de LEUKSTE paardennaam (met verhaal?)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 11:53

Pronkhof?

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:54

mijn paard hete SO WHAT ze war gefokt op een proffecionele fokkerij en ze had een bles die bijna doroliep in dr nek geen gezicht dus maar ze hadden zoiet van nou ja zo wat het wordt toch een schimmel dus tja toen werdt het SO WHAT, mn andere pony heet officieel moddebeek's ode maar dat wou ik dr niet aandoen dus toch maat raysha van gemaakt. Ze kwam zo aan die naam omdat de stalnaam modderbeek was Boos! en haar naam moest dan ode worden maar dat vindt ik ook niks dus dan maar raysha dat vindt ik wel erg mooi

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:12

Mijn haffie heette Kali,toen ze nog van de vorige eigenaar was,maar ik noem d'r nu Kely

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:49

Wij hebben er een op stal staan die One of a Kind heet
Vind ik echt een stoere naam!!!!!!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:23

Mijn eerste pony heette BINIQUE
(ik heet BIbi en min moeder CorNIQUE

window

Berichten: 2451
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:37

die van mij heet window omdat hij in '95 geboren is. ja ik weet apart maar ik heb het niet verzonnen dus dat scheelt

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:34

Toen de eigenaresse van mij vorige verzorgpony haar pony ging kopen op een manege, dacht ze dus dat de pony Tonny heette. Terwijl die man Tonny heette en de pony Nevada Haha!
Maar ze heeft het maar Tonny gelaten want hij luisterde al naar zijn naam ..

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:04

Citaat:
Er is ooit ergens een veulen geboren dat echt niet verwacht werd......die heet dus Surprise....

Dat zijn er heel veel, die ook die naam hebben gekregen......


tja, ons shetje is dan niet surprise gedoopt, maar op zn plat kuilenburgs: Mirakel Haha!

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:25

Chico is een paardje waarvan ik zelf de naam heb bedacht. Ik was toen hélémaal verliefd op dat beest, net zo verliefd als ik ooit was geweest op een hondje die zo heette. Helaas was dat beestje gestorven, maar toen ik merkte dat ik op deze Fjord nét zo gek was bedacht ik dat Chico op de ene of andere manier zou voortleven in dat paard.
Vandaar; Chico heettie nu!!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:48

mijn paard heeft een naam met een emotionele waarde erachter.

toen mijn stiefmoeder nog leefde heeft ze deze naam bedacht voor mijn paard.

hij had eigenlijk geen naam en omdat zijn vader gabor heet vond ik dat zijn naam maar met een g moest beginnen. de paarden bij mijn stiefmoeder opstal heten allemaal glen ........ omdat mijn paard daar ook op stal stond vond ze het een leuk iedee om hem glen te noemen.

ze is nu dood en zijn naam doet me dus denken aan haar.

Vosje
Berichten: 37
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:29

guus is mijn pony,
guus zo heet mijn vriend

hipkippie

Berichten: 2217
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:33

mijn paard heet kimba omdat ik dat een mooie naam vind we hebben ook een hond gehad en die hete ook kimba(had ik bed8) maar toen kimba kwam moest ik een naam kiezen want ze had er geen een en kimba vond ik mooi bij dr passen. Haha!

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:14

paard van een vriendin heette Peace (etc etc) op zijn papieren. Vond ze erg onorigineel dus hebben we Paz van gemaakt (vrede in het spaans).

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 20:18

Asl ik ooit nog een paard heb noem ik hem misschien wel Idefix....3x raden waarom....

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:10

De naam van mijn paard heeft vooral voor de familie van de fokker een emotionele waarde, hoewel ik haar naam daardoor niet mooier kan vinden.
Het eerste paard gefokt door de fokker heette tosca. Patosca, mijn paard, was het laatste paard wat deze man fokte. Op de dag dat hij overleed werd mijn paard geboren en zijn dochter besloot mijn paardje daarom gedeeltelijk naar het eerste fokproduct en gedeeltelijk naar haar vader te noemen: Pa-Tosca, wat dus resulteerde in Patosca (volgen jullie het nog Knipoog )

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:13

Floor is de achternaam van de fokker van Floortje Lachen.


Pronkhof is de stal waar Dennis vandaan komt, de eigenaar van die stal heet Pronk.

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:29

Duvel heeft geen papieren en kwam binnen op de manege samen met een wat zwaar gebouwd paard in de kleuren van het 'Palm-paard' van de reclames (zware koudbloed vos met blonde manen). Daarom werd dat paard Palm genoemd en omdat Duvel samen met hem kwam, hebben ze die ook maar de naam van een biermerk gegeven.
Maar deze naam is echt perfect voor hem (niet als biermerk dan he) hij is echt een duveltje, kan zich gedragen als een duveltje uit een doosje, kortom, Duvel is gewoon een duvel! Maar wel een lieve hoor!

Sjanita
Berichten: 14
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:41

Wij hebben onze fjord Sjanita genoemd, haar Moeder Nanda hadden we drachtig gekocht en Sjanita is dus hier bij ons thuis geboren. Hoe we de naam hebben verzonnen? Onze familie was op bezoek en we zaten te wedden wanneer het veulen geboren zou worden, tante ANITE zei binnen nu en 1 week, wij zeiden okay als dat zo is vernoemen we het veulen naar jou, alleen moest het met een "s" beginnen dus vandaar sjANITA Lachen

Helaas is onze Nanda overleden aan koliek en hebben we alleen nog Sjanita maar die is nu drachtig van een veulen (van een fries) we zijn nu weer hard aan het verzinnen, als het roodbruin word (heb ik weleens gezien bij een kruising wordt het Ginger (naar de film van black beauty) maar we zijn er nog lang niet uit!! hihi

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:57

Mijn pony heet nu Tweety, volgens mij heette ze eerst iets van Lampion. Toen ze bij haar vorige eigenaar terecht kwam werd ze Tweety genoemd, dit omdat al de pony's daar naar stripfiguren werden genoemd en dan het meest naar Looney Tunes. Mij maakt het echt niet uit hoe ze heet, het karakter blijft hetzelfde en dat van haar bevalt mij prima Haha!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:13

Die van mij word ook wel Satan genoemd....hoef ik hopelijk niet uit te leggen....Knipoog

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:30

Een veulen van de stal waar ik eerst stond ontsnapte de eerste dag al en stond toen vrolijk -zonder zijn moeder te missen- in de achtertuin van het huis van de eigenaar. Zijn vader heet Leos Diplomat dus dit veulen heet nu Diplomatic Runaway.

Een ander veulentje dat op die stal werd geboren was nog niet uit het vlies of ze begon al te hinniken en te "praten". Ze was van dezelfde hengst als Runaway; zij werd The Sound Of Leo, als ik me niet vergis.

Ik vind het altijd wel leuk, dat soort toepasselijke namen!

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:44

Texas: Toen onze pony door de manège eigenares was opgehaald, zijn ze onderweg bij een Texaco tankstation gestopt. Ze waren toen juist aan het discussiëren over de naam, vandaar Texas.

Marengo: Het verhaal achter zijn naam vind ik het bijzonderst. Toen hij op de manège toekwam kreeg hij de naam Napoleon, toen ik hem een week later overkocht wou ik een nieuwe naam. Het lievelingspaard van Napoleon was een arabische schimmel van 1m50 schoft en die noemde Marengo, er werd gezegd dat het een heel moedig paardje was, die een zware wonde overleefd heeft en nog 35+er is geworden. De naam was rap gekozen aangezien Marengo een schimmel is van 1m50 (wel ruin en geen arabier).

Syrah: Zij was de merrie van Kurt, vandaar dat we haar een tijdelijk roepnaam gaven, Kurta. Omdat ze veronderstelt werd, weer verkocht te worden. Aangezien ze langer bleef als gedacht en ik wedstrijden ging rijden met haar wouden we een mooiere naam (geef toe, Kurta klinkt niet). Eén van onze toenmalige kennisen was een grote wijnkenner en heeft dus een aantal wijnsoorten opgenoemd. Syrah vond ik een hele mooie naam voor een merrie, dus dat is het geworden.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:53

Out of the blue -> uit het niets, hoef ik niet uit te leggen denk ik
Unique king -> geboren op koningendag, was een bruine, terwijl een vosje werd verwacht.
princess -> najah, is er uitleg nodig?
friessie/ frits -> goh een fries, zal je dneken? Frits, hij is zoown sloomerd Tong uitsteken
muppet -> d'r verhouding klopt niet helemaal, dus van de muppet show, of muppet van moter, want ze wil nogal hard Tong uitsteken
penny -> een leuke bruinbonte shet, ideaal voor pennymeisjes!
makima -> de eerste 2 letters van elk familielid, maarten, kim en maud, wel leuk bedacht vind ik.
jelle -> jah een veulen met een beginletter hebben van het stamboek en jelle was de meest voorkomende naam voor friezen, dus, lekker onorigineel

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:30

Mijn ene paardje kocht ik toen ze 9 maanden oud was, ze had stippels, en ze noemden haar Pippi Schijnheilig Lekker origineel dus niet Haha! Ik vond Summer altijd wel een mooie naam, en iemand anders vond Indy wel een leuke naam (Ik had altijd een pony die heette Andor, maar die noemde ik altijd Andy) Toevallig had ik een geurtje thuis met de naam Indian Summer, en Indian vond ik wel toepasselijk door haar Appaloosatekening, dus vandaar die naam!

De andere heet Rachel-N, dit is dus altijd al haar naam geweest ook op stamboek. Rachel, omdat ze bij die fokkerij altijd dezelfde 1e letter nemen als de moeder (Rosy Joker heette die merrie) en -N van hengstenhouderij Nijhof.
De veulens van Rachel heten dan ook: Rosa-N & Rising Sun (laatste zonder N omdat hier geen papieren bij aangevraagd werden ofzo)

Rachel krijgt over een weekje weer een veulen, maar denk niet dat ik de naam met een R laat beginnen, mijn eigen naam voor het stamboek die ik ga aanvragen begint met een S, dus haha *LOL*

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:08

Mijn haflingertje heette Mydenos, naar een Bergen op Zooms carnavalsliedje!! Clown