Hoe vaak maken jullie buitenritten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 23:08

nu nog bijna niet,maar als de zomer komt,en mij nieuwe bijrijdpaard bij zn eigenaar staat dan ong zeker 1x 2x in de week!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:06

Ik rijd eigelijk altijd buiten. In de winter is dat wat minder, in de zomer bijna dagelijks.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:37

Minstens vier keer per week. Daar heb ik hem uiteindelijk voor. Daarnaast doe ik wat licht dressurwerk in de baan en wordt hij de overige dag gelongeerd. Lekker gevarieerd dus. Maar hij moet buiten wel genoeg doen, het is de bedoeling om hem klaar te stomen voor endurance.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:13

Angeliek schreef:
Ja, hij springt buiten alles: Sloten, van die palen om paden af te sluiten, boomstronken, paaltjes. Hij sprong toen ook over een sloot, maar die was wel errug breed. Toen vroeg ie of ik ook eroverheen durfde... Nee,dankje.
En in dat homobos zagen we laatst een vieze vent op zn fietske tegen een boom aan zitten. (volgens mij zat ie op iemand te wachten) en ik zie ook regelmatig wittige kwakjes in de blaadjes liggen, en condoom in de bomen enzo... Tong uitsteken


Echt stoer van hem!!!

Whahaha echt zo grappig dat bos, maar krijg judith niet meer mee Schijnheilig
we verdwalen daar trouwens altijd, de paden lopen daar zo vaag in rondjes dat je telkens op hetzelfde stuk uitkomt Haha! Ik ga binnenkort ook maar weer s op homojacht daar Pling

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:12

nooit.. helaas, het is een beetje lastig in deze omgeving, de paarden zijn het niet gewend, en het zijn niet mijn paarden. Dus het kan niet.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:48

Sowieso wel 1x in de 2 weken. Ik ga meestal ff naar ons huis of een blok om langs de brede bermen (scheuren!!). Ik doe het voor de afwisseling. Vind het zelf lekker, en Hof is een echte bosscrosspony. Hij moet beslist naar buiten, anders begint ie te eikelen enzo Tong uitsteken

Zomers maken we wel langere ritten, dan ga ik ook niet alleen. Nu altijd wel.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:07

Meestal elke zondag, als het niet regent. Ik hgeb helaas niet de mogelijkheid om naar het bos te gaan. Door de weeks is het bij ons zo druk langs de weg, dat ik het dan niet leuk vind. Van de zomer zal het wel weer wat vaker zijn, want dan kan ik 's avonds ook gaan.
Meestal ga ik alleen, soms met een vriendin.
Waarom: omdat we het allebei erg leuk vinden

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:27

Ik rij bijna iedere dag buiten Lachen Heerlijk ik ben dol op buiten ritten en mijn tinker ook. We rijden denk ik 2 keer per week in een bak en dan ook echt intensief en de rest lekker buiten of hij mag heerlijk de hele dag op het landje staan

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:11

Ligt aan het weer en de paarden die we hebben staan. In de zomer bijna dagelijks. In de winter een stuk minder.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:16

ik sta nu op een nieuwe stal en ik krijg sya maximaal 3 meter de weg op en dan gaat ze steigeren en omdraaien enzo

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:18

Ik rij een paar keer per week buiten op het strand Lachen. In de winter alleen op vrijdag en zondag in de ochtend. In de zomer vooral in de avonden en blijf ik in het weekend in de bak (anders is het veel te druk met badgasten Scheve mond).

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:52

Ik ongeveer 1 x in de 2 weken en in de zomer vaker. Maar ga nooit alleen dus als er niemand anders is die wil ga ik ook niet (paard doet anders vreemd). Ik moet ook half uur over drukke weg dus is ook niet al te leuk.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:05

Nu rijd ik nog niet op min verzorghaffen, maar als het zover is ben ik wel van plan lekker 1 keer in de week of 2 weken te gaan als het een beetje weer evoor is .....
Vooral met het weer van nu un het steeds beter wordt heb ik echt de neiging om de oren van de eigenaar van zn hoofd te zeuren....
Ik wil rijden!!
haha heb er zin in en wacht al zo lang....
Kom er al vanaf begin november ....
I want to ride haha

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:07

Altijd buiten,en dit minstens 5 x per week.
Heb geen binnenbak maar daar vind ik toch niks aan.
Ga dan altijd via duin naar strand en een enkele keer met vriendinnen(die ik dan via de polder en het bos op ga halen van de manege) en dan alsnog gezellie met zijn allen naar duin/strand.
Ik vind het heerlijk buiten zelfs als het regent,dan loopt er namelijk niet zoveel volk op het strand en heb je echt het rijk alleen! OK dan!
Vandaag nog lekker 2 1/2 uur gereden door duin.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:11

ik rij zowieso altijd buiten in de bak, en als je het over bosritten hebt, die maakt ik ook wekelijks. het bos ligt dichtbij de verzorghaffies Lachen

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:00

ik rijd altijd buiten..heb simpelweg geen keuze, ik heb geen rijbak hier.
Soms wil ik wel graag in een bak rijden maar als ik er eenmaal heb ik het na een kwartier wel weer gezien en wil ik weer snel naar buiten.

Ik doe dit nu al 5 jaar en kan me aardig redden qua oefeningen (western)
Gaat goed zo, wil het niet anders!

xxx
Angela

EdjeWes
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:15

Zo'n 3 keer per week ter ontspanning, tussen de trainingen door

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:59

In de zomer ging ik bijna iedere week op buitenrit. Nu denk ik twee keer per maand. Alleen mijn vriendin, waarmee ik altijd op buitenrit ging, gaat weg bij onze manege. En alleen op buitenrit gaan lijkt me nou niet echt verstandig.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:47

Ik rijd bijna alleen maar buiten. Over anderhalf uur weer. Tong uitsteken Met een groepje van 3....

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:49

Ongeveer 1x in de week,ligt aan het weer = bak slecht dan lekker naar buiten.....geweldig vind ik het,mijn paard trouwens ook Bloos

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:51

Zo vaak als mogelijk Haha!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:55

Mijn pony is nu een maand onder het zadel en sinds 2 weken bij mij terug (2 weken in training geweest). Als ik rij rijd ik buiten met haar. Ze vind het heerlijk om lekker door het bos te stappen en ik ook. Ik denk dat ik zo'n 2 a 3 keer in de week naar buiten zal gaan. Hangt er een beetje vanaf, ik rij nog niet alleen met haar buiten, als er iemand mee gaat dan vind ik het ook leuk om te gaan.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:59

ik rij zowieso eigenlijk altijd wel buiten behalve als ik les heb (en in de zomer is dit toch ook eigenlijk altijd wel in de buitenbak)
Dressuren in de buitenbak en altijd in en uitstappen 'in het bos' (lees het fietspad ( Bloos ) op en af stappen of na het rijden nog ff een klein stukje het bos in.
Verder maak ik vaak buitenritten het bos in /door of naar ruigoord wara lekker hard kan galopperen enzo! Haha!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:00

aangezien ninla vandaag super vervelend was buiten is het morgen dus (standaard donderdag een vrije dag) en vrijdag in de bak en zaterdag word les,en zondag ook in de bak denk ik en buiten even uitstappen.Maar ik rijd nu al 4 dagen buiten en nu ze zo vervelend deed zal ze het ook weten ook Scheve mond

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:31

Hai, ik verzorg nu 4 paarden. Op 2 daarvan mag ik ook rijden. Verona heeft een beenblessure gehad en daar kan je alleen nog maar rustige buitenritjes mee maken. En die kans pak ik dan ook aan Knipoog. Rijd meestal op de dijk, waar de stal waar ze staat aan ligt. Daar komen niet zo veel auto's als je richting de molen gaat. Verona is namelijk (ook al is ze 19) nog een heel fris paardje dat graag doet alsof ze schrikt als er een auto aankomt. Dan gaat ze dribbelen enz.

Ook rijd ik regelmatig buiten op Harold. Met hem rijd ik langs de weg of in het bos. Hij is alles gewend (heeft vroeger elke dag ruim een uur buitengereden i.p.v. in de bak ). Hij is ook al wat ouder dus gewoon rustige, ontspannen ritjes Lachen.

Zelf vind ik buiten rijden het leukst dus probeer zo veel mogelijk buiten te rijden met Veroon en Har.