Hoezo "Anky"-pads?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:42

waah ik weet een winkel waar ze 39,95 kosten hahahahah
ik heb niet zoveel keus kwa dekjes, ben dus op zoek naar een tweedehands anky...
mijn paard heeft bijna geen haar meer op de plek van het zadeldekje, en de anky heeft geen harde kantjes die 95 % van de dekjes dus wel hebben..


Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:48

Ik denk dat een tweedehands nog duurder is dan die 39.95 euro Knipoog

Verder moet ik wel zeggen dat de polypads lelijker zijn, maar mij veel beter bevallen. Blijven beter liggen, betere zweetopname, blijven goed in de kamer zitten etc

identitytje
Berichten: 76
Geregistreerd: 30-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:53

ik heb helemaal nergens last van met me anky pads. en ze bevallen mij echt helemaal prima. jammer ja dat ze zo duur zijn...

Pennymeisjes zouden verboden moeten worden!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:12

Margee"]
[quote="draumpje"][quote="Sammm"]
[quote="draumpje schreef:
hihi, als paard over een paar jaar gereden gaat worden komt er helemala geen sjabrak onder het zadel
ik poets mijn zadel wel wat vaker

Dat lijkt me niet bepaald lekker voor je paard. Scheve mond
Bovendien neemt een dekje veel zweet op, leer niet.
[/quote]
dekjes zijn uitgevonden voor het gemak van de mens

dan hoef je na het rijden de onderzijde van het zadel niet af te doen met een vochtig sponsje met zadelzeep
er zijn zelfs lederen sjabrakjes, die nemen idd geen vocht op maar geleiden het wel van het paard af

als ik al iets onder mijn zadel zou doen , dan een lamsvachtje,
voor de drukverdeling
[/quote]

Dus is een lamsvachtje ook maar een noodoplossing voor een zadel dat niet helemaal goed ligt.

Ik zou toch maar wat zuiniger op een duur zadel zijn dan alleen een sponsje eroverheen halen voor het zweet. Dat trekt er heus wel verder in, dan maar een wat duurder maar goed opnemend dekje.
[/quote]

nee, ik gebruik een zadeldekje als drukverdeler
niet als extra opvulling
dus gebruik het niet omdat het zadel niet past
maar om de druk die ik bij bewegen in het zadel creƩer beter te verdelen
soort van schokdemper zeg maar
en het geleid de warmte goed

als ik een sjabrak onder het zadel heb dan een heel dunne van katoen of vilt zodat ik de kamer van het zadel niet onnodig opvul
en de combi sjabrak en schaap begin ik niet aan , ik heb dat schaap niet voor het mooie maar voor de werking die het heeft

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:47

YvonneS schreef:
Het gaat puur om het anky logo dat er op staat, nou daar doe ik dus niet aan mee!! Halsters en dekjes en dat soort dingen koop ik in de aanbieding! Die gebruik je zoveel en die hoeven van mij niet zo duur te zijn!

Als je op een pensionstal staat dan gaat iedereen idd meedoen aan de laatste rages, anders doe je natuurlijk niet mee!!


*LOL* Sorry, maar dit vind ik dus echt onzin *LOL*

Al had er geen logo op gestaan, dan had ik ze nog steeds mooi en fijn in gebruik gevonden en het is echt niet zo dat ander soort dekjes gelijk niet meer gebruikt worden, ik heb ook 'normale setjes' in m'n kast liggen. Ook setjes of alleen dekjes die in de uitverkoop gekocht zijn, graag zelfs in de uitverkoop, dat scheelt weer geld Haha!

Over het 'niet meedoen'... Tsja, ik hoop dat je zelf snugger genoeg bent om te snappen dat dit onzin is....

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:06

Citaat:
OP wedstrijden voel ik me de laatste tijd bijna buitengesloten, ook daar ontsnap je niet aan de anky-dekjes rage. Van de 6 mensen waarmee ik los moest rijden, was ik de enige met een standaard wit dekje (gewoon zo een van IR) Hoewel ik de gekleurde dekjes van anky wel mooi vind, vind ik het voor op wedstrijd niet leuk, een beetje schreeuwerig zelfs door de opvallende merknaam. Maarja, das mijn mening.


Ben benieuwd of iemand dezelfde ervaring heeft..

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:09

Poeh Patos, ik zie ook vaak Anky wedstrijddekjes maar ik vind het eerder de kunst om een ander, opvallend dekje te hebben. Ik heb een wit Kavalkade dressuur dekje, ook suedine/fluweel achtig, apart patroon, mooie bies,...

Ik zou, als ik een Anky dekje voor wedstrijden zou gebruiken, het logo eraf halen en door mijn vriend iets anders erop laten borduren (zijn bedrijfslogo e.d.). Veel leuker Haha!.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:01

ik vind die opmerkingen over anky in het begin grote onzin. anky is zoals ze is niks aan te doen, we moeten even niet vergeten dat ze toch wel al een aantal jaar in de dressuursport meedraait en je niet om haar goede uitslagen heen kan. als mensen haar niet mogen vind ik dat dat mag maar dat hoef je niet op zo'n manier te uiten.

over de dekjes, ik had altijd erg goede ervaringen over de andere spullen uit de anky-lijn. fijn in gebruik, en blijven erg lang mooi.
ik heb dus ook het dekje gekocht en kan maar 1 ding zeggen super.

dat mensen ze te duur vinden kan ik begrijpen dat is ieder voor zich, maar een mens mag toch zeker zelf weten wat voor kwaliteit hij koopt en wat deze aan zijn spullen uitgeeft.

ik heb toevallig ook het zadel van anky (hier ben ik toevallig aangekomen toen mijn oude zadel gejat was en ik een ander zadel van de ruitersport zaak kon lenen din was toevallig een anky ik dacht eerst "anky" dat hoef ik niet, maar ik vond het een super zadel om te rijden dus maar gekocht)

ieder voor zich dus. ik vind ze btw niet mooi voor op wedstrijd daarvoor vindt ik zo'n dun standaard dekje mooier voor.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:03

Voor wedstrijden vind ik zelf de ir dekjes mooier, de vorm, en de structuur zeg maar ( hoe noem je dat) ik weet ook iet waarom maar ik vind het voor wedstrijden gewoon mooier om zo 1 te hebben dan een met een streep patroon.....

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:12

Ok, toch veel mensen die mijn mening delen. Dat zou je niet denken als je de grote getale anky-dekjes op wedstrijden ziet.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:42

ik heb wel een ankypad, een donker blauwe, er zitten echt veel voordelen aan hoor! je hoeft ze niet vast te leggen aan je zadel, liggen altijd stil,
mijn pony zweet heel erg, en na 5 min. is het dekje opgedroogd.
Ja ze zijn duur, maar het is het zeker waard! OK dan!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, janneke_S, Laj1, Mnoonn, turtlelito, Vagabondo en 31 bezoekers