paas-pick-nick-rit met een vriendin!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ayasha

paas-pick-nick-rit met een vriendin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 16:12

vandaag zijn we met drieën op rit gegaan...nouja, we zijn begonnen met drie!
booster (de tinker) ging mee, en aangezien booster en pharaon het niet zo best kunnen vinden....Zouden we dus eventjes op de weide proberen
ik kom als laatste buiten met phara, aangezien ik de andere twee ook heb gezadeld...
ik stap met moeite op een ongelooflijk hevig ponytje omdat ie naar booster wou
(met martengaal!)
naja...dus ik fijn aan het rijden op mijn trippel trappel pony die o zo graag naar booster wou stampen Verward
hij mocht niet dus
BOK!!!!!
ik geef tik met been en rijd verder, na nog een paar bokken en wrede sprongen mocht ie dus (eindelijk) in galop van me, pharaon nam meteen even de tijd om te bokken, na een paar keer been geven galopperde die (rustig?) naja, das niet echt het juiste woord....
ik zet hem even terug naar stap (we zouden buiten gaan) en hij wil in draf, dus ik neem mijn teugels korter en laat hem niet gaan, pharaon loopt achter uit! baasje geeft been maar geeft geen milimeter teugel meer omdat ie anders gewoon wegzoeft!
dus pharaon steigert Verward (en niet laag Verward)

goed, ik bleef zitten...(maar goed dat ie goed zit want...)

dus we gaan de bossen in...booster wou perse vanvoor, dus booster mocht vanvoor, met een trekkende pharaon achter zich
in het bos gingen we even draaien
pharaon pikt het niet dat booster voor hem loopt
springt, galoppeerd volle galop achter booster aan (booster draaft sneller)
zijn ruitertje doet alles om hem stil te krijgen, pharaon heeft er genoeg van, bokt, draaid en stopt in eens...

ik bleef dus aan zijn nek ergens, half uit het zadel gezwiert hangen Haha!
naja, ik mij terug in het zadel gegooit, booster was dan toch maar in het midden gaan lopen
(eenmaal in het bos begon ie heel hard te hinniken, we denken dat hij wel paarden hoorde, maar aangezien hij oogkleppen heeft, hij geen paarden zag! en dat hij daardoor schrik kreeg aangezien het zijn eerste keer buiten was!)
pharaon was toen super braaf!
we hebben een wedstrijdje gehouden, en geloof het of niet maar pharaon heeft tegen beide gewonnen Verward lies vlak achter hem, en een neuslengte voorsprong op booster Haha!
is toch super of niet?

het is een beetje langer geworden dan bedoeld...maar ja! maakt niet uit
dankje voor het lezen Haha!

[EJL-ITP] 2016 with the ones that carried me through heaven and hell
TK Lipica rijlaars; maat: 37, Schachthoogte: 38cm Met dresuurboog: 45cm. Kuitmaat: 35/36
VP; € 150 (NP € 250). Sta open voor een goed bod. Foto via PB mogelijk.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie