Hoezo "Anky"-pads?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 01:15

Annetje"]
[quote="bliksemluver schreef:
Ik vind ze echt lelijk Scheve mond

Gelukkig! Ik dacht al dat ik de enige was! Ik vind ze dus ook niet mooi.
Ze zijn wel erg dik en misschien is dit voor een paard met rugpijn wel fijn (heb je geen bontje nodig onder je zadel) maar verder zien ze er enorm lomp uit.
[/quote]


Kan je beter een goed passend zadel nemen. Bij een niet goed passend zadel is het nodig om onderleggers/bontjes of weet ik wat te gebruiken.

Bij een goed passend zadel is het juist veel beter om alleen een chabrakje te gebruiken, welke inderdaad dient om het zadel langer goed te houden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 01:16

49.95

Ik vind ze overigens helemaal niet zo dik, ze zijn dunner als BR shabracken.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 01:21

Sjuimpje schreef:
49.95

Ik vind ze overigens helemaal niet zo dik, ze zijn dunner als BR shabracken.


Idd, zo dik zijn ze niet. Polypads zijn veeeeeel dikker (en lelijker Bloos).

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 01:23

Wat ik ervan gezien heb, zijn ze lekker soepel, die BR shabracken vind ik van die stugge ondingen.
Ik rij eigenlijk met meest met een Stubben-shabrack, was toen ook asociaal duur, maar blijft zo mooi, en ik gebruik dat ding zoveel (is nog een witte ook, dus wordt extreem veel gewassen)
Toch maar eens gaan kijken, of ze daar ook nog leuke kleuren in hebben .. Knipoog

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 01:27

Ik vind ze best mooi om te zien, leuk modekleurtje etc etc, alleen het prijskaartje wat er aan hangt weerhoudt mij om zoiets aan te schaffen. Paarden houden is zowieso al een dure hobby, met zulk soort dingen loopt het echt de spuigaten uit, no thanks... ik koop wel een mooi fluwelen sjabrak in de aanbieding voor 20 Euro, ben ik net zo blij mee!
Moet trouwens toegeven dat ik bij ons op stal nog niemand met een Anky heb gezien, "zelfs" de wedstrijdruiters niet! dus zo`n behoefte is er echt niet, gelukkig maar!!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 03:23

Best wel vaag eigenlijk dat mensen met een dekje gaan rijden met de naam van een ander. Kijk, als je paard nou Anky heet is het nog leuk, maar is dit niet het geval dan is het toch veel leuker om met een ander leuk, goed dekje te rijden met de naam van je paard erop? Verward Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 09:00

Ik heb ook nog zo'n br onding zwart met een gouden randje. Veels te dik dat het niet fijn rijdt. Kopen Haha!:D:D die anky pads vallen daarin volgens mij wel mee. Ze zijn iig niet zo dik en stug en ik hoop ook makkelijker uit te wassen. Je kunt ze alleen niet vast zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 10:44

Ik heb er ook een gehad, vond hem erg mooi maar wat een onding in gebruik
Er zit absoluut geen pasvorm in, ook al trok je hem in de kamer voor het aansingelen trok hij toch strak op de schoft.
Ook het ademenen viel me erg tegen.
Ik heb hem nog uitgeleend aan Billy en Fitzroy en die hadden precies het zelfde ondanks dat onze paarden toch allemaal een andere bouw hebben.
Uiteindelijk heb ik hem verkocht via bokt.
Moet wel zeggen dat hij makkelijk te wassen was en erg mooi bleef, maar ik hebben liever een dekje wat minder mooi is maar wel goed blijft zitten.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:07

Ik vind ze supermooi en makkelijk in gebruik. Ik heb er nu maar één, maar ik wil er nog twee kleuren bijkopen.

Het liefst rij ik er alleen maar mee, maar vanwege de prijs kan ik er niet zoveel kopen.. Bloos

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:19

Kyralovertje schreef:
Best wel vaag eigenlijk dat mensen met een dekje gaan rijden met de naam van een ander. Kijk, als je paard nou Anky heet is het nog leuk, maar is dit niet het geval dan is het toch veel leuker om met een ander leuk, goed dekje te rijden met de naam van je paard erop? Verward Haha!



Verward Verward je rijdt toch ook wel eens met BR, Eskadron of welk ander merk dan ook? Mits je je eigen merkje op je spulletjes hebt natuurlijk! Haha!

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:31

Hoe duur zijn ze dan?

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:55

Sjuimpje schreef:
49.95



Zie boven.

Bij ons lopen er ook niet zoveel mensen mee. Meeste hebben maar 1 dekje die ze constant gebruiken Scheve mond Ach k moet mn geld ergens aan uitgeven, en k heb liever 1 ankypad dan 3 andere. Mijn geld ga k echt niet meer uitgeven aan 'gewone' dekjes. Aangezien de ankypads veeeeel beter bevallen. Lachen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 14:04

ik vind de prijs idd ook errug hoog
dat geld gebruik ik liever ergens anders voor
voor iets wat mijn paard echt kan gebruiken/nodig heeft

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 14:36

De 1 geeft graag geld uit aan mooie mode spullen en de andere meer aan de praktische dingen, maar misschien zijn deze pads wel modebewust en praktisch , ik weet het niet want ik heb er geen.

Misschien scheelt het ook, dat als je paard in pension staat dat je sneller geneigt bent om geld uit te geven aan dit soort dingen, als je je paard bij huis hebt of je bent eig. van een pensionstal dan gaat je geld op aan onvoorziene zaken als een weidehek wat vervangen moet worden Scheve mond of een drinkbak die kapot is dan wil je misschien wel zo'n pad kopen maar het geld moet vaak alweer uitgegeven worden aan andere zaken Ach gut .

Op pensionstallen leeft het modegebeuren veel meer dan bij een particulier thuis denk ik, uitzonderingen daargelaten natuurlijk Haha! , of toch niet?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:03

Ik vind ze idd modebewust en praktisch Bij ons op stal zijn de pads onderhand een rage *LOL*

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:47

cissie schreef:
Op pensionstallen leeft het modegebeuren veel meer dan bij een particulier thuis denk ik, uitzonderingen daargelaten natuurlijk Haha! , of toch niet?


Inderdaad die indruk heb ik ook al een tijdje
Een vriendin van me heeft haar paardje op een pensionstal staan en als ik bij haar eens ga kijken, valt je ook direct op wat momenteel de rage is *LOL*
Nou ja, het zien me er iig wel leuke dingen uit die 'Anky' pads

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:06

Het gaat puur om het anky logo dat er op staat, nou daar doe ik dus niet aan mee!! Halsters en dekjes en dat soort dingen koop ik in de aanbieding! Die gebruik je zoveel en die hoeven van mij niet zo duur te zijn!

Als je op een pensionstal staat dan gaat iedereen idd meedoen aan de laatste rages, anders doe je natuurlijk niet mee!!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:29

ik vind ze wel mooi maar errug duur. en ze zijn ook vrij kort ze passen net aan onder je zadel. en als je extra lange zweetbladen hebt nier meer

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:46

draumpje"]
[quote="Sammm"][quote="draumpje schreef:
hihi, als paard over een paar jaar gereden gaat worden komt er helemala geen sjabrak onder het zadel
ik poets mijn zadel wel wat vaker

Dat lijkt me niet bepaald lekker voor je paard. Scheve mond
Bovendien neemt een dekje veel zweet op, leer niet.
[/quote]
dekjes zijn uitgevonden voor het gemak van de mens

dan hoef je na het rijden de onderzijde van het zadel niet af te doen met een vochtig sponsje met zadelzeep
er zijn zelfs lederen sjabrakjes, die nemen idd geen vocht op maar geleiden het wel van het paard af

als ik al iets onder mijn zadel zou doen , dan een lamsvachtje,
voor de drukverdeling
[/quote]

Dus is een lamsvachtje ook maar een noodoplossing voor een zadel dat niet helemaal goed ligt.

Ik zou toch maar wat zuiniger op een duur zadel zijn dan alleen een sponsje eroverheen halen voor het zweet. Dat trekt er heus wel verder in, dan maar een wat duurder maar goed opnemend dekje.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:53

pipo: mijn zadel ligt perfect op de rug van mijn paard, maar hij loopt gewoon prettiger als hij een lamsvel eronder heeft... hij heeft gewoon een gevoelige rug en dan vind ik het gewoon zielig om hem zonder bontje te laten lopen

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:54

Koortje"]
[quote="Kyralovertje schreef:
Best wel vaag eigenlijk dat mensen met een dekje gaan rijden met de naam van een ander. Kijk, als je paard nou Anky heet is het nog leuk, maar is dit niet het geval dan is het toch veel leuker om met een ander leuk, goed dekje te rijden met de naam van je paard erop? Verward Haha!



Verward Verward je rijdt toch ook wel eens met BR, Eskadron of welk ander merk dan ook? Mits je je eigen merkje op je spulletjes hebt natuurlijk! Haha!
[/quote]

Ja maar bij een sjabrak van BR staat er niet BR met koeienletters aan de zijkant Haha! Bij de dekjes van Anky bijv. wel.
Niet alles zo letterlijk nemen Knipoog Ach gut

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:02

Ik hoor steeds dat ze zo duur zijn, dat vind ik wel meevalllen... Goedkoop zijn ze ook niet, maar ik vind ze erg fijn. Als je een eskadron/polypad etc koopt ben je net zoveel of meer kwijt.
Verder vind ik ze erg fijn, en eigenlijk helemaal niet zo dik! Mijn polypad is veel dikker. Ook vind ik dat ze zweet erg goed opnemen, wat ik van de klote BR-dekjes niet kan zeggen, dat vind ik pas echt ondingen, en het weinige geld dat ze kosten nog niet waard. Maar goed, ieder z'n mening natuurlijk Knipoog

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:23

Ik heb er dus sinds kort een en hij ligt goed en neemt goed vocht op. En wat voor mij nog een voordeel is, is dat hij ook onder mij springzadel goed ligt en okay het is een uitgave maar ik hoef dus niet meer aparte dekjes te kopen.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:38

OP wedstrijden voel ik me de laatste tijd bijna buitengesloten, ook daar ontsnap je niet aan de anky-dekjes rage. Van de 6 mensen waarmee ik los moest rijden, was ik de enige met een standaard wit dekje (gewoon zo een van IR) Hoewel ik de gekleurde dekjes van anky wel mooi vind, vind ik het voor op wedstrijd niet leuk, een beetje schreeuwerig zelfs door de opvallende merknaam. Maarja, das mijn mening.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:44

YvonneS schreef:
Het gaat puur om het anky logo dat er op staat, nou daar doe ik dus niet aan mee!! Halsters en dekjes en dat soort dingen koop ik in de aanbieding! Die gebruik je zoveel en die hoeven van mij niet zo duur te zijn!

Als je op een pensionstal staat dan gaat iedereen idd meedoen aan de laatste rages, anders doe je natuurlijk niet mee!!

ik heb juist het logo eraf gesloopt Knipoog Ik vind ze erg mooi, ze blijven super liggen en de paarden blijven er mooi droog onder OK dan! dus