Hypocriete bokkers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 19:33

runningkawa"]
Ik reageer dus ook op foto's met hulpteugels die imo niet gebruikt worden als dat ze voor bedoeld zijn.
Korte martingalen, strakke sloffen of als je duidelijk ziet dat de ruiter op elk moment zijn sporen in de buik heeft.
Vind dat het ook best mag, wie komt er anders op voor dat arme dier, wat niks kan zeggen?

cap of kleding moet van mij iedereen zelf maar weten.
dat is je eigen keuze, maar een loeistrakke slof is niet de keuze van het paard, maar de onkunde van de ruiter.
Jammer dan als die er niet tegen kan als daarover wat gezegt word.
En wie er dan Hypocriet is..?
[/quote]


[quote="Mikkie schreef:
Ik vind zeker dat je er iets van kunt zeggen, maar waar het in dit topic volgens mij om gaat is dat:
1. niet 50 mensen exact dezelfde opmerking moeten maken.
2. Die opmerkingen onderbouwd moeten worden
3. De ruiter een eigen mening heeft.
4. en als hij/ zij die mening heeft verkondigd dat mensen daar dan naar moeten blijven vragen.


Precies! Dat bedoel ik Mik.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:42

Grote gedeelte met je eens... Maar, er zijn hier op Bokt tal van mensen dat foto's plaatsen en 'commentaar' vragen...
Maar als ze dan met hulpteugels rijden, schoenen aan op het paard, geen cap op, dan kan je het toch verwachten? hopen dat diegene er wat van leren, of anders hopen dat een instructeur er wat van zegt, maar verder niet druk om maken...

de meeste hier zijn geen natuurtalenten, en ik denk dat we hier op Bokt bij elkaar komen om van elkaar te leren, en het een uitlaadklep is. Er zitten hypocryten bij, maar dat is in het dagelijks leven ook zo. Slikken en doorgaan... Niet lopen ergeren, smiley Lachen weer opzetten en proberen de berichten te negeren

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:24

typisch dat als het grootste gedeelte van de mensen in dit topic het er mee eens zijn.... en dit onderwerp al meer dan eens is aangekaart... waarom het in topics dan toch nog steeds gebeurd

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:27

ja idd! Ik denk dat mensen zich toch aangevallen voelen ofzo. Vat het gewoon op als een tip. of negeer dat bericht.
Het hangt er misschien ook vanaf hoe iemand iets zegt/opschrijft. Maar negeer die berichten dan of leer er iets van. Misschien gebruik je de hulpteugels/stukken verkeerd en wist je dit niet.... Nou weer iets bijgeleerd!
Maar om hier dan weer ruzie om te gaan maken?!

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:01

Idd. In de paardenwereld ben je nooit uitgeleerd! Zelfs Anky heeft Sjef nog ernaast staan. Schaam je niet voor de dingen die je fout doet, maar geef het gewoon toe en toon dat je bereid bent om te leren van je fouten en dingen die anderen aandragen ipv met een eigenwijs antwoord terugkomen wat kant nog wal raakt om maar je gelijk te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:21

Luckey"]
[quote="Mikkie schreef:
+:)+ Go sollie, go sollie
meer heb ik eigenlijk niet te melden, moet het even laten bezinken, denk ik Haha! .
Nee, nu zonder gekkigheid. We hebben het er vanmiddag al over gehad en om eerlijk te zijn denk ik er net zo over. Maar goed, iedere gek is anders gek, dus.........

Wat mij stoort is het dat er bijna nooit iemand reageert als ik foto's plaats Huilen
Doe ik zo mijn best om alles op internet te zetten en dan bleeft het topic nagenoeg leeg. Scheve mond Wat doe ik fout Verward


ja dat heb ik ook...
dan heb ik op zijn minst wel 5 recties! En dan kijk ik bij andere topics en die hebben dan al 2 bladzijdes ofzo...
[/quote]

Dan rij je blijkbaar zó perfect, dazt niemand commentaar heeft Knipoog . Maar het si egwoon dat sommihge topics op gang komen en sommige niet, tja...ligt denk ik aan of er een mooie discussie ontstaat.

Maar wat ik dus merk uit dit topic dat de mensen die zichzelf dan zeg maar zo verzekerd voelen en beter voelen dan de rest van bokt (want daar komt het wel op neer) dan wel weer commentaar hebben op diegenen waar ze zich zelf aan ergeren. Ik bedoel, misschine ben je zelf wel net zo . Ik kan het niet helepen dat ik blijf vinden dat hier mensen zijn die zichzelf een soort god vinden en onbewust de letters uit hun lijf patsen over wat ze wel niet kunnen.
Maar get real! Ik stop ook met reageren of tegenin gaan op de reacties van dat soort mensen, aangezien je het toch niet veranderd, want uiteindelijk zal iedereen over elk deel van de paardensport wel een ander idee hebben. je komt toch nooit op een lijn, want ook in dit topic is er weer heel wat nagepraat. Het kon beter het "lucht je hart topic"heten.

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 02:07

Ik denk dat je gewoon je verhaal moet kunnen en blijven vertellen of dat nou over cap gebruik gaat of over hulpteugels en of het nou wel slim of juist niet slim is doet niet terzake zoveel mensen geven zoveel meningen .
dat weet je als je hier iets plaatst haal eruit waar je iets aan denkt te hebben en de rest leg je gewoon naast je neer. Geloof niet dat het echt iets met hypocriet te maken heeft maar meer met een mening van een ander en soms komt die mening of manier van doen mischien hypocriet over, mijn advies is lees daar snel overheen en onthou alleen de dingen waar jij wat mee kan.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 15:35

Gitta schreef:
Geloof niet dat het echt iets met hypocriet te maken heeft maar meer met een mening van een ander en soms komt die mening of manier van doen mischien hypocriet over, mijn advies is lees daar snel overheen en onthou alleen de dingen waar jij wat mee kan.


Het hypocriete ging vooral over het kwaken over het hele forum wat anderen allemaal fout doen terwijl er heel veel bokkers bij zijn die het zelf ook doen, misschien op een andere manier maar ze doen het wel.

Bijvoorbeeld aan de longeerlijn het paard compleet inknopen maar ówee als ermee gereden wordt!~

[edit]En naar mijn mening is de bedoeling van het longeren ontspanning te krijgen op een zelfde manier als onder het zadel. Dat je je paard dusdanig kan longeren zoals hij onder het zadel hoort te lopen. Dan schreeuwen er een heleboel mensen dat dat onmogelijk is zonder dubbele lijn en alle toestanden. Dan nodig ik die mensen állemaal uit om hier eens te komen kijken! Bijvoorbeeld Treasure, als ik haar even longeer loopt ze aan een halster zonder wat dan ook met een enkele longeerlijn uit zichzelf voorwaarts neerwaarts! Dát noem ik ontspannen en spelenderwijs met je paard werken. Of dat nou in het bos is, aan de longeerlijn, tijdens een training of op een wedstrijd...[/edit]

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:25

Ik ben heel blij dat dit topic er is, zat er al aan te denken iets soortgelijks op te openen Knipoog

Ik heb nog nooit rijfoto's van Jessica hier geplaatst, maar ik weet zeker dat ik een hele lading ellendige zeuropmerkingen over me heen zal krijgen als ik dat wel zou doen. Jessica loopt namelijk in de manegelessen mee en 9 van de 10 keer is dat met hulpteugel. Behalve in de echt hoge lessen, daar wordt ze gewoon netjes aan de teugel gereden. En het gaat er dus absoluut niet om dat ze aan de teugel moet lopen om het aan de teugel lopen, maar het is voor haar gewoon noodzaak. Het is een kruising tussen een New-Forest en een Arabiertje en Arabjes lopen van nature vaak toch al wat hoger. Als zij in de voor haar natuurlijke houding loopt, loopt ze behoorlijk hoog met haar hoofd, waardoor ze haar rug en achterhand vastzet. Daardoor gaat ze onregelmatig lopen en krijgt ze last van haar rug, met alle gevolgen van dien. Dit 'probleem' wordt dus verholpen/voorkomen door haar in de lage lessen afwisselend (want zo slim zijn we dan nog wel) met 1 of met 2 bijzetteugels te laten lopen. In de hogere lessen loopt ze soms een uurtje zonder of met martingaal en in de echt goeie lessen, wordt ze gewoon mooi laag en rond gereden, dan is er niks aan de hand.
Er wordt dus heel veel afgewisseld en op die manier is ze niet afhankelijk van één soort hulpteugel. Want dat is dus NIET de bedoeling, het is alleen maar om haar te helpen ontspannen te lopen en haar hele lichaam te gebruiken.

En wat de mening van wie dan ook hierop is, het gaat goed zo, het paard loopt er beter door en dat is het belangrijkste.

Ik vind dus NIET dat er hulpteugels gebruikt moeten worden om een paard 'deftig' (aan de teugel of wat dan ook) te laten lopen als je dat zonder niet kunt. Alleen als het voor het paard beter danwel noodzakelijk is!!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 13:15

Naar mijn mening zijn hulpteugels er voor de ruiter en niet voor het paard, je zegt het zelf al in de "hogere" lessen is een hulpteugel niet nodig en loopt dit paardje netjes mee, het is dus de ruiter die in de "lagere" lessen deze hulpteugel nodig heeft, ik zou dit paard dus niet mee laten lopen in een manegeles, want daar is ie zo te horen niet geschikt voor, maar met wat hulpmiddelen kunnen de meeste ruiters zich op dit paard nog wel redden.

Dat vele ruiters niet om kunnen gaan met de natuurlijke houding van een arabier is toch hun probleem (ook op een manmege moet je leren dat ieddere type paard anders beweegt en een verschillende bouw heeft wat vaak in het rijden duidelijk te merken is), nu moet het paard zich aan passen aan de houding die vele ruiters gewend zijn en dat is voor een paard met deze bouw absoluut niet natuurlijk.

Het is fijn dat jullie er zoveel aandacht aan besteden en het paard probren te ontlasten, dat is iets wat vele maneges nog moeten leren, alleen ben ik het met de manier waarop niet eens, ik snap goed wat het probleem is wat je omschrijft ik zie het zo voor me, dat is ook vervelend voor het paard en het is goed dat er serieus naar gekeken worden.
Maar ik zie het toch meer als het probleem, wat bij de ruiter ligt verschuiven naar het paard (omdat deze er lichamelijke uiting aan geeft)en de ruiter kan er niet goed mee uit de voeten (misschien zou daar dat wat aan gedaan moeten worden) zodat dit paard ook in de lagere lessen ontspannen kan lopen, want dat is iets wat je beginners goed aan kunt leren.

Sorry, voor het heel erg offtopic, zal het niet meer doen Vriendjes zijn?

dundayescape

Berichten: 98
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:49

je hebt wel gelijk

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:47

cissie schreef:
Naar mijn mening zijn hulpteugels er voor de ruiter en niet voor het paard, je zegt het zelf al in de "hogere" lessen is een hulpteugel niet nodig en loopt dit paardje netjes mee, het is dus de ruiter die in de "lagere" lessen deze hulpteugel nodig heeft, ik zou dit paard dus niet mee laten lopen in een manegeles, want daar is ie zo te horen niet geschikt voor, maar met wat hulpmiddelen kunnen de meeste ruiters zich op dit paard nog wel redden.

Dat vele ruiters niet om kunnen gaan met de natuurlijke houding van een arabier is toch hun probleem (ook op een manmege moet je leren dat ieddere type paard anders beweegt en een verschillende bouw heeft wat vaak in het rijden duidelijk te merken is), nu moet het paard zich aan passen aan de houding die vele ruiters gewend zijn en dat is voor een paard met deze bouw absoluut niet natuurlijk.

Het is fijn dat jullie er zoveel aandacht aan besteden en het paard probren te ontlasten, dat is iets wat vele maneges nog moeten leren, alleen ben ik het met de manier waarop niet eens, ik snap goed wat het probleem is wat je omschrijft ik zie het zo voor me, dat is ook vervelend voor het paard en het is goed dat er serieus naar gekeken worden.
Maar ik zie het toch meer als het probleem, wat bij de ruiter ligt verschuiven naar het paard (omdat deze er lichamelijke uiting aan geeft)en de ruiter kan er niet goed mee uit de voeten (misschien zou daar dat wat aan gedaan moeten worden) zodat dit paard ook in de lagere lessen ontspannen kan lopen, want dat is iets wat je beginners goed aan kunt leren.

Sorry, voor het heel erg offtopic, zal het niet meer doen Vriendjes zijn?

Hier zit een hoop waarheid in, dit is wel zoals ik het bedoel, ja.
Alleen ik kan er niks tegen doen dat dit paard in de manegelessen loopt, het is een manegepaardje. En wegkopen kan (nog) niet. Als ik de mogelijkheid had, was ze zo snel mogelijk van mij! Liever vandaag nog dan morgen! Maar in elk geval, je reactie is fijn om te lezen!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:38

Waar ik me het meest aan erger is dat iemand die niet super rijdt meteen wordt afgezeken, dat hij of zij niet netjes zit, zijn hakken optrekt enz. Zie ik aantal foto's van iemand die een wedstrijd heeft gereden en hoge punten heeft gehaald en een godsgruwelijke handhouding heeft. Binnenhand constant hoger dan buitenhand en over de hals, krijgt deze persoon allemaal commentaar dat ze zo'n mooi paard heeft en het er super uitziet. Ik ga zo'n persoon niet afkraken maar erger me grandioos aan de mensen die de eerste persoon wel afzeiken en die andere persoon de hemel inprijzen. Erg jammer....