Paard verkopen of niet.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 15:53

Oscar schreef:
Ik denk dat je eerst bij jezelf te rade moet gaan of je de paarden wilt verkopen.
Dat is een beslissing die alleen jij kunt nemen, denk er eens goed over na.
Pas als het antwoord "ja" is, ga je verder denken.
Welk paard wil ik verkopen en voor welke prijs.
Probeer stap voor stap te denken, het is logisch dat je in verwarring gebracht wordt als er ineens een goed bod op je paarden gedaan wordt.

Als je besluit om te verkopen dan kun je ook nogeens een "second opinion" vragen bij iemand anders voor wat betreft de prijs.
Misschien heb je zelf wel geen idee hoeveel je paarden waard zijn, en blijkt het superbod achteraf gezien een fooi te zijn Knipoog
Het kan natuurlijk ook zijn dat je echt een goed bod hebt gekregen, maar daar kan ik niet over oordelen Knipoog

Veel succes met je beslissing !



Ik ben inderdaad erg in de war.
Ik heb vannacht dus ook niet goed geslapen.
Ik vind het erg moeilijk,wat ik moet gaan doen.
Ik laat in iedergeval andere paarden mensen komen om het paard te taxeren.Dus dat horen jullie nog wel.

Groetjes Zauber

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 16:00

nameless schreef:
als hij het geld daadwerkelijk geeft mag hij mijn paard op komen halen hoor, een echt goed bod krijg je maar 1 keer....
maar ik ben daar behoorlijk zakelijk in, ... sterkte in je keuze


Het vervelende is dat ik al eerder een goed bod heb gehad,maar dat heb ik afgeslagen.Toen was hij nog maar net 3 jaar.
Het stomme is dus dat mijn paard een rigister A papier heeft,en zijn dochter een rigister B heeft.
Maar kennelijk maakt dat dus niks uit.
Moeilijk hoor.

Groetjes Zauber

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 16:03

ik ga ook voor 'verkopen!' betalen en dan meenemen! Ik kon een aantal jaren geleden ook een enorm bedrag krijgen voor mijn paard, hij kreeg helaas een hartaanval, paard dood, geen geld.... Huilen
het is vaak een 'eenmalige aanbieding' en als het bod je aanstaat....
succes met het nemen van de juiste beslissing

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 16:04

Ik vind het erg fijn dat jullie allemaal mee denken.
Ik ga het paard en de jaarling door iemand anders laten bekijken.
Is er misschien 1 van jullie die daar intresse in heeft?
Die echt ook goed verstand heeft van dit soort paarden in de hogere prijsklasse?Ik heb ook een telnummer gehad van dat vrouwtjw die hem rijd.
Die ga ik vanavond even bellen om wat dingen door te nemen.

Groetjes Zauber.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 16:08

ik zou de 8 jarige verkopen maar met de garantie dat je op de hoogte wordt gehouden van hoe en wat (bv als ze hem willen castreren ofzo)
die jaarling zelf houden en daar verder mee gaan als je tegen de tijd dat daar veel tijd in gaat zitten nog geen tijd hebt weet je in iedergeval wat het geworden is en beleerd is het nog meer waard Knipoog

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 16:22

Hij belt mij net dat hij maandag de merrie komt halen????
Waar hij dus ook voor kwam???
Het wordt wel heftig allemaal.
Ik vertelde hem dat hij mij erg had laten schikken met zijn aanbiedingen.
Hij zij ja maar je hebt gewoon goed matreaal staan????
Ik heb het geloof ik niet meer hoor!!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 16:25

Zauber schreef:
Hij belt mij net dat hij maandag de merrie komt halen????
Waar hij dus ook voor kwam???
Het wordt wel heftig allemaal.
Ik vertelde hem dat hij mij erg had laten schikken met zijn aanbiedingen.
Hij zij ja maar je hebt gewoon goed matreaal staan????
Ik heb het geloof ik niet meer hoor!!


hoezo??! jij had toch nog niks toegezegd? dit klinkt dan toch wel vreemd hoor...... Bloos!

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 16:30

ingeo"]
[quote="Zauber schreef:
Hij belt mij net dat hij maandag de merrie komt halen????
Waar hij dus ook voor kwam???
Het wordt wel heftig allemaal.
Ik vertelde hem dat hij mij erg had laten schikken met zijn aanbiedingen.
Hij zij ja maar je hebt gewoon goed matreaal staan????
Ik heb het geloof ik niet meer hoor!!


hoezo??! jij had toch nog niks toegezegd? dit klinkt dan toch wel vreemd hoor...... Bloos!
[/quote]

Nee dat klopt,maar nu ging het even over de merrie waar hij eigenlijk voor kwam.
Want hij kwam voor een ander paard kijken,en begon over de hengst en het jaarling.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 16:36

pas goed op hoor, eerst geld zien dan pas het paard meegeven, je hoort van die rare verhalen tegenwoordig!! Scheve mond

Sall

Berichten: 6732
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 16:43

Laat je niet opjagen, het zijn geen kleine beslissingen die je neemt.
En als hij echt serieus is en als jij echt werkelijk wil verkopen, dan geeft hij jou die tijd, anders zijn er wel andere gegadigden! Jij bent de baas!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:03

Inderdaad joh, zaak in eigen handen houden! Iemand die echt weg is van een paard wil ook heus nog wel een paar dagen langer wachten. Het is geen kwestie van 'nou dan haal ik 'm wel bij de concurrent'.

Ik zou ook zorgen dat er iemand bij is als die man weer komt. Klinkt als iemand die je behoorlijk overdonderd...

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 17:04

Het gaat nu over de merrie,die was ik wel van plan om te verkopen.
Daar hoef ik niet over na te denken.Ze gaat 2 weken op proef en dan hoor het het wel of hij haar koopt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:08

Aha...waarom gaan er ineens allerlei alarmbelletjes in mijn hoofd rinkelen? Volgens mij ging dat ook zo bij die creep die in Nederland en Belgie dure paarden en spullen kocht/ontvreemde....ik zou toch eerst vragen of hij met geld over de brug komt, en niks op proef. In twee weken tijd kan je paard heel ver weg zijn (tot zo verknald dat ze niet meer bereden kan worden)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:09

Ja, nou je het zegt ja!! Die heeft toen toegeslagen bij Flaxmann!! Er werd laatst hier op bokt gewaarschuwd dat die man weer in actie is!!

Sall

Berichten: 6732
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:11

Cassidy schreef:
Aha...waarom gaan er ineens allerlei alarmbelletjes in mijn hoofd rinkelen? Volgens mij ging dat ook zo bij die creep die in Nederland en Belgie dure paarden en spullen kocht/ontvreemde....ik zou toch eerst vragen of hij met geld over de brug komt, en niks op proef. In twee weken tijd kan je paard heel ver weg zijn (tot zo verknald dat ze niet meer bereden kan worden)



Sluit me hier helemaal bij aan, ben ook niet meer zo ''happig' op paarden op proef meegeven.
Gewoon betalen, of een paar keer komen kijken, eventueel rijden.

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:17

Dit is niet die man die op Coos StompƩ lijkt, hoor! Ik zeg niet dat hij betrouwbaar is want ik ken hem niet, maar het is niet die bekende oplichter. (die kennen we wel want die hebben we ook ooit op stal gehad!)

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:39

ja, maar toch eerst geld dan op proef je weet maar nooit (niet goed geld terug idee)
er zijn namelijk meerdere oplichters in nederland Boos!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:55

Zauber schreef:
.Ze gaat 2 weken op proef en dan hoor het het wel of hij haar koopt.

op proef.... Scheve mond hopenlijk zie je haar of je geld dan ooit nog terug! ik sluit me bij Cassidy aan hoor, al komen ze elke dag rijden niet meegeven zonder te betalen weg= pech (voor jou!)...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:20

Ik neem aan dat die eerst betaalt en dan pas de 2 weken proef krijgt?
Niet goed geld terug idee, zou sowieso nooit zomaar een paard meegeven in blind vertrouwen, zeker vandaag de dag niet.

En wat betreft de jaarling: ik zou het dier verkopen, als je er een goed bedrag voor kan krijgen waarom niet?

Maar wat betreft het geld, ongeacht welk paard, eerst betalen en dan pas inladen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 00:15

Oppassen inderdaad met mooie beloftes het paard op proef is mooi maar wel eerst betalen,je kan dan het geld opzij zetten en het na 14dagen eventueel terug geven als het paard niet bevalt.
Mijn vriendin had een arabierhengstje te koop staan daar kwam iemand opaf die zei als ze als ze hem bij deze meneer neerzette voor de verkoop hij er, en noemde toen een giga bedrag voor zou krijgen.Ik was de enige die zei klopt dit wel ?Ik vondt het bedrag zo hoog en zag zulke kwaliteiten niet in dit arabeke.Uiteindelijk is het paard naar die meneer gegaan. Is die meneer door de politie opgepakt even later hij bleek verschillende paarden te hebben verduisterd.Het paard van mijn vriendin is nog terug gevonden,maar was zwaar onderkomen.De zaak komt binnenkort voor .Het is trouwens niet die nederlandse oplichter die laatst opgepakt is,die gaf zich hier uit als kees flaxman(zoon van flaxman arabiƫns).
en ik die belgen altijd maar wijs maken dat wij nederlanders zo'n symphatiek volkje zijn.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 00:21

silvana schreef:
en ik die belgen altijd maar wijs maken dat wij nederlanders zo'n symphatiek volkje zijn.


uhh? u zei??

Haha! Haha! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 09:03

ingeo"]
[quote="silvana schreef:
en ik die belgen altijd maar wijs maken dat wij nederlanders zo'n symphatiek volkje zijn.


uhh? u zei??

Haha! Haha! Haha!
[/quote]

*LOL* (die stomme hollander ook Haha!)

luna1
Berichten: 1069
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:49

ik zou doen wat je hart zegt.
ik bv heb mijn merrie 3 maanden geleden gekocht voor 450 euro maar als er nu iemand komt en die bied een miljoen ze gaat niet weg ze is mn alles en mn maatje.
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:56

op proef betekend ook eerst betalen hoor.
Dus nooit zomaar mee geven.

Voor de rest ben jij de enigste die kan beslissen.
Voor kawa is ook veel geld geboden (door mensen die dat ook echt betalen) maar ik heb het niet gedaan, emotionele waarde is ook voor mij niet betaalbaar.