stout paardje lesje geleerd.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

stout paardje lesje geleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 22:51

Op de stalling waar ik [**] heb staan staat ook een fjordenveulen van bijna een jaar. Het is zn buurman. Haha! Ik was met [**] aan het rijden in de bak en opeens komt dat gele monster voorbij gescheurd, hij was op weg richting wei... Maar toen die [**] zag draaide die snel weer om (vriendjes! Tong uitsteken ).
Het was niet de eerste keer dat hij ontsnapte en degene die de box openmaakt omver rent en begint te steigeren als je hem vast hebt, hij doet dit wel met regelmaat. Nagelbijten / Gniffelen Het meisje waarvan hij is kreeg hem ook niet meer te pakken, en ze begon zich langzaam aan steeds kwader te maken. Dus ik vroeg: zal ik ff helpen? ''Ja graag'' was het antwoord. Haha! Dus [**] in de stal gezet en de zweep meegenomen. ~~}>
We hebben hem de paddock ingejaagd maar hij wilde zich nog niet laten vangen, uiteindelijk kregen we hem toch te pakken.
Toen ik hem naar de box wilde brengen (Ik wilde het ook eens proberen Schijnheilig ) begon die frikandel als een idioot te steigeren en hij wou zich steeds losrukken.
Toen heb ik hem eens een paar flinke tikken met de zweep gegeven. Extreme duivel Iedere keer als die weg wilde rennen kreeg die op zn borst een knal. Na korte tijd hoefde je als die er vandoor wou alleen maar de zweep voor zn neus te houden en toen hield ie het uit zn hoofd.
De eigenaresse had het ook nog eens geprobeerd en daarna was die heel braaf. In de stal begon die meteen met het verwerkingsproces, hooi eten. Ach gut Ach...pubers. Knipoog De eigenaresse had wel een beetje met hem te doen maarja, eigen schuld dikke bult he Tong uitsteken Ik hoop dat ie zich voortaan wel een paar keer bedenkt voordat ie van die gekke fratsen uithaalt... Clown

Overigens ben ik er geen voorstander van om een veulen op een pensionstal te zetten maar het is niet mijn eigen paard dusss


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 00:10

Tsja....ik blijf erbij.....veulens moet je toch echt afentoe eens streng toespreken Haha!

En goed dat jij dat nu hebt gedaan...nog een paar jaar en extra kg erbij en er was helemaal totaal geen beginnen aan...voor mij toch weer het bewijs dat sommige mensen gewoon geen jonge paarden op moeten voeden....

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 15:09

Nou ik weet niet of ik wel een veulen zou kunnen opvoeden hoor Clown Ik denk dat de beste oplossing voor zon geval toch de peuterspeelzaal (opfok) is, waar andere hem wel wat manieren leren.
Maar ik laat niet zomaar over me heen lopen.
Vanmiddag moet ik misschien voeren, kijken of die me nog kent. Ach gut Haha!

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 16:59

Sorry, maar ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken als je een veulen een paar flinke tikken met de zweep geeft.
Ik ben het er mee eens dat je íéts moet doen omdat hij groter en sterker gaat worden, maar of dit nou de juiste manier is...

Hallo??

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:20

Tja... puberveulens he.... Haha!
Hij leert wel snel geloof ik Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:41

Bollee schreef:
Sorry, maar ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken als je een veulen een paar flinke tikken met de zweep geeft.
Ik ben het er mee eens dat je íéts moet doen omdat hij groter en sterker gaat worden, maar of dit nou de juiste manier is...


Tsja ik ben van mening dat je eerder doodgaat van een paard dat steigerent tegen je opkomt dan het paard van een paar flinke tikken.
Als die het in de opfok, of in een groep tegen andere paarden zou doen zou die ze nog veel harder krijgen.

Fonnie, je zou iig een betere opvoedster zijn IMO Knipoog
Maar ben het verder wel met je eens..jong dier hoort gewoon in de opfok..zeker als die grotendeels op stal staat.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:46

Klinkt alsof je hem goed aangepakt hebt...

als de paarden het niet doen Knipoog

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:54

Ellende schreef:
Klinkt alsof je hem goed aangepakt hebt...

als de paarden het niet doen Knipoog

Iemand moet toch het vuile werk opknappen, hé. Clown

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 19:51

Juut"]
[quote="Ellende schreef:
Klinkt alsof je hem goed aangepakt hebt...

als de paarden het niet doen Knipoog

Iemand moet toch het vuile werk opknappen, hé. Clown
[/quote]
Tong uitsteken Maar het is wel leuk als ze daarna goed luisteren. Ik moest voeren en hij is niet de box uitgerent. hihi Clown
Ik vind het ook wel een beetje sneu, maarja zon irritant hengstje moet ook manieren leren he. Clown Als die iedere keer tegen je opsteigert is ook niets. En de zoete aanpak hielp dus niet, daar waren we al achter.
Haha en volgende maand gaan zn ballen er ook nog af, arm beest. Ach gut

Cwessielover
Berichten: 66
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:26

hij moest inderdaad toch wel even weten, wie de baas is. Daar ben ik het mee eens! Knipoog
Maar met de zweep?? ~~}> in de groep had hij zeker harder gehad !! dus zou het ook mischien beter dat je hem een schop/trap geeft, dan met de zweep.
Maar wel beter dat hij het nu niet meer doet!!

("v") Custers Weslie ("v")
Mijn lieve moppie : Devon Briseis.
Mijn mannetje Klaas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, ardanwan, AVdB96, Dnies90, Esther_r20, Gigixponys, Hanjan, ImkeTarek, Lukasje, Mauritzio, stefanie33, vilheide en 186 bezoekers