Hoezo "Anky"-pads?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:54

gewoon vierkant dekje waar een naam van bekend iemand op staat
= dus duur
dus koop ik ze niet
ik heb zowiezo een hekel aan lusloze sjabrakken dus
anky, helaas je komt niet bij mij onder het zadel meid

ik heb trouwens ook het idee dat ze best dik zijn die sjabrakken
heb ik ook een hekel aan omdat dat de kamer van het zadel smaller maakt

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:55

hihi, als paard over een paar jaar gereden gaat worden komt er helemala geen sjabrak onder het zadel
ik poets mijn zadel wel wat vaker

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 14:51

draumpje schreef:
hihi, als paard over een paar jaar gereden gaat worden komt er helemala geen sjabrak onder het zadel
ik poets mijn zadel wel wat vaker

Dat lijkt me niet bepaald lekker voor je paard. Scheve mond
Bovendien neemt een dekje veel zweet op, leer niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-04-04 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 15:07

ze zijn zo duur omdat er Anky op staat Flauwe kul,ik vind ze heel mooi en fijne stof alleen veelste duur!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 15:22

Vind de kleurtjes vooral heel mooi, ben nog steeds aan het dubben of ik mijn principes overboord zal zetten voor de 'army green'. Maar blijf het toch wel heel veel geld vinden!

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 16:16

Ik vind ze qua pasvorm echt onmogelijk (strak trekken over de schoft) en dat ademen viel me ook zwaar tegen.
Ik heb er eentje mogen lenen van Ilindra om te proberen, maar ik vond het echt 3 x niks.
Dus nee, voor mijn geen Anky-pad.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 16:31

het antwoord is dus eigenlijk gewoon dat dat het merk is.

Ik ben het met de mensen eens die zeggen: geen pasvorm, trekt strak onder het zadel.

Jos Lansink heeft ook zijn eigen lijn. Daar heb ik de winterdeken van. Ze is dus niet de enige...


Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 16:47

En wat denk je van Ludger Beerbaum(o.a. Eskadron-peesbeschermers) Roderigo Pessoa, een complete lijn verkrijgbaar via Bieman, Kyra K, withacker met een hele exclusieve(lees dure) lijn.......en zo zijn er stiekum toch nog wel meerruiters met een eigen lijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 16:56

Bij mij blijven die pads heel mooi onder het zadel liggen, ze schuiven niet. Verder zijn ze goed ademend, snel droog, kleurvast, heel slijtvast, mooi en niets duurder dan een ander goed dekje. En als je het erg vind dat er zo groot ANKY op staat dan kun je dan er vrij makkelijk afhalen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:07

Volgens mij heeft de pasvorm ook met het model van je paard te maken,
ik heb namelijk ook geen enkel probleem met het rechte model, maar mijn paarden hebben ook vrij brede en niet al te hoge schoften. Van bijvoorbeeld Fitzroy kan ik mij herinneren dat hij een vrij kale smalle schoft heeft.

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:09

Yeps, klopt, Fitz past ook nauwelijks zadels Boos!, hij heeft een hoge schoft. (zit ook niet fijn zonder zadel *LOL* )

Maar dan nog? Als ik hem in de kamer van mijn zadel trek, zou het toch niet zo moeten zijn dat een pad in no-time op zijn schoft drukt. Dan zou ik er met ieder schabrak last van moeten hebben en dat is niet zo.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 17-04-04 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:09

draumpje schreef:
gewoon vierkant dekje waar een naam van bekend iemand op staat
= dus duur
dus koop ik ze niet
ik heb zowiezo een hekel aan lusloze sjabrakken dus
anky, helaas je komt niet bij mij onder het zadel meid

ik heb trouwens ook het idee dat ze best dik zijn die sjabrakken
heb ik ook een hekel aan omdat dat de kamer van het zadel smaller maakt

denk niet dat ze dat heel erg vind *LOL* Nagelbijten / Gniffelen

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:15

Billy schreef:
Ikm vond ze niet prettig, mijn paard zweette er veel onder, en ze trokken bij hem strak over de schoft. Ik zal ze dus niet aanschaffen. Wel met spijt trouwens, want ik vind ze wel erg mooi van uitvoering en kwaliteit

Heb je eraan gedacht het pad bij de schoft goed omhoog in de zadelkamer te trekken? Anders krijg je idd dat het op de schoft gaat drukken.
Zelf rijdt ik met een neopreen pad, die moet ik ook altijd goed optrekken omdat het anders drukplekken geeft.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

kimmie261

Berichten: 19189
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:11

ik rijd al een possje met de anky pads en vind ze ideaal.ik rij een aantal paarden per dag ,dus kan per paard een nieuwe pad nemen en hoef dan niet steeds alle "lastige "lusjes los en vast te maken(van een gewone shabrak), ze drogen heel erg snel, zijn lekker dik en liggen perfect onder het zadel, het verschuiven heb ik nog nooit meegemaakt(mss als het gebeurt beter aansingelen???).

ik ben er gewoon heel erg tevreden mee....en duur...ach een avondje stappen en je bent het aan drank kwijt, doe mij dan maar een anky dekje!!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:01

Door t merkje zal het ook zeker meer kosten. Maar toch zijn het dekjes van een geweldige kwaliteit. En over alles zijn de meningen verdeeld, k ben er blij mee Lachen

_Marjon_
Berichten: 10654
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:09

Ik vind ze echt lelijk Scheve mond

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Mirjammie

Berichten: 864
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:33

Ik heb zelf zo'n Anky pad, super mooi, alleen wel nú al kapot! Ik heb hem nog niet lang, en ben er écht zuinig op. Alle naden gingen los! Hij is nu teruggestuurd naar de leverancier, hopelijk krijg ik een nieuwe!

"Life is about the journey, not the destination"

Billy

Berichten: 20690
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:37

Juut"]
[quote="Billy"]
Ikm vond ze niet prettig, mijn paard zweette er veel onder, en ze trokken bij hem strak over de schoft. Ik zal ze dus niet aanschaffen. Wel met spijt trouwens, want ik vind ze wel erg mooi van uitvoering en kwaliteit
[/quote]
Heb je eraan gedacht het pad bij de schoft goed omhoog in de zadelkamer te trekken? Anders krijg je idd dat het op de schoft gaat drukken.
Zelf rijdt ik met een neopreen pad, die moet ik ook altijd goed optrekken omdat het anders drukplekken geeft.
[/quote]

[quote="Billy"]
[quote="Odin schreef:
Dat straktrekken op de schoft kun je heel gemakkelijk voorkomen door de voorkant van het pad in de kamer te trekken en dan pas aan te singelen.

Dat doe ik met elk dekje, dus dat had ik ook met die Ankypad gedaan. Hij trok onder het rijden alsnog strak over de schoft
[/quote]

Lezen

Goedgekeurd onderschrift :)

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:38

Mirjammie schreef:
Ik heb zelf zo'n Anky pad, super mooi, alleen wel nú al kapot! Ik heb hem nog niet lang, en ben er écht zuinig op. Alle naden gingen los! Hij is nu teruggestuurd naar de leverancier, hopelijk krijg ik een nieuwe!



Das flink balen. Dat hoorde ik in het begin ook, dat de naden snel los gingen. Maar daar heb k tot nu toe geen last van gehad, bij geen van alle. En k heb de meeste toch al wel ong een half jaar..

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:45

bliksemluver schreef:
Ik vind ze echt lelijk Scheve mond

Gelukkig! Ik dacht al dat ik de enige was! Ik vind ze dus ook niet mooi.
Ze zijn wel erg dik en misschien is dit voor een paard met rugpijn wel fijn (heb je geen bontje nodig onder je zadel) maar verder zien ze er enorm lomp uit.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:14

Ik snap niet dat er zowieso al 20!!!!!! pagina's over die dingen kan worden volgekletst! Oké, best leuk, die dekjes, maar ten eerste keiduur, en ten tweede: je paard loopt echt niet opeens beter ofzo..

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:39

Ten eerste: sommigen vinden het gewoon leuk, al zijn ze duur... Ten tweede: ik gok dat het daarom ook niet te doen is *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:54

Sammm"]
[quote="draumpje schreef:
hihi, als paard over een paar jaar gereden gaat worden komt er helemala geen sjabrak onder het zadel
ik poets mijn zadel wel wat vaker

Dat lijkt me niet bepaald lekker voor je paard. Scheve mond
Bovendien neemt een dekje veel zweet op, leer niet.
[/quote]
dekjes zijn uitgevonden voor het gemak van de mens

dan hoef je na het rijden de onderzijde van het zadel niet af te doen met een vochtig sponsje met zadelzeep
er zijn zelfs lederen sjabrakjes, die nemen idd geen vocht op maar geleiden het wel van het paard af

als ik al iets onder mijn zadel zou doen , dan een lamsvachtje,
voor de drukverdeling

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:59

LadyJane schreef:
Ik snap niet dat er zowieso al 20!!!!!! pagina's over die dingen kan worden volgekletst! Oké, best leuk, die dekjes, maar ten eerste keiduur, en ten tweede: je paard loopt echt niet opeens beter ofzo..


Tja je moet iets in het weekend Knipoog.

Ontopic: ik heb er dus 3 en binnenkort 4, ik vind ze erg fijn. Ze nemen goed zweet op zonder vies te worden, houden de paardenrug (bij mij dan) vrij goed droog. Ze blijven mooi, zelfs na veel gebruik en wassen. Mooie kleuren, mooie stof, suede look. Ze blijven goed liggen bij mij, nog beter als Sjors wat minder rond is. Heeft er ook mee te maken hoe goed je zadel past Bloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 00:14

Oooowwwhhh

Ik dacht dat het een soort speciaal iets was. Maar het zijn dus gewoon chabrakjes?

En wat kosten die dingen? Aangezien een halstertje met touwtje al 45 pleuri's kost.......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlies, Spaansepony en 38 bezoekers