*schaam* honden jagen paarden stuipen op het lijf

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

*schaam* honden jagen paarden stuipen op het lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 09:56

Bloos! Gister is me iets gebeurt waar ik niks aan kon doen helaas maar ik schaam me rot.

Ik was gister met mijn honden naar een paardenzaak in de buurt gewandelt via het bos. Op de terugweg (we hadden toen al ruim 10 kilometer achter de rug) kruist het fietspad een ruiterpad midden in het bos. Op dat stuk bos mogen de honden gelukkig los dus die renden vrolijk om me heen.

Op het moment dat ik de paarden zie aankomen heb ik ze bij me geroepen. Voorop een schimmel aan de lange lijnen en er achter een grote bruine met een meisje erop. Zij zien mij ook en wachtten even om me ruim voorbij te laten gaan omdat mijn scootmobiel niet echt een voertuig is waar paarden aan gewent zijn.

Ik ben alweer een meter of 20 het ruiterpad gepasseert, hoort een van mijn honden iets ritselen in de struiken waardoor ze alle drie met veel lawaai door die struiken heen gingen denderen richting die paarden Boos! . Die de honden dus wel konden horen maar door de begroeiing niet konden zien.

Het resultaat 2 paarden die behoorlijk de zenuwen krijgen en zich uiteraard rotschrikken, dat zou die van mij ook doen. Gelukkig kwamen die ettertjes van me snel weer terug maar het leed was al gebeurt.
Bloos! .

Als mij dit met mijn paard zou overkomen in het bos zou ik toch wel iets tegen de eigenaar van de honden hebben gezegd. Maar ik moet zeggen, ze waren uiteraard niet blij, maar zo te merken ook niet heel erg boos.

Mocht iemand dit gister zijn overkomen, mijn exuses ervoor. Ik schaam me diep.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:47

kan altijd gebeuren, maar ik zou ook niet blij zijn en me ook schamen!! maar het is nu eenmaal gebeurd en je kan er niks meer aan doen!!!

Haha! WELLNESS STABLES Haha!
viewtopic.php?f=29&t=368150

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:57

Je hoeft je niet te schamen vind ik dan, je probeerde ze iig bij je te houden en rekening te houden met de paarden, dat is tegenwoordig voor sommige mensen erg moeilijk.
Maar ook zij weten dat honden net als paarden niet altijd luisteren en doen wat jij van ze verwacht.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:04

Haha staat er dadelijk ergens een topic over die stomme tr*t die haar honden niet bij zich kon houden.... Knipoog Ach, kan gebeuren he, je hield ze eerst netjes bij je dus ze zullen wel geweten hebben dat je er niks aan kon doen.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:08

Ik vind niet echt dat je je moet schamen, je hebt geprobeerd om ze bij je te houden en ja het is en blijft een beest wat niet altijd luistert. Ik zou me hier niet zo heel boos over kunnen maken als ruiter zijnde, ik heb het zelf wel eens gehad dat ik aan het eind van het dijkje waar ik op reed een man met een bouvier en een rotweiler zag lopen dus ik netjes blijven stappen om ze netjes voorbij te laten maar die man liet zn honden gewoon los lopen en kwamen dus recht op mij afgestormt. Pony zich omgedraaid en in volle galop richting huis, gelukkig stond mijn zusje in de wei van ons en die ligt langs die dijk en zij riep die honden en stonden meteen stokstijf stil. Was dus gewoon een kwestie van een man die zijn honden niet riep die wel opgevoed waren en daar kan ik me als ruiter heel pissig over maken.

Pino, de super Fjord!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 18:09

Ik hoop het. Maar het is de meest ongelukkige timing van wegschieten die je kunt hebben. Normaal blijven ze altijd op het pad, maar er ritselde een vogeltje en vlak ervoor waren we een ree tegengekomen dus ze waren ietwat allerter dan normaal. En ik wacht met smart het andere topic af.

Citaat:
Haha staat er dadelijk ergens een topic over die stomme tr*t die haar honden niet bij zich kon houden....

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:44

ach je hoeft je niet zo heel erg te schamen toch kan nou eenmaal gebeuren, als ruiter is het natuurlijk niet leuk maar je weet dat er honden zijn buiten maar dan is het natuurlijk wel de verantwoordelijkheid van de hondeneigenaar om ze in de gaten te houden en dat heb jij toch gedaan je kon moeilijk met je scootje achter de honden aangaan dan waren de paarden misschien wel nog erger geschrokken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 184 bezoekers