Altijd mes mee op buitenrit!?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:12

idd mee eens, wij hadden niks bij....was ook niet nodig ...
Krijg het maar eens voor elkaar je eigen paardje om te brengen ik denk dat dat dan iets moeilijker is he
En je gaat er niet vanuit nee , bij ons gebeurde het ook zonder dat we eraan gedacht hadden.....

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 16:17

nogmaals, dit topic gaat niet over het meenemen van een mes om een tuig door te snijden,

allereerst voor bakkie, wat naar dat je zo'n situatie mee hebt moeten maken

iedereen zegt dat het heel lang duurt voordat het paard dood is, maar als je een slagaderlijke bloeding maakt is het zo gebeurd hoor, en die huid is ook zo sterk niet, om maar even te kijken naar de verwondingen van de paarden die zo mishandeld zijn door iemand met een mes...
en nogmaals, ik zeg niet dat dit mijn mening is, maar als jij in de middle of nowhere zit, zonder telefoon, dan laten jullie liever je paard creperen dan dat je hem uit zn lijden verlost
(als je in staat zou zijn om het te doen dan en je zou weten hoe het moest, zeg het maar ff zo want anders wordt het weer verkeerd begrepen...)

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 16:19

ik rijdt nooit buiten, is niet de gelegenheid voor, maar z'n keel doorsnijden? Verward hoe kan iemand dat doen bij zijn eigen paard? kijk, hij/zij moet misschien dood, maar ik kan niet een een vreemd vogeltje dat ik niet ken de nek omdraaien als t niet anders kan....laat staan m'n eigen paard!! erg voor je bakkie!
]
xYz

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 16:21

Telefoon meenemen ipv een mes...

SuperRoos, jij kunt me dus exact aanwijzen waar de halsslagader loopt? Ik denk dat vrijwel niemand dat kan...

Om even een heel cru voorbeeld te noemen: als jij je polsen door wilt snijden moet je al exact op de juist plek, en in de juist hoek snijden, anders bloed je heel langzaam en vooral pijnlijk dood. Een mens heeft veel minder bloed dan een paard, en het gaat ook nog eens over ons eigen lichaam, met een dun velletje...

Een paard heeft zoveel bloed, die bloed niet 123 dood. Daarbij is de huis stukken dikker dan de onze... Je haalt aan dat mishandelde paarden zo toegetakeld zijn met een mes... Betreft dat eens op jezelf: hoe zou jij eruit zien na zo'n steekpartij? Vooropgesteld dat je het uberhaupt overleefd...

Nee, ik vind het gewoon ziek... Voor hetzelfde geld is het paard wel nog te redden, daarbij laat je het paard des te meer lijden...

Vraag me overigens ook af waarom die vriendin van je uberhaupt nog buitenritten maakt...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 16:26

Wat een ziek idee zeg... Niet realistisch ook.

Ik vind het nogal wat om zelf de diagnose te stellen dat je paard niet meer te redden is, maar als zij denkt dat ze dat kan en zich prettig voelt met een mes op zak, dan moet ze dat vooral doen.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 16:41

mensen, lees eens goed,
het is niet mijn mening en het is niet eens een vriendin van me, ik ken het mens niet eens,

dierenartsen kunnen zowieso een slagader vinden want daar spuiten ze de spuit van de euthanasie in leeg en daar komt een flinke plas bloed bij uit

en ik bedoel ook niet dat je zomaar een noodslachting moet doen, maar echt als dr een bot uit zn lijf steekt ofzo,
heb het hier over de extreemste gevallen en die zijn er wel degelijk, waar paarden soms uren moeten wachten op de verlossende spuit

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 16:46

Je zegt het zelf al - ik ook overigens -: dierenartsen kunnen die ader vinden, leken niet. Daarbij is een spuit geven iets heel anders dan doorsnijden, lees mijn voorbeeld van het polsen doorsnijden maar...

Een bot uit het lijf steken vind ik ook niet extreem, dat is goed te verhelpen... En dan nog vind ik niet dat een leek kan bepalen of het paard nog te redden is of niet... Een dierenarts volgt niet voor niets een opleiding van 6 jaar!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 16:47

SuperRoos schreef:

dierenartsen kunnen zowieso een slagader vinden want daar spuiten ze de spuit van de euthanasie in leeg en daar komt een flinke plas bloed bij uit



Die hebben daar dan ook 6 jaar voor gestudeerd...

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 16:50

ja, ik weet ook wel dat en DA daar lang voor studeert, maar als je paard echt afgelegen ergens ligt en je bent wel in staat om het te doen, doe je het dan of laat je je paard daar een tijd liggen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 16:59

Nee dan doe ik het nog niet! Ik heb al tig keer gezegt dat een leek niet vast kan stellen of het paard nog te redden is of niet, die halsslagader voor een leek niet te vinden is, en dat je maar een mm verkeerd hoeft te snijden en je paard bloed heel langzaam en heel pijnlijk dood...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:04

Nah, lijkt mij dat ze jouw gewoon even wilde shockeren....
Ik heb wel nagenoeg altijd een mes bij me, maar ik ga echt niet met mijn herdertje de hals van mijn paard open snijden.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:08

SuperRoos schreef:
ja, ik weet ook wel dat en DA daar lang voor studeert, maar als je paard echt afgelegen ergens ligt en je bent wel in staat om het te doen, doe je het dan of laat je je paard daar een tijd liggen

Waar in Nedrland ligt een paard nou zo afgelegen dat een dierenarts er niet snel kan zijn?
KOm op zeg, je hebt het niet over de prairie in Amerika of zo.
Ik heb wel een mes bij me, voor vet een tuig door te snijden, maar ik zal nooit zelf m'n paard afmaken met een zakmes. Dat is echt te belachelijk voor woorden.
Neem gewoon je foon mee met voorgeprogrammeerd het nummer van de veearts erin, en dan heb je dat mes niet nodig.
Denk eerder dat die ïemand uit de buurt"het mes mee heeft voor het tuig, en er graag even een pennymeisje mee wilde pesten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:25

Ik vind dit ook wel vergezocht en weet toch dat ik dat nooit zou kunnen...dius voor mij,,, nee dat zou ik nooit doen. eerder voor aanranders ofzo.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:40

Ik vind het gevaarlijk om dit te doen. Als ik écht zou weten hoe het moest, en honderd procent zeker zou zijn dat ik het goed zou doen, dan nóg zou ik er liever niet aan beginnen. Stel je nl. voor dat hij nog wel op te lappen zou zijn geweest. Of dat je van de zenuwen uitschiet en het dier langzaam en pijnlijk doodbloedt. Ik heb een keer een vogel zijn nek om moeten draaien die tegen een ruit aangevlogen was, en toen trilden mijn handen al. Als ik dan mijn eigen lieve Santa zou moeten doodmaken... ik zou echt niet de koelbloedigheid hebben om direct goed te steken. En dan zou ik de pijn van zo'n dier alleen nog maar verergeren.

Ik denk dat je wel heel realistisch moet zijn. Als je bijvoorbeeld gaat rijden in een land waar hele grote afgelegen gebieden zijn en waar je dan ook geen telefoonbereik hebt, dán moet je aan dit soort dingen denken. Maar in een land als Nederland, waar je nooit superver van de verharde weg afzit en waar overal telefoonbereik is, lijkt het me een beetje overdreven.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:58

Pervinco schreef:
Nee dan doe ik het nog niet! Ik heb al tig keer gezegt dat een leek niet vast kan stellen of het paard nog te redden is of niet, die halsslagader voor een leek niet te vinden is, en dat je maar een mm verkeerd hoeft te snijden en je paard bloed heel langzaam en heel pijnlijk dood...


Ga ik helemaal in mee!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:05

ten eerste zou ik het niet kunnen, in welke situatie dan ook, en ten tweede, zie dat maar eens zo uit te voeren dat het paard minder pijn heeft dan het zou hebben als je er niet in gaat wroeten...

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:16

Een mes kan ook handig zijn om verkrachters vermomd als boswachters af te schrikken *LOL*

Ik heb nooit een mes bij me.. Maar ik snap haar gevoel wel.. Het lijkt me echt een nachtmerrie om je paard met onwijs veel pijn op de grond te zien liggen. Als het in zo een situatie mogelijk was zou ik ze ook liever zelf uit hun lijden verlossen (iedere minuut die je op de da moet wachte is dan imo te lang) maar een mes om de keel door te snijden gaat me toch echt te ver...

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:17

dat je een mes meenemet voor tuig door te snijden, okeej...maar om al te gaan bedenken om hem dan de keel door te snijden ...denk maar niet dat ik het dan zou kunne! dan wil je zelf toch wel afscheid nemen..ik moet er niet aandenken een paard de keel door te moeten snijden! daar krijg je toch echt trauma's van!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:18

Een paard in paniek zal ook niet netjes stil staan/liggen totdat jij je doe-het-zelf-slagerij bent begonnen... Denk dat het een aardig bloedbad wordt met een hoop (extra) dierenleed tot gevolg!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:25

Als mijn paard daar zou liggen zou ik het lef niet hebben om er een mes in te zetten, maar proberen het paard gerust te stellen.
Maargoed, ik woon niet in een gebied waar je 100 KM kan rijden zonder iemand tegen te komen (waar in Nederland wel Verward ) en heb altijd mijn mobiel bij, en da nummer staat er in.
En wat, als je achteraf hoort dat je paard te redden was? Maar omdat jij slagertje heb zitten spelen..
Gadver, moet er niet aan denken zeg

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:30

Sorry hoor maar wat een gans.....
Denk je nu werkelijk dat je met een haal je paard de strot doorsnijdt.
Al zou je het aandurven dan nog lukt je dat niet in een keer goed te doen.
Laat ze haar aardappelschiller maar thuis houden......

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:31

Precies, hoe kan je nou ooit beoordelen of je paard nog te redden is of niet als jij geen dierenarts bent? Een keel doorsnijden doe je niet zo makkelijk. Gebruik dan een pistool, en schiet hem door z'n hoofd.
En trouwens, hier in Nederland zal zo'n extreme situatie niet voorkomen. Er is altijd wel een boerderij in de buurt, verharde weg, mobieltjes hebben overal ontvangst in ons kikkerlandje....
Kijk, als je over Amerika ergens in de middle of nowhere praat, is het wel wat anders...
En als ik al een mes mee zou nemen, is het om tuig door te snijden.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:12

Als dat bij mij gebeurt, absoluut ik zal het niet doen en zelfs niet durven. Ook al dwingen ze me het of geven me ze er een milhoen voor ik doe het niet!! Hoe kan je een mes in zijn keel steken zo vermoord je je eigen paard. Ik zou gewoon wachten op de DA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:17

Waarom niet gewoon wurgen met je blote handen, worden je kleren ook niet vies? Schijnheilig

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:21

of gewoon niet buiten gaan rijden, lijkt me dan nog de beste oplossing...