Vals paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:36

Ik ben het wel met Marieke eens, een vals paard bestaad niet in mijn ogen. Er bestaan wel paarden die geen respect voor mensen hebben, of die dominantie problemen hebben (of beide) en dit is meestal weer op te lossen.
Ik verzorg ook een merrie die mij eerst altijd aanviel en wanneer ze trapte trapte ze altijd raak (en gericht!) ik ben haar nu helemaal anders gaan benaderen en het lijkt nu heel erg goed te gaan. Ze is niet boos meer, ik kan haar overal aanraken en heb haar ook bereden.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:05

Ik ben het ook met Marieke eens .
Trouwens toppie hoor Marieke wat je hebt bereikt met dat paard OK dan!

Dit soort paarden zijn inderdaad erg gevoelig en je moet ze goed begrijpen en vooral eerlijk behandelen met continue duidelijkheid over wat wel en niet mag.
In 3 maanden krijg je een goed beschadigt paard niet geheel in orde,dat is te snel.
Ook voor het dier om het goed te verwerken allemaal.
Het vertrouwen zal dan nog niet geheel aanwezig zijn en terugval is dan ook voorspelbaar.
Zeker als het daarna terug gaat naar een beginnende eigenaar die het dier gelijk aan haar lot overlaat voor 3 weken en zonder begeleiding met dat paard daarna aan de gang gaat.
Dit is vragen om ongelukken.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:09

Ik ben het ook met Marieke eens .
Trouwens toppie hoor Marieke wat je hebt bereikt met dat paard OK dan!

Dit soort paarden zijn inderdaad erg gevoelig en je moet ze goed begrijpen en vooral eerlijk behandelen met continue duidelijkheid over wat wel en niet mag.
In 3 maanden krijg je een goed beschadigt paard niet geheel in orde,dat is te snel.
Ook voor het dier om het goed te verwerken allemaal.
Het vertrouwen zal dan nog niet geheel aanwezig zijn en een terugval zodra een ander mens erbij komt is dan ook vaak enigzins voorspelbaar.
Zeker als het daarna terug gaat naar een beginnende eigenaar die het dier gelijk aan haar lot overlaat voor 3 weken en zonder begeleiding met dat paard daarna aan de gang gaat.
Dit is vragen om ongelukken.