Meest rottige baalmoment met je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 14:46

Ik heb Spike nog niet zo lang, maar het baalmoment tot nu toe is eigenlijk dat hij zich meteen weer smerig maakt als ik hem net heb gepoetst. Kan het 100 keer doen maar elke keer als ik hem net gepoetst heb en het heeft geregend is de bak een en al blub, dus gaat hij daar weer in liggen rollen Scheve mond

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:00

Dat ik nu in het gips zit omdat mijn paard zo lief voor me is geweest! Resultaat: minimaal 6 weken niet rijden... Das pas een baalmoment!
Nou ja, moment...!!!

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:14

Mijn echte k*tmoment was vorig jaar. Ik was op wedstrijd en het ging niet helemaal goed..hij viel van de klep van de trailer af. Hij is er 3 maanden kreupel van geweest en heeft daarna nog wel ong een halfjaar wat gekwakkelt...nu gaat het gelukkig wwer super maar dat was echr een rot moment..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:22

Het moment als jij je paard net prachtig hebt gepoetst en ze in de wei of ergens anders gaat lopen rollen... Dan kan ik haar wel wurgen Schijnheilig Haha!

Iets ergers kan ik op dit moment (nog) niet bedenken...

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:37

Nadat je paard een jaar lang kreupel is geweest en dan net weer 3 maanden super goed loopt en dat je hem dan kreupel uit de wei haalt.
Verschrikkelijk vind ik dat. Dit is nou 4 weken geleden en helemaal geen verbetering. Verdrietig

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 23:05

Het hele gedoe rond Marko zijn oog. Marko super gestressed door de narcoses, niet rijden, het afwachten enz. Dat was echt een baalperiode Scheve mond

Grandmommy
Berichten: 423
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:53

mijn ergste moment was ongetwijfeld toen ik hoorde dat door bouwplannen van de gemeente we onze wei, en tevens onze gehele achtertuin moeten opgeven. dat betekende dus of onze pony ergens anders stallen, of verkopen Huilen . gelukkig, na drie maanden in onzekerheid zitten, kunnen we haar op de manege stallen. en bovendien geld voor ons de wachtlijst niet OK dan! . ik baalde echt toen mijn ouders zeiden dat marleen misschien verkocht zou moeten worden...

oh, en ik baalde ook best toen ze me eraf knikkerde en ik met een gebroken stuitje en zwaar gekneusde ribben op de grond lag en mijn nichtje me hard uitlachtte... vond ik niet zo attent van d'r Boos!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:14

Toen ik terug kwam van mijn vakantie had mijn pnoy een peesblessure: half jaar niet rijden Scheve mond

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:00

nu
al een paar dagen/weken, vraag me af hoe veel weken/dagen er nog komen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:37

2 weken terug ofzo (iig waar ik op dit moment het meest van baal)
Het ging al een tijdje heel slecht met rijden, echt heel slecht. Ze deed dus echt niks anders meer dan rengalop, niks hielp om haar terug te krijgen. Kon in principe alleen stappen, want zogauw ik ging draven ging madam weer aan de kletter. Naar de bak was ook een ramp, als ze het doorhad dat we niet de bossen in gingen maar dat ik in de wei opstapte begon ze te stijgeren en proberen dr stal in te rennen en dat soort dingen. Scheve mond
Dus toen kreeg ik ineens een superplan (waar ik niet zo vertrouwd over was, hoofdstel hing op de poort zodat ik alleen ff langs huis hoefde om te wisselen mocht het fout gaan. Ik ging dus met halster rijden Nagelbijten / Gniffelen en dat ging zoooo ontzettend super!!! Kon wel janken gewoon hoe braaf ze was, zo braaf was ze gewoon nog nooit in 3.5 jaar geweest!! Ze liep netjes in 1 tempo, als ik draf vroeg bleef ze rustig draven (wat voor haar echt een wonder is) pas toen ik aandreef ging ze harder, rendraf, galop, alles ging super!! Helaas was dat een droom van 3 dagen... Toen had ze door dat er helemaal niet in dr mond getrokken werd als ze aan de kletter ging, dus ze ging gewoon niet meer terug. Bijna de weg op, bijna uit de bocht gevlogen, dus niet meer met halster rijden Scheve mond

Het gaat nu iig wel weer een heel stuk beter dan daarvoor, ook met bit, maar weet nu wel zeker dat ik bitloos ga.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:00

Ik ken eigenlijk niet zoveel baalmomenten met mijn paard.
Het is wel altijd erg vervelend als je paard wat heeft, ik ben meer bezorgd dan dat ik baal. Als hij wat sloopt kan ik wel balen, dat gebeurt meestal bij splinternieuwe spullen.

Waar ik wel helemaal van kan balen en ook serieus pissig word als ik lompe paarden tegenkom. Dat ze je half omver lopen of dat je ze echt om moet duwen, ipv op een lichte handdruk. Dan kan ik zo'n beest echt achter het behang plakken. Bloos!
Dat is trouwens altijd bij paarden die niet van mezelf zijn, mijn eigen paarden doen dat zelden. De eerste keer dat hij dat deed, (mij omver lopen omdat hij als eerste in de stal wilde zijn voor de brokjes) heeft hij gelijk een trap gekregen die zeker niet misselijk was en daarna is het eigenlijk niet meer voorgekomen.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:09

Ik heb echt een baalmoment gehad toen mijn paard ontsnapt is uit de wei. Hij ging zaterdag het land op voor een maand en maandags kreeg ik een telefoontje dat mijn paard gevonden was. Hij was in blinde paniek door 3 hekken met prikkeldraad heengerend en lag helemaal open aan de voorkant. Op sommige plekken ook gaten waar geen vlees meer zat. Verschrikkelijk om je paard zo te zien, wil ik echt nooit meer meemaken.
Nu 3/4 jaar verder ben ik echt blij dat alles goedgekomen is. Achteraf bleek hij heel veel geluk gehad te hebben en alles was 'slechts' vleeswond, maar toen kon ik wel janken.
Elke ochtend stond ik om 6 uur al op stal om met hem te stappen en de wonden schoon te maken.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:14

Toen ik van de zadelmaker te horen kreeg dan ik een half jaar niet meer op Melody mocht rijden. De zadelmaker had het zadel te strak gemaakt en zo waren al zijn spieren weggedrukt. Gelukkig heeft het allemaal niet zo lang geduurt, 3.5 maand ongeveer. En ik was ook niet zo blij met de dierenarts. Wij lieten hem kijken naar Melody's opgezette klieren. Hij zij dat het nooit meer goed zou komen en dat hij nooit meer zoals het hoort in de dressuurproef zou kunnen lopen. Hij zei 'ga maar western met hem rijden'. Ondertussen rijden we L2 dressuur en komt het gewoon door het gras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:26

baalmoment en ook wel een blunder:

Mijn prive-les was net klaar. We hadden hard gewerkt, beiden moe en bezweet. Omdat het een beetje kil was wilde ik mijn jas aantrekken.

Heel voorzichtig pakte ik mijn jas van de rand van de bak. Teugels in 1 hand, arm in de mouw en ZOEF..... Lois hoorde en voelde iets bij zijn lichaam en als een roadrunner vloog hij er vandoor. Het laatste dat ik nog weet is dat ik door de lucht vloog en naar mijn knieen keek tijdens de vlucht. Ik was KO.

Weken er na heb ik niet kunnen lopen laat staan rijden. En mijn jas doe ik nooit meer aan/uit op het paard.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:27

Met Kyra toen ze een keer naar me steigerde en met Sammy toen ik 1 dag voor mijn vakantie ontdekte dat er allerlei beestjes op haar liepen Verward Maar alles is weer goed nu! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:53

toen de manege weg ging en de enige pony waar ik nog echt op "dufde" te rijden verkochr zou worden

gelukkig kan ik hem (boy) nog zien....Hij hefet nu een andere naam...

Ik rijd niet meer op hem...Omdat ie nu aaaaltijd bezet is Huilen

mwah gelukkig ging het gisteren heel erg goed heb zelfs gegalopeerd op een andere pony *schaam*

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:39

dat je paard een half jaar op rust heeft gestaan en dan na een half jaar weer naar de DA terug gaat om te kijken of er verbetering en zit en dat ie na een half jaar zelfs slechter loopt en daarna je paard een week daar blijft voor onderzoek en dat de uitslag bleek te zijn dat ie artrose in beide heupen had en jij tijdens het horen van die uitslag vrolijk op indoor brabant naar dressuur aan het kijken bent.... Toen had ik echt een baal moment!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:54

Toen ik mijn paard in de wei vond met een wond tot op de pezen aan haar voorbeen. Is gelukkig weer redelijk goed gekomen.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:33

Mijn Abopproef van afgelopen najaar.....mennn wat ging dat goed mis. Noor was veel te gehaast en eigenlijk volledig in paniek haast, waarom?? Tjah, ik was eigenlijk vrij rustig, maar misschien waren het toch de onderdrukte zenuwen oid. Het ging in ieder geval op veeeeeel te hoge snelheid allemaal, waardoor het natuurlijk nergens naar leek. Vervolgens springen, ons zwakste punt, ze had nog nooit geweigerd, al sprong ze door de hindernis heen, ze weigerde nooit....dus wat doet ze?? Weigeren..juist!!! Heb nog nooit zo gebaald en zoooh enorm voor paal gestaan zeg....

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:42

toen de molen doorging terwijl mijn paard viel

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:55

Elke keer als ik Maus helemaal los heb... dan gaat het goed, hij loopt lekker ontspannen op links en rechts... dan gaat hij 2 dagen achter elkaar een buitenrit maken op die poedersuiker en kan ik dus weer opnieuw beginnen. De komst van de hoefschoenen was voor mij overigens ook een baalmoment (en elke keer als ik die dingen zie baal ik weer Boos!)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:16

Baalperiode: paard lekker in de zomer op de wei. Beest werd met de dag magerder en meer ingevallen. Begon ook in de omgang onplezierig te worden (steigeren bij de hoefsmid Bloos!, trailer niet meer op willen).
Ben daarna een hele tijd bezig geweest om hem weer op conditie en gewicht te krijgen. Bij de hoefsmid was hij gelukkig weer braaf zodra hij niet meer op het land stond, trailer wil hij niet meer echt in (baalmoment 2: naar wedstrijd willen, kant en klaar paard, paard wil trailer niet meer in). Ben nu wel bezig met grondwerk om dat weer recht te zetten, maar heb nog niet echt geoefend met rondrijden in de trailer.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:56

Prelude is tijdens de wipkarrentocht eens opzij gesprongen en in een diepe plomp beland. Gelukkig was ik daar niet bij en schoten ALLE zaken los die haar met de wagen verbonden. Dankzij mijn pappie de held kwam ze er vlot weer uit en liep het met een sisser af.

Eerder heb ik wel een paard voor mijn ogen (en die van de hele ponyclub, voltigeclub en de pony`s) zien verdrinken (hij kreeg een attack tijdens het zwemmen en ondamks onze duikpogingen heeft hij het niet gered). Dat was echt een stukje hel, verschrikkelijk!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:54

Heb een naar trainingsweek gaan trauma: 1e jaar, niets aan de hand, 2e jaar krijg ik zware blindedarm onsteking 1 week van te voren, 3e jaar staat paard met einschuss been 1 dag van te voren. 4e jaar paard peesblessure. Nu, het 5e jaar, wat zal het ons brengen?

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:03

In de winter, had ik me pony nog pas een jaartje, maar ze ging telkens bokken met rijden, omdat ze zo fris was en ik had echt iets van ....beest doe toch is normaal, maar met doorzettingsvermogen er doorheen Tong uitsteken Nou doet ze gewoon heel normaal in de winter Lachen