Verliefd stelletje in de kast..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Verliefd stelletje in de kast..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 23:04

Kom net na een weekendje weg in mijn slaapkamer.. totale ravage!

Boekenkasten leeg, plantenbakken omgegooid, gebroken glazen en een omgevallen prullebak, met de inhoud verspreid over de hele kamer..
Aangezien ik de deur voor de katten altijd dicht hou was ik compleet verbaast, helemaal toen er vogelpoep op mijn bed bleek te liggen!

Uiteindelijk de boosdoeners gevonden: 2 (tortel)duifjes hebben een nest in mijn boekenkast gebouwd! Bloos!

Iemand tips om een stelletje duiven de slaapkamer uit te krijgen??? Knipoog
Ik ga ff opruimen Tong uitsteken

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:09

Aaaah, wat sweet!

Ik ken de bende die je ervan krijgt... Bij mij is er vorig jaar een keer een musje naar binnen gevlogen en die heeft ik weet niet hoeveel rondjes gemaakt alvorens zijn nekje te breken.
Overal lag vogelpoep en toen ik vorige week mijn slaapkamer uitgebreid aan het soppen was kwam ik zelfs nog vogelpoep tegen op de bovenkant van een vogellijstje en op een verlichtingsspotje Scheve mond

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 00:01

Wat gezellig!
Hoe komen ze je kamer binnen?

Sjuim wat zielig dat ie zijn nekje brak. Huilen

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 00:40

Sjuimpje schreef:
Overal lag vogelpoep en toen ik vorige week mijn slaapkamer uitgebreid aan het soppen was kwam ik zelfs nog vogelpoep tegen op de bovenkant van een
vogellijstje
en op een verlichtingsspotje Scheve mond

3x gelezen en denk toch echt dat je een fotolijstje bedoelt.. maar waar het hart vol van is Knipoog

Mijn slaapkamer raampje stond open..
Gelukkig is zo ver ik kan zien alles nu schoon, morgen bij daglicht nog eens de hele kamer goed bekijken Lachen

De duifjes zijn trouwens na een flinke klopjacht veilig buiten gekomen Lachen

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 08:05

Ohhhh YUCK, duiven met een nestje. Ik heb ze jarenlang op mijn balcon gehad. Elke keer als ik het nestje (nog zonder eieren) verwijderde, lag er na mijn werkdag weer een nieuwe (echt goed in nesten bouwen zijn ze niet, want ze zien 4 takken al als een nest). Maar ja, een dag kom je terug en dan ligt er een ei of wat in, dat gooi je natuurlijk niet weg (Zielig). En dus zat ik weer een voorjaar vast aan een ondergescheten balcon, vieze stank en ge-roekoe! BAH! Ik heb zo een hekel aan duiven. Ik vraag me wel eens af of ze ECHT hun kop niet stil kunnen houden als ze lopen. En of je echt niet meer weten hoe eten te vinden (dus niet bij de FEBO rondhangen).

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:32

Ooit is er bij mij een jong koolmeesje naar binnen gevlogen 's morgens heel vroeg toen ik nog lag te slapen.
beestje was meteen gevangen en ik heb 'm gewoon buitengezet.
Gister zaten de eerste zwaluwen weer in de schuur, heel gezellig maar over een maand of wat zit echt alles onder de stront Boos!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:08

en dan moet je bukken als je in de schemering de schuur in loopt nimber Tong uitsteken
Wij hebben ze ook in de oude stal, vorig jaar vloog er 1 tegen mijn hoofd aan Tong uitsteken

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:28

Bij ons in de stal hebben de mussen alweer hele vestigingen gebouwt... Maar kun je het nestje denk je niet verplaatsen?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 14:47

In de stal mogen ze bouwen wat ze willen.. mijn slaapkamer is een iets ander verhaal Knipoog Tong uitsteken

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:55

Ik zou wel wachten tot de kindjes uitgevlogen zijn. Da's ook zielig om zo je nestje straks verdwenen te zien Haha!.

*is vertederd*

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 15:06

Fasel schreef:
Ik zou wel wachten tot de kindjes uitgevlogen zijn. Da's ook zielig om zo je nestje straks verdwenen te zien Haha!.

*is vertederd*

Gelukkig hadden ze nog geen eieren gelegd Haha!
Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ze ze dan ook mooi ergens anders hadden mogen uitbroeden Knipoog

Shadow12

Berichten: 79
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:16

ow jeetje wat sgattig..Haha! de liefde word bedreven in jouw kamer hahhaha
ik zou de volgende keer maar oppassen want v0or je t weet zijn ze weer terug Haha!..

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:46

Je boft maar!Vaak moet je mensen betalen om op je huis te passen terwijl je weg ben en zij doen het gratis Tong uitsteken !Ik heb een dakraam met een paar schuine dakpannen ernaast!Daar zitten ook een boel vogeltjes.Ik vind het heerlijk dat gefluit sochtends Haha! !Maarja,dat zijn geen duiven en ze poepen niet in mijn kamer natuurlijk Haha!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:31

wat lief zeg!!
ik vind ze zo schattig, zolang ze hun mond maar houden, zindelijk zijn, en lief kijken Schijnheilig

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:54

Jennygirl schreef:
Ohhhh YUCK, duiven met een nestje. Ik heb ze jarenlang op mijn balcon gehad. Elke keer als ik het nestje (nog zonder eieren) verwijderde, lag er na mijn werkdag weer een nieuwe (echt goed in nesten bouwen zijn ze niet, want ze zien 4 takken al als een nest). Maar ja, een dag kom je terug en dan ligt er een ei of wat in, dat gooi je natuurlijk niet weg (Zielig). En dus zat ik weer een voorjaar vast aan een ondergescheten balcon, vieze stank en ge-roekoe! BAH! Ik heb zo een hekel aan duiven. Ik vraag me wel eens af of ze ECHT hun kop niet stil kunnen houden als ze lopen. En of je echt niet meer weten hoe eten te vinden (dus niet bij de FEBO rondhangen).


Bij de Febo rondhangen, whahaha!
Vind ik ook lekker hoor.....

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:39

ik vind het wel een erg origineel plekje om een nestje te bouwen, die duif is zeker architect Haha!