Vermoeiende ochtend achter de rug...

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sylvia

Vermoeiende ochtend achter de rug...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 14:20

Vanochtend werd ik na ca. 4 uur slaap bruut gewekt door 3 wekkers... Bloos Ik ging met Peter mee met de koets, met zijn Haflinger Guus... Party!! Peter rijdt wedstrijden met hem, komende zondag heeft hij een prof-wedstrijd...

Was net op tijd daar, Peter wilde net op gaan tuigen. Lang leve alle Duitsers met verlof... Mijn god, niet doorheen te komen... Scheve mond Anywayz, even geholpen met optuigen (maar het blijft anders dan een Shet optuigen... Haha!) en inspannen. Nadat Sandra en Reneetje waren gearriveerd konden we vertrekken. Toch nog even op buurman Peter met Smokey gewacht... Buurmeisje nog snel ingeladen... En toen konden we echt weg, Guus voorop, Smokey erachter.

Toen we het bos ingingen ging Peter maar meteen zijn slalom in draf oefenen. Er stonden van die paaltjes die het ruiterpad van het voet- en fietspad scheiden, waar Peter dus handig gebruik van maakte Clown De andere Peter had wat problemen om Smokey in bedwang te houden, dus die sloeg de eerste weg die hij tegen kwam af. Wij reden inmiddels met een stevig drafje door, en kwamen de anderen weer tegen op het oefenterrein. Was ooit een crossbaan, maar is nu helemaal vlak gemaakt, met een verdwaalde berg.

De Peter van Smokey beperkte zich tot figuren in de draf en de galop, onze Peter liet Sandra en Renee uitstappen... *slik* En daar gingen we... Omdraaien op de plaats, volle galop over het terrein, volte in galop, wat achten in draf, en uiteindelijk de berg... Keihard ertegenaan... Boven in galop door een waterplas heen... Om een boom gedraaid om nogmaals door de waterplas te gaan - dat is zondag nl een hindernis - en toen weer van de berg af. Nog wat rondjes galop, en toen gingen we verder... Zal morgen wel onder de blauwe plekken zitten, maar mijn god, wat was dat gaaf man! Vooral die berg... Heerlijk!

Nog even wat wezen drinken bij het cafe, Peter wilde me de leidsels geven maar dat heb ik afgeslagen. Guus zwaait een beetje op en neer, en zoals Sandra ook al zegt ga je dan automatisch corrigeren, wat uiteindelijk meer op zagen dan op rijden lijkt. Als Peter nou geen wedstrijden reed met die pony, prima, maar nu? Nee, liever niet. Buurmeisje heeft dus de leidsels in handen gekregen (had het nog minder vaak gedaan dan mij Knipoog) en ik ben gezellig achterin gaan zitten.

Sandra had eigenlijk ook nog met Kay, de shet, willen gaan, maar Reneetje wilde niet meer. Andere keer beter dus. Ik heb Peter dus vastgeklampt en gezegt dat ik met Kelvin naar buiten wilde... Kelvin is zo wie zo de laatste jaren amper bereden, totdat ik er weer mee begon. Eerst even gekeken wat ie deed in de wei, wilde niet naar me toe komen. Dus even laten rennen, en toen stond ie al snel met zijn neus tegen me aan. Op het normale geklier in het begin bij het borstelen na was ie erg braaf... Dus ik durfde de gok wel te nemen.

Sandra had Kelvin aan de longe geklikt, persoonlijk vond ik het niet nodig. Tot aan de rijbak loopt ie toch netjes. Maar goed... Nadat we de rijbak voorbij waren heeft Peter me ook vrijwel meteen losgemaakt... Aanvankelijk de route gereden die ik van de week al een keer met hem gewandeld had (ook dat was een mijlpaal... Clown). Peter vond de route echter te kort, die wilde wat verder. Prima... Tot op het punt waarvan we van de 'bekende' route afweken was er helemaal niets gebeurd.

Toen we een stuk verderop een bospad insloegen kwamen er 3 hele enge wandelaars (die hij al uitvoerig over het struikgewas heen in de gaten aan het houden was) tegemoet, en ook nog een mountainbiker... Kel verkrampte even van het belletje, maar meneer de mountainbiker had gelukkig al snel door dat hij niet tussen Kelvin en 3 mensen door kon... Probleem ook opgelost. En toen, hoe eng... Een grote blauwe bak, en 2 omgedraaide, zilverkleurige badkuipen waar de zon in weerkaatste... Kelvin keek eens heel verschrikt, en besloot daarna dat hij toch liever naar het gras staarde... Scheve mond Vervolgens waren 2 boomstammen (waarvan 1 compleet met muis) het kijken wel waard... Een Fazant die ons voor de voeten liep negeerde hij... En toen het laatste stuk, een weg die langs wat weiden met paarden loopt... Er kwam een auto aan, was in eerste instantie niets aan de hand. Totdat hij besloot dat die wagen best eng was, sja, zwarte Golf... Dat was het toch wel waard om even omhoog te komen. Auto had gelukkig genoeg afstand gehouden De paarden kwamen vervolgens, zoals verwacht, in volle galop op ons af. Kelvin kijkt een keer diep beledigt en wandeld zonder te vertragen door. Uiteraard wel blijven loeren, die gekke beesten bleven nl aan het springen en doen... De auto die tegemoet kwam zag ie niet eens Clown

Ik heb gewoon die 2 km met 1 hand kunnen rijden, heerlijk... Hij liep zo lekker ontspannen, ik zat dus ook lekker ontspannen... Ik zei al tegen Peter dat ie me zo ook eens in de les moet gaan lopen, koppie mooi laag en de hals mooi rond... Heerlijk licht in de mond... Geweldig gewoon Lovers Lang geleden dat ik buitengereden heb, en lang geleden dat ik zo ontspannen met Kelvin kon rijden...

Nou klinkt die buitenrit in stap natuurlijk als niets, maar met een volbloed die van niets compleet door kan slaan vind ik het een hele prestatie... Plus dat ik zelf mijn vertrouwen vanuit het zadel een beetje kwijt was vanwege zijn uitbarsting een paar weken geleden...

Ik ben iig apetrots Haha!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:23

dat hoort er wel een héééééééle drukke en geslaagde paardendag uit zeg OK dan! !

Gast998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:42

Wat geweldig die menrit, super he?! Ben je nu helemaal verloren of niet? Haha! OK dan! Anyway, mooi dat het buitenritje ook zo goed is gegaan, mag je best trots op wezen hoor

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie