Rugzak? Pas op!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:20

ik zou 112 bellen

dat is het enige nummer dat ik t.n.t. te paard gebeld heb, maar dan voor mensen die met hun auto's ergens tegenop gebotst waren en een keer voor een soortement moordpartij in het bos, waarbij men met messen in elkaar stond te prikken Cool

Wat denk je dat er gebeurt als Morrie vanuit het bos naar huis rent......de A27 over Scheve mond


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:21

Misschien een beetje rare ingeving voor de mensen zonder zadeltassen, je kunt als je een ruime grote dressuurdek gebruikt aan weerszijdes zakken op naaien... je mobiel zou ik altijd in mijn broekzak houden of jaszak, als je er naast ligt en je paard gaat er vandoor heeft de mobiel geen nut meer om bij je te hebben...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

DubbelFun

Berichten: 88619
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:22

Als ze idd naar huis rennen hoop ik dat het hek dicht is (zoals het hoort) en zullen ze daar wachten tot iemand ze opvangt. Voordeel is dat er vlakbij diverse pensionstallen zitten, die vast niet te beroert zijn om even mijn paard te stallen tot ik eraan gelopen kom Haha!
Mocht het hek niet dicht zijn dan zal ze waarschijnlijk ook bij de eerste pensionstal wel opgevangen worden als ze daar zonder mij langs komt Haha!

En mocht ik niet meer zo lekker lopen maar ik kan nog wel bellen dan is 112 een makkelijk te onthouden nummer Haha!

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:32

Ik ben gelukkig buiten nog nooit van mijn paard gevallen, maar we rijden ook altijd heel rustig. De enige keer dat ik naast mijn paard lag was thuis in de bak, door een stommiteit mijnerzijds.
Maar mijn mobiel houd ik altijd op mijn lijf, zo hard is hij niet met afgeronde hoekjes en rubber randjes. Net als wat kleingeld trouwens, een kompas en een kaart van de omgeving.

Voor het water hebben we gewoonlijk zo'n leren waterzak (of eigenlijk wijnzak) bij ons. Die kun je overal tussen proppen of aan het zadel hangen en is niet hard.
Eten, drinken en eventueel andere spullen gaan op het zadel of in de (niet klapperende) tassen.

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:59

Als motorrijder ben ik mij er maar al te goed van bewust wat een rugzak o.i.d. aan je lijf voor schade kan veroorzaken bij een val en tijdens het rijden heb ik ook absoluut niets aan mijn lijf hangen.
Alleen mijn mobiel, die heb ik dus wel meestal in een tasje o.i.d. omdat ik er helemaal lyrisch van wordt als ik dat ding ergens in een zak heb zitten, zit altijd in de weg en ik voel hem altijd zitten, ik heb er dus gewoon last van.
Er zijn ook van die handige mobiel hoesjes in de handel die je met een klittenbandje om je been of je arm kan bevestigen, om het been zou ik niet doen, lijkt mij bij een val best gevaarlijk maar om mijn bovenarm, daar wil ik nog wel over denken, bij een val zal ik denk ik mijn armen omhoog doen om mijn hoofd te beschermen, ok, ook dan kan ik nog hard op mijn mobiel neerkomen maar ik breek liever een arm dan dat ik iets aan een been krijg

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:14

Citaat:
een kompas


lijkt me leuk om mee te nemen, maar ik zou niet weten wat ik ermee moest doen Haha! geen idee hoe zo'n ding werkt en al weet je het noorden, hoe weet ik dan waar mijn stal is????
Mijn paard weet dat het beste, die wil altijd naar huis Schijnheilig

Iemand van stal was laatst in het bos van haar paard gebokt, paard weg aan de kletter, gelukkig vlak voor de A27 gevangen door omstanders Scheve mond

Ik moet er niet aan denken, 1 van de redenen waarom ik altijd maar blijf stappen en alleen als het superveilig is een klein drafje doe......

Ik ben overigens altijd maar een uurtje weg, dus meer dan een gsm en een pakje zakdoekjes neem ik nooit mee Tong uitsteken

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:35

smurf schreef:
Citaat:
een kompas


lijkt me leuk om mee te nemen, maar ik zou niet weten wat ik ermee moest doen Haha! geen idee hoe zo'n ding werkt en al weet je het noorden, hoe weet ik dan waar mijn stal is????


Alleen maar naar het noorden of zuiden rijden Smurf Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:48

Citaat:
Alleen maar naar het noorden of zuiden rijden Smurf


dan maar naar het zuiden, dan kom ik vanzelf bij HC uit!

overigens heb ik ooit wel eens met een mini-rugzakje (zo'n handtasje zeg maar) gereden vroeger, maar dat deed hartstikke zeer op mijn schouders, die bandjes sneden geweldig, was een eenmalig experiment

Aangezien ik een Barefootzadel met een daarbijbehorend pad gebruik, valt de optie van een sjabrak met zakken voor mij al af......

Blijft voor mij wel het raadsel: waarom nemen jullie zoveel spullen mee????

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:58

Aan een kompas heb je het meest wanneer je ook een kaart bij je hebt en regelmatig even op die kaart checkt waar je ongeveer bent Lachen
Of als je tenminste zorgt dat je konstant een idee hebt van welke richting uit de stal is.
Ik heb altijd een kompas bij me. Ook handig op vakantie bijvoorbeeld, als je weer eens verstrikt raakt in de smalle weggetjes van een vreemde stad. Dan kun je m.b.v. een kompas naar de uitgang rijden aan de kant waar je verder wilt.
Je moet dan wel even uitstappen of tenminste de automotor uitzetten, anders blijft je kompas naar de motorkap wijzen, zo hebben wij ontdekt Haha!

En veel spullen? Ik ga niet een hele dag weg met mijn paard zonder iets op zak. En wij stoppen altijd wel minstens 1x. Wij zijn ware picknickliefhebbers!

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:59

Ik ga ook alleen maar korte ritjes naar buiten, hooguit 3 uur max. dus mobiel op zak en opvouwbare hoevenkrabber in klein zakje aan het zadel vast Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:01

tja, dat verandert de zaak.... ik rij hooguit een uurtje paard, langer kan niet met mijn rug en ook niet met mijn paard, dat terkt ie niet

Verdwalen in die tijd is dus vrijwel onmogelijk Schijnheilig

met paard op vakantie zit er niet in, want hij wil niet in de trailer, dus ga ik ook maar niet op vakantie Clown

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 14:41

orri schreef:
Misschien een beetje rare ingeving voor de mensen zonder zadeltassen, je kunt als je een ruime grote dressuurdek gebruikt aan weerszijdes zakken op naaien... ...

Wellicht wat gemist?

www.homocaballus.net

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 17:32

Haha! dat viel mij ook al op Haha!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:12

gijsenkim schreef:
hahahaa daar zit ook wat in............. ik zou het zo doen hoor, mn gsm in een zadeltas............ Haha!


haha ik ook al.. zou egt iets voor mij zijn. Bloos maar handige tip hoor Huertecilla! Lachen

Obelix is gewoon stoer!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:35

Zo'n dekje met van die zakken is een goed idee ja.... Zal m''n moeder eens vragen of ze zoiets voor me wil maken Haha! Gebruik nu een heuptasje. Bevalt wel goed...

Maar 1 ding snap ik niet helemaal (oke, ben blonT Haha! ), maar hoe kan het dat een rugzak zoveel schade kan veroorzaken bij een val tijdens motorrijden? Ben gewoon benieuwd Lachen

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:42

Heb laatst ook gereden met een rugzak om, maar daar zat een zachte zweetdekentje in. Past niet in een zadeltas he...Schijnheilig

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:54

Een keer toen ik alleen in het bos aan het rijden was, dat ik er af gedonderd ben (snuggere actie was dat Haha! ) en heb toen de stalhouder kunnen bellen dat Tos alvast aar huis kwam en ik niks mankeerde. Stalhouder is Tos toen tegemoed gefietst en kwam hem halverwege tegen, dus heeft hij niet het kruispunt overgestoken.
Wel zo fijn, mobiel bij! Zo ook een keer dat mijn moeder een stuk meefietste en Tos peerde er uit en mijn moeder zag mij dus in noodvaart verdwijnen. Uiteindelijk Tos tot stilstand gekregen en toen was ze geloof ik wel blij toen ze belde dat ze hoorde dat we allebei nog leefden Knipoog

Ik ga nooit zonder mobiel het terrein af, en hou hem in mijn zak. Neem hem niet mee om in het bos vrienden te gaan bellen en dus alleen voor noodgevallen

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 20:00

Amethyst schreef:
Maar 1 ding snap ik niet helemaal (oke, ben blonT Haha! ), maar hoe kan het dat een rugzak zoveel schade kan veroorzaken bij een val tijdens motorrijden? Ben gewoon benieuwd Lachen

Kijk, van een paard val je zelden met meer dan 20 km/uur, met de motor minimaal een veelvoud daarvan, 120 of héél wat harder en als je dom genoeg een rugzak zonder rugbeschermend pand aan hebt, beschadig je waarschijnlijk je rug tot gebroken wervels aan toe. Tja, en dan sta je nooit meer zelf op....
Verder raak je met élke rugzak tijdens een val uit balans en kun je niet rollen, waardoor je rare klappers maakt en van alles kan breken.

www.homocaballus.net

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:30

Aha... dank je Huertecilla Lachen
Ergens heel logisch ja... maar kom der maar eens op.. Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:05

Dankje dat je het zegt! Ik had hier echt nooit aangedacht, maar je hebt helemaal gelijk!
Heb ook vaak met rugzak (bomvol met allerlei spullen, ook hoevenkrabber Lips are sealed) gereden in de bossen, dat zal ik nu dus niet zo snel meer doen! Of er moeten alleen zachte spullen in zitten (touw en brood oid)
Mijn mobiel heb ik wel altijd op mijn lijf, dan verlies ik hem minder snel

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:17

ik heb mijn mobiel altijd in mijn jaszak,en anders in mijn zak van me broek,of geen telefoon.Maar heb hem liever bij me in me zak van me jas.maar over die rugzak goed dat je het zegt OK dan!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:16

Ben ooit eens plat op mijn plaat gevallen met schaatsen; de afdruk van de mobiel stond leuk in mijn borst.... Is een poosje leuk blauw, groen, paars en geel geweest. Was overigens wel model koelkast telefoon en de telefoorn deed het nog... Ik prop alles altijd in de jaszak van mijn spijkerjas. Ennuh, harde dingen neem ik gewoon niet zoveel mee. Drinken is meestal van die pakjes, als ik dan van mijn paard zou stuiteren pletten die echt wel onder mijn gewicht hoor.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Cjuan, daiswees, DemDeempel, ElCid, Fly_high, fnpetter1990, Hjartje, IndianSu, kruimellover, Lenora_C, Lokii, Maanon_, merrylegs, mooney, rien10, rocky_1995, Vagabondo, Vecar, vierspan, Wopkebrok en 132 bezoekers