kat aangereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

kat aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 21:10

Was op de terugweg met geartsje van bokt zien we daar een kat op de weg liggen.
Ik stoppen natuurlijk en was al dood maar nog maar NET!!!!
Heb de auto pal op de weg gezet zodat ze de kat niet nog eens konden overrijden.
Had de kat nog geleeft dan had ik de kat toch opgepakt in de auto en naar de dierenarts met spoed gebracht .
Maar helaas Huilen

Heb daar overal aangebeld maar was niemand tot dat er een man aan kwam fietsen die heeft de kat in de berm gelegd en zou het tegen de eigenaar zeggen.

Dat mensen zodoor kunnen rijden.
En niks gemerkt kan gewoon niet want een kat voel je echt wel onder je auto. Boos!

nou dit heb ik vandaag meegemaakt

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:17

Aah jakkes, das wel schrikken zeker Scheve mond
ZOO kwaad kan ik daar om worden he, van die vieze GRRRRRR Boos! mensen die doorrijden na een dier vermoord te hebben. Dat het gebeurd is al erg genoeg, maar dat je dan zo weinig fatsoen in je kloten hebt en doorrijd gaat er bij mij niet in...

Ons rooie is van de week ook aangereden, lag in de berm ineens, dood. Niemand die ff langskomt, maar dat is ook wel begrijpelijk hier, weten die boeren veel van wie zo'n kat is, maar toch he.
Ons witje is ook dood, waarschijnlijk aangereden en meegenomen (buren hebben gezien dat er een witte kat in een auto geladen werd, en de enige witte kat in de buurt is de onze..)

Lekker is dat, want daarvoor is bryan ook aangereden, hoewel hij nog leefde was hij heel slecht en toen hij terugkwam (is weken weggeweest) was hij ook snel doodgegaan.

En hoeveel katten je hier langs de weg, soms zelfs op de weg vind... bah, als je zo weinig fatsoen hebt dan flikker toch lekker een end op!

Gangster

Berichten: 1365
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:24

Stoom uit je oren

Ik kan hier ook niet bij hor, ik snap niet wat die mensen bezielt, volges mij hebben ze ook gewoon niet door wat voor verdriet ze mensen hiermee doen!! Ik ben op deze manier in ieder geval al drie katten verloren, de vierde is plotseling verdwenen en waarschijnlijk ook onder een auto verdwenen en iedere keer was de klap even groot! Dan denk je dat je om zon beestje geen verdriet kan hebben, maar dat valt tog weer vies tegen. Verdrietig

Maar ja wat doe je eraan he, sommige mensen hebben gewoon geen gevoel in hun donder!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:32

Ah, ik heb dat een keer gehad met de kat waar ik tijdens de vakantie op paste. Die werd ook aangereden en toen heb ik hem dood gevonden. Was echt niet leuk om te moeten vertellen Boos!

geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:34

Ja niet best dat mensen door rijden!! Het katje lag er wel heel zielig bij Boos!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:57

Sommige mensen Boos!
Wel goed van je dat je stopte OK dan!
Ik heb 5 maanden geleden mijn auto ook midden op de weg gezet (80 km weg Bloos! ) omdat er een kat op de weg lag.. Helaas was hij al dood.. Heb hem met een deken opgepakt en in de kofferbak gelegd.
Bij de eerste boerderij die ik tegenkwam gestopt en aan de vrouw des huize gevraagd of ze enig idee had wie er een rode kater had in de buurt.

" ow die met dat ene oor"
- uhhmmm geen idee, ik zal even kijken.. Ja mevrouw hij heeft maar 1 oor inderdaad.
" dat is een zwerfkat, die loopt hier al een paar jaar rond, zonde dat tie aangereden is.."

Ik was al aan het bedenken wat ik nou met dat arme beestje moest doen, zegt die vrouw " laat hem maar hier hoor, ik begraaf hem straks wel op een mooi plekje"
OK dan!

Vind het echt dom dat mensen gewoon doorrijden als ze een dier hebben aangereden.. Ik schrik al als er maar een vogel te dicht bij m'n auto vliegt...

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:02

onze kat is ook al een keer aangereden..en dat was echt zo'n lieverd...
ik kan het me voorstellen dat je je kwaad maakt om mensen die een kat aanrijden en door gaan rijden,dat hebben ze bij die van ons ook gedaan ik haat die mensen net zo goed als joU!!! Boos! ROT LUI...
maar een kat kan ook tegen je desbord aan knallen en dan hoor je er niks van! maar je hebt gelijk je schrikt en denk dat meteen!
ik snap het best wel!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:56

ik heb laatst ook een poes van de weg geplukt.. op de afrit van een autoweg.. boeiend, het was 6 uur smorgens..
ik heb dr naar t asiel gebracht en later gebeld waar ik dr gevonden heb.. zodat eventuele eigenaren het in de krant kunnen lezen..
het stond er verkeerd in maar goed.

ik kan er ook niet bij hoor.. een kat is best groot, moet je bijna wel merken, ik merk een musje al.. dus/
laatst lag er een eend op een drukke weg hier in drachten en iedereen reed door.. ik werd zo pissig!! het beest leefde nog maar kon niets meer.. help hem dan ff!!
ik draaien en op het moment dat ik gestopt ben, stopt iederreen... jah nu doe ik het wel hoor!! potjandrie!
sommige mensen... alsof een mensenleven meer waard is.. evengoed als een dierenleven vind ik.. maar ja

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 07:00

aaah sommige mensen!!

Ik heb mijn eerste kat na 6 jaar onder de auto gehad en toen heeft die nog paar dagen geleefd en is toch dood gegaan was waarschijnlijk scheur in het middenrif.

Later mijn andere lapjeskat de buren aan de deur jullie kat ligt te strompelen in de berm. Wij haar gauw halen. Had ze gelukkig een zware breuk, maar de operatie was duur. We konden of amputeren of zo'n ijzeren plaatje en alles erin, maar dat was wel heel prijzig. Toch hebben wij dat ijzerenplaatje enz. gedaan, omdat ze nog zo jong was en zo lief, maar dat doen we ook nooit weer.

Later haar broer Duvel aangereden. Niemand kwam langs, maar wij zagen hem dus oppakken naar de dierenarts. Je kon niks van buiten zien, maar hij had een inwendige bloeding dus die avond was hij er niet meer.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:45

mensen klaag niet zo en hou je kat dan op je eigen terrein en geef anderen niet de schuld! Die beesten kijken echt niet eerst van links naar rechts voor het oversteken hoor! En ze komen vaak vanachter een struikje of auto overgestoken, je kunt ze gewoon niet zien aankomen. En ga er maar gewoon vanuit dat veruit 95% van de mensen het verrekte l*llig vindt om een dier dood te rijden, en een groot percentage daarvan zal ook nog eens proberen uit te wijken met gevaar voor eigen leven, in een reflex! Stel je eens voor dat iemand zich doodrijdt omdat jij je kat niet bij je wil houden. HEb je daar al eens bij stil gestaan?

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:01

Desiree schreef:
mensen klaag niet zo en hou je kat dan op je eigen terrein en geef anderen niet de schuld! Die beesten kijken echt niet eerst van links naar rechts voor het oversteken hoor! En ze komen vaak vanachter een struikje of auto overgestoken, je kunt ze gewoon niet zien aankomen. En ga er maar gewoon vanuit dat veruit 95% van de mensen het verrekte l*llig vindt om een dier dood te rijden, en een groot percentage daarvan zal ook nog eens proberen uit te wijken met gevaar voor eigen leven, in een reflex! Stel je eens voor dat iemand zich doodrijdt omdat jij je kat niet bij je wil houden. HEb je daar al eens bij stil gestaan?

Wel bij stil gestaan, maar ik weet wie mijn katten hebben aangereden en 2 er van deden het expres dat zijn gewoon van die jongeren die er op kicken die vinden alles stoer.

Maar als je een kat aan rijd kun je op z'n minst de kat naast de weg leggen!!

Verder hebben wij een groot terrein, maar om ze binnen te houden vind ik zielig zoals bij een vriendin:
Die hebben super klein huis echt klein rijtjeshuis, maar 3 katten die dag en nacht in de gang zitten en niet buiten komen.
Daarbij hebben ze ook nog 1 grote hond en een kleine hond, een konijn die dag en nacht in een schuurtje alleen zit.
Toppunt van zielig, maar iig voor de katten heel erg.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:07

Ik snap Desiree haar reactie wel, maar het gaat er hier om dat niemand stopt als ze een kat (of hond) aanrijden.
Ik was toch heel blij toen er een man aan mijn deur kwam omdat hij mijn kat van de weg had geplukt (kokertje met adres had ze om) en in de berm had gelegd, EN ook nog bij me aan de deur kwam om me te halen. Terwijl hij mijn kat niet eens had aangereden, maar zelf katten had... Kat was op slag dood, en heeft gelukkig niet geleden.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:11

Agree met Griebels

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:32

Wij hebben ook een aantal katten gehad die zijn aangereden, dood. We hebben nu drie en die komen nooit (bijna nooit) bij de weg. Houden zo

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:26

Kheops schreef:
[
Wel bij stil gestaan, maar ik weet wie mijn katten hebben aangereden en 2 er van deden het expres dat zijn gewoon van die jongeren die er op kicken die vinden alles stoer.
.
[/quote]

Dit is te walgelijk voor woorden. Dat ik zulke mensen nooit voor mijn wielen krijg, want dan stop ik mogeljk OOK niet! Boos!

Heb gelukkig nog nooit een dier doodgereden en ik hoop dat dat zo blijft. En als ik een kat vind op de weg, dan leg ik hem inderdaad aan de kant. Dit heb ik al 2x ooit gedaan.