Leroy en ik in de springles...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Leroy en ik in de springles...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 10:20

Gister was ik op weg naar stal en toen bedacht ik me dat ik eigenlijk wel zin had om te springen. Dat is heel zeldzaam voor mij want ik vind het eigenlijk doodeng dus ik dacht nou dan moet het er vandaag ook maar eens van komen! Dus ik gevraagd of ik mee mocht rijden in de springles nou dat mocht wel..Ik was meteen al zenuwachtig Scheve mond

Nou, het ging best wel redelijk. Ik weet nu alleen wel weer waarom ik niet vaak spring: ik kan er werkelijk geen hout van! Ik heb totaal geen oog voor de sprong, dus het eerste waar we aan moesten werken was(zoals altijd), op het juiste moment in de verlichte zit...Dat vind ik zo ontzettend moeilijk!

Ik moest ook galopsprongen tellen(hardop) tussen 2 hindernissen dat kan ik dus ook echt niet. De eerste keer ging hij ook nog overkruist dus toen was ik allang blij dat we nog normaal over die hindernis kwamen. Toen telde ik de landing weer mee enz. Bloos

We gingen ook een klein parcoursje springen(5 sprongen). Leroy is met parcoursen altijd heel sterk dus ik werd alweer bang, ook omdat er een vrij hoge oxer bij stond Scheve mond . Maarja, ik ging toch maar...Eerst stijltje op de AC lijn, 4 galop sprongen en de oxer. Ging goed, toen linksaf, daar hadden we wat problemen door een iets te hoog tempo maar we kwamen de bocht door ik kreeg hem weer netjes onder controle. Schuin vanaf H stijltje, iets te weinig tempo maar dat is niet zo erg bij ons, door wenden naar kruisje op AC lijn. Linksaf, toen gingen we schuin door de bocht, ik was 1 beugel kwijt dat was echt doodeng! Toen moest ik nog even het stijltje schuin vanaf H en dan doorwenden naar het kruisje opnieuw toen ging de hoek beter, over de diagonaal naar het laatste stijltje. Toen voelde ik me echt goed, op die diagonaal. Dat ging zo lekker, hij galopeerde lekker door maar ik kon hem makkelijk houden, changementje op X, 1 2 3 en gaan! De instructrice noemde die sprong zelfs ideaal.

Een paar keer voelde ik hem echt basculeren(kun je dat voelen? ik dacht het in ieder geval te voelen). Ik ben wel blij dat ik het gedaan had, het was eigenlijk zo erg nog niet. Maar ik ga niet voor vast Haha! .

Het is toch eigenlijk wel een eer, dat ik de mogelijkheid heb om het van een hele goede pony te leren! Ik was echt weer blij met hem. Al die weigeraars enzo, Leroy vind het helemaal geweldig, je ziet hem genieten. Hij zal echt nooit weigeren(tenzij hij echt verrot uitkomt), het enige wat ik moet doen is zorgen dat hij in een normaal tempo blijft, sturen en optijd afzetten en dat is voor mij al veelste moeilijk! Kan je nagaan hoe het zou zijn als ik op een paard zou moeten dat weigert Bloos! Ik ben echt weer blij met hem Lovers

(vandaag is Leroy trouwens jarig!! Haha! )


Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:58

Klinkt als een lekkere les, fijn dat het zo goed ging!
en gefeliciteerd Cool

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:09

klinkt als een top les mooi dat het zo goed ging!!!en nog gefeliciteerd!!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 16:13

Thanx voor de felicitaties! Hij is lekker verwend vandaag Haha!

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:16

gefeliciteerd dat word op naar de springwedstrijden Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:08

Gefeliciteerd, en fijn dat je springles zo goed ging Haha!

Let love shine so bright

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 19:10

alja schreef:
gefeliciteerd dat word op naar de springwedstrijden Haha!


Dacht het even niet! Zolang we nog bijna uit de bocht vliegen lijkt dat me niet zo'n heel goed idee.. Schijnheilig

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:11

Heb je geen foto's? Of heb ik daar overheen gelezen?
Klinkt wel leuk, maar ben ook niet zo'n springer hoor.....

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 19:26

Neh geen foto's, het is al erg genoeg dat de hele kantine vol stond met toeschouwers daar kan ik die kritische bokkers niet nog eens bij hebben!(bovendien is de binnenbak een beetje te donker voor goede foto's)

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:34

haha, jammer. Een paar actiefoto's van jou is wel leuk......

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, SemrushBot, Taucha en 4 bezoekers