te laat om ze te laten helpen of ze waren ze ver heen of de dierenarts vond ze nog te jong.
En daar komt bij dat niet iedereen zomaar het geld heeft om een kat te laten helpen hoor ! Jij misschien wel.

Ik wordt niet goed van dit soort reacties
[/quote]

Ik ben het met Narretje eens. Voor elk kitten dat je kwijt bent aan "een goed tehuis" wordt er een kat in het asiel afgemaakt omdat er teveel zijn.
Vind dit heel egoistisch om een nestje te nemen terwijl je weet dat het asiel bomvol zit. Graag had ik ook tzt een kitten gehad van mijn overleden kat, maar er komen in 99% meer kittens uit een moederpoes. Ik heb haar laten castreren en nu is ze overleden. Bij Griebels denk ik er hetzelfde over, ook die heb ik laten castreren.

@ Pervinco, bij ons kost een poes laten castreren 90 euro, dus dat kost niet overal hetzelfde helaas. Het steriliseren van een poes gebeurt trouwens niet. Ze halen er de hele mikmak uit bij een poes, en dat heet dan castratie. Beetje verwarrend wel als ze het steriliseren blijven noemen Haha!

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:27

kojack"]
[quote="narretje"][quote="klaske schreef:
das niet dom.. mijn katje is net krolsch, maar de wetenschap dat ik nu nog 10 weken moet wachten voor ze er zijn.. pfff. en die zijn er nog niet eens Haha!


Heb je dus nog net genoeg tijd om naar de DA te gaan om haar te laten helpen Scheve mond Kan me voorstellen dat er een ongelukje hier en daar kan gebeuren maar om nu bewust een nestje te nemen? Klinkt standaard maar ben je wel eens in het asiel geweest deze tijd van het jaar? Dan denk je nog wel drie keer na voordat je je kat laat dekken. Er zijn echt VEEEEEEEL te veel katten! Wees wijs en doe het niet!!
[/quote]


Hallo als iemand een nestje wil moeten ze het toch zelf weten ? Ik begrijp best dat er genoeg katten op de wereld zijn maar das toch niet haar schuld ??

Wij hebben al best wel vaak nestjes gehad, we waren of te laat om ze te laten helpen of ze waren ze ver heen of de dierenarts vond ze nog te jong.
En daar komt bij dat niet iedereen zomaar het geld heeft om een kat te laten helpen hoor ! Jij misschien wel.

Ik wordt niet goed van dit soort reacties
[/quote]

Heel vervelend voor je dat je er niet goed van wordt. Dit geldt ook voor de dierenartsen die worden ingeschakeld door de dierenopvangcentra om gezonde jonge kittens af te spuiten. Als je geen geld heb om je kat te laten helpen, moet je er geen een nemen. Je neemt toch ook geen paard als je de hoefsmid, stalling ed. niet kan betalen?

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 09:30

ik heb mijn katers wel laten helpen en mijn andere poes is ook geholpen.. oke, was zwervertje, maar goed,
ik heb anouska niet laten helpen omdat ik een nestje van haar wou..
dan maar egoistisch..