Dierproeven op paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:11

De voorbeelden die Ariadne en Tinaaz noemen zijn geen dierproeven en lijken mij ook zeker niet belastend voor het paard

Ik ben niet tegen dierproeven mits ze gebruikt worden tbv het maatschappelijk belang. Make-up testen hoeven ze van mij niet, maar medicatie vind ik geen enkel probleem.
Tegenwoordig wordt er door (medisch-)ethische commissies zo goed gekeken naar de aanvragen en onderzoeksvoorstellen dat er gelukkig niet zo heel veel misbruik meer plaatsvind.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:28

Sammm"]
[quote="Tessebes schreef:
Tja... de mens gaat nou eenmaal voor het dier, het klinkt hard, maar het is zo.

Laat dat nou net iets zijn wat ik een verschrikkelijke fout vind.

Dieren zijn wat mij betreft gelijk als mensen. Ik vind niet dat je onderscheid mag maken.
Maargoed, 'dat is mijn mening. Knipoog
[/quote]

Dat vind ik nou ook.
Het feit dat dieren niet in onze taal kunnen communiceren zegt nog niet dat ze minder zijn?!
vaak bij een film ook als een dier dood gaat moet ik huilen en bij een mens niet heel weird Verward
maar een dier is gewoon hulpeloser zeg maar

xxARAGORNxx
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 07:37

Ik ben absoluut tegen dierproeven . Want er zijn zat alternatieven. Maar de pest is deze zijn (nog) veel te duur. Er zijn zelfs alternatieve voor scholen OK dan! . SPeciale programma's en constructies waarin ze zelfs zien hoe een dier zijn eten opneemt en wat er mee gebeurt. Maar de aanschaf is enorm dus kopen de scholen liever een lading konijnen in Huilen Boos! .

Zelf gebruik ik geen make up, shampoo etc wat op dieren is getest. deze koop ik gewoon bij Bodyshop of Yves Rocher. Het zijn heerlijke producten en ik heb er een goed gevoel bij . Eigen merk van de etos, da etc zijn ook niet op dieren getest.

Ik hoor wel eens dat mensen dat ze dat hypocriet vinden want ik draag toch ook leren schoenen en ik eet vlees (wel zo min mogelijk en als het kan scharrel)

Maar het feit dat mensen een oor op de rug van een muis maken Verward Verward Verward Wat is het nut daarvan?

En inderdaad als er op dieren/mensen getest moet worden. Er zijn zat criminelen die de ergste dingen hebben gedaan. Smeer daar maar eens een goedje in hun ogen en laat fluffie lekker van een worteltje genieten. Haha!

x4you schreef:
vaak bij een film ook als een dier dood gaat moet ik huilen en bij een mens niet heel weird Verward
maar een dier is gewoon hulpeloser zeg maar



Toen er bij "The Ring" een paard in het water viel en in het rad van de boot (of hoe zo'n ding ook heet) terecht kwam was ik zeker een kwartier van slag. Een vreselijk stuk vind ik dat. ALs het nou een mens was geweest had ik er minder moeite mee gehad. Het gekrijs van dat dier. Vreselijk Huilen Huilen .

Ook ik vind dieren minstens zo gelijk als mensen. OOk het feit datmensen doorrijden nadat ze een eend hebben aangereden wat nog leeft. Gewoon midden op de weg laten liggen zodat de volgende er dwars over heen kan rijden Verward . Dan brengen wij het wel weer naar de dierenarts.

Mijn hart ligt bij de dieren.

En nu hou ik op want ik word er allemaal maar pissig door Boos!
(trouwens altijd een hele interesante discussie op verjaardagen. Ik dank dat ik die van de gevangenissen nog wel kan gebruiken Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:06

xxARAGORNxx schreef:
En inderdaad als er op dieren/mensen getest moet worden. Er zijn zat criminelen die de ergste dingen hebben gedaan. Smeer daar maar eens een goedje in hun ogen en laat fluffie lekker van een worteltje genieten. Haha!


Zulke mensen zijn er al geweest Scheve mond
http://www.go2war2.nl/artikel/821/1 (lees vooral Auschwitz en onderzoek)
Vind het een belachelijke uitspraak, verdiep je eerst eens wat in de geschiedenis voor je zulke dingen roept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:13

Maar die deed het op onschuldige mensen
Niet op mensen die zelf mensen gemarteld hebben. Denk maar eens aan die schatjes als hoessein en dat soort lui.

Mogen ze van mij wel eens wat op testen

xxARAGORNxx
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:27

runningkawa schreef:
Maar die deed het op onschuldige mensen
Niet op mensen die zelf mensen gemarteld hebben. Denk maar eens aan die schatjes als hoessein en dat soort lui.

Mogen ze van mij wel eens wat op testen


Bedankt Runningkwa, je begrijpt precies wat ik bedoel.

Ik heb trouwens toch niet over martelen.
Ik geloof ook niet echt dat dierproeven iets met geschiedenis te maken heeft. Waarom zou ik me in de geschiedenis moeten verdiepen om iets tegen dierproeven te hebben.
ALsof ik niet weet wat er toen is gebeurd. Het heeft alleen niks met deze topic te maken.

En waarom mogen we wel dieren martelen.
Er moet eigenlijk helemaal niet 'gemarteld' worden, er zijn zat alternatieven. Zowel voor make up, medicijnen, scholing etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:27

xxARAGORNxx schreef:
Ik heb trouwens toch niet over martelen.

Ik geloof ook niet echt dat dierproeven iets met geschiedenis te maken heeft. Waarom zou ik me in de geschiedenis moeten verdiepen om iets tegen dierproeven te hebben.
ALsof ik niet weet wat er toen is gebeurd. Het heeft alleen niks met deze topic te maken.



Medische testen doen op gevangen valt toch echt onder martelen, je hebt het zelf al over goedjes in de ogen smeren.
Ik heb het ook niet over dierproven wbt de geschiedenis maar over proeven op mensen.
Mengelen had de zelfde kijk op joden en zigeuners die jij blijkbaar op gevangen hebt Scheve mond
Je kunt wel gaan roepen over mensen die zelf het ergste gedaan hebben maar als je hetzelfde terug wilt doen wat maakt dat jou dan..............
In Nederland hebben we ook geen mensen van het Hussein kaliber in het gevang zitten.
Waar leg je de grens, moordenaars wel, verkrachters niet tenzij het kinderverkrachters zijn.
Lichte testen voor autodieven en zwaardere voor gewapende overvallers???
Ben benieuwd wat jullie invulling zou zijn Verward

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:21

Er wordt hier gezegd dat er zat alternatieven zijn voor dierproeven, dan ben ik heel benieuwd welke dat zijn. (en dan heb ik het over medicijnen, niet over make-up.)

Ariadne

Berichten: 119
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Op een mooie houten stoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 12:28

Er zijn computers en die kunnen nieuwe stoffen vergelijken met geteste stoffen. Check: www.proefdiervrij.nl voor meer informatie erover Lachen
Off topic: op www.cosmeticagids.nl kan je kijken of je make-up is getest op dieren Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:40

Maar met die testen mag je medicatie toch echt niet op de markt brengen hoor...

Fijn dat die stofjes ook in paracetamol en ibuprofen zitten, maar dan weet je nog niets over werking, interacties etc.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:48

Je kan die stoffen wel vergelijken, maar dan kom je erachter dat ze niet PRECIES overeen komen (en dat doen ze niet, want dan hebben ze dezelfde werking), wat dan? Een heel klein verschil in structuur kan heel andere/onverwachte gevolgen hebben. En dmv een computer test kan je niet testen hoe die dingen in een lichaam werken. Als dat echt zo simpel zou zijn, werd het allang gedaan.

xxARAGORNxx
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:59

Beste Ilindra

Het was een idee wat ik uit een eerder post heb gehaald. Ik heb er alleen een voorbeeld bijgezet.

Ik heb ook nergens gezegd dat ze vastgebonden moeten worden en dan hun ogen vol laten smeren of elke andere manier van testen op gevangenen. Ik heb alleen gezegd dat ze ook criminelen kunnen gebruiken. Vrijwillig deelname of niet daar heb ik niks over gezegd, laat staan martelen van criminelen.

Met het voorbeeld van Fluffy had ik het dus over smeerseltjes. Shampoo, creme en daar is helemaal geen proef meer voor nodig. Een hoop merken doen het zonder.

Over het testen van andere middelen.
Ik heb een tijdje geleden een programma gezien op discovery met al dit soort alternatieve testmethodes. Welke dat waren weet ik niet meer. Zal eens een keer op zoek gaan op internet.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:29

Ik vind ook dat dieren gelijk moeten zijn aan mensen!
Wie heeft ons ooit het recht gegeven om zo met dieren om te gaan?
Mischien stom gezegt, maar dat er zoveel dieren gedood worden voor menselijke consumptie vind ik ook triest, wij KUNNEN makkelijk zonder vlees!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:32

Voor mij was het ook meer als uiting van, wat is het verschil?
Onschuldige dieren mag wel voor cosmetica, maar mensen niet.

dat vind ik gewoon een raar vergelijk.
ik weet dat je het bij mensen niet kunt maken, maar waarom wel bij dieren. En dan heb ik het niet over medicijnen.

Ik vind een hulpeloos konijntje altijd zieliger in die zin als een mens dat bruut heeft verkracht.
Sorry mijn kromme gedachte, al doe ik niks met die kromme gedachte, wat andere mensen wel doen met hun kromme gedachte.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:56

runningkawa schreef:
Voor mij was het ook meer als uiting van, wat is het verschil?
Onschuldige dieren mag wel voor cosmetica, maar mensen niet.

dat vind ik gewoon een raar vergelijk.
ik weet dat je het bij mensen niet kunt maken, maar waarom wel bij dieren. En dan heb ik het niet over medicijnen.

Ik vind een hulpeloos konijntje altijd zieliger in die zin als een mens dat bruut heeft verkracht.
Sorry mijn kromme gedachte, al doe ik niks met die kromme gedachte, wat andere mensen wel doen met hun kromme gedachte.


Da is krom... Haha!

Nee, ben het volledig met je eens.. mensen die een ander mens of dier iets aandoen wat te erg voor woorden is, hebben wat mij betreft geen rechten meer.

Wie heeft trouwens ooit besloten dat een dier onder de mens staat? Juist, de mens zelf... geeft stof tot nadenken he?

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 15:24

Ok, vraagje aan de mensen die tegen dierproeven zijn: eten jullie vlees? Dragen jullie leer? Daar gaan tenslotte ook dieren onnodig voor dood en moet ook onnodig lijden (denk aan miistallen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 15:27

ja ik draag leer, eet vlees
Vind dat heel wat anders als onnodige dierproeven voor wat make-up
Nogmaals heb het niet over dierproeven voor medicijnen.
Maar shamppo en troep voor op het gezicht hebben we inmiddels wel genoeg lijkt me. Wat geen 1e levensbehoefte is.

en ik vind dieren in Nl in de bio niet onnodig lijden, hun krijgen op tijd eten, als het nodig is de Da, er worden geen gemene proeven mee gedaan. geen vergelijk imo

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 15:33

runningkawa schreef:
ja ik draag leer, eet vlees
Vind dat heel wat anders als onnodige dierproeven voor wat make-up
Nogmaals heb het niet over dierproeven voor medicijnen.


Klopt, ging ook meer over dierproeven voor medicijnen. Ik denk (hoop) dat er niemand is die goede make-up belangrijker vind dan een dierenleven.

Ik heb net trouwens op de site van proefdiervrij gekeken en heel wat cosmetica merken kent ie niet... dat is dan weer jammer.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 15:37

onnodige dierproeven voor make up worden in nl niet gedaan
er worden tegenwoordig alleen proeven gedaan (in nederland) met medicatie en landbouwgiffen e.d.
om te kijken wat die medicamenten doen (werken ze echt en wat zijn de bijverschijnselen )
en om te kijken of die giffen wel alleen doen waarvoor ze gebruikt dienen te worden en niet de complete vogelpopulatie steriel maken of zorgen dat de nakomelingen van die dieren als 3 koppige 13 potige dieren ter wereld komen

maar als je faliekant tegen dierptoeven bent, eetje wel ecologisch(want als je regulier geproduceerde voedingsmiddelen eet , gebruik je dus producten die met de hulp van dierproeven zijn verbouwt ) , verf je je haar alleen met diervriendelijke producten (henna enz.)
gebruik je dan wel alleen make up producten van de yves rocher etc

als je principieel tegen dierproeven bent moet je ook volgens dat principe leven ook
en alle produkten die je gebruikt onderwerpen aan inspectie om er zeker van te zijn dat het dierproefvrij is is geproduceert

als je wil dat de dierproeven in andere landen voor make up ook stoppen
gewoon geen producten van firma's kopen die met dierproeven werken

ik ben dus ook tegen dierpoeven voor cosmetica
maar als ik kanker krijg , dank ik de beestje die mijn behandeling mogelijk maken op mijn blote knietjes en gebruik die medicatie

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 15:39

de testen die op paarden worden gedaan zijn volgens mij voedings testen (fistel pony's)
die vind ik ook erg onnodig
er is tegenwoordig toch wel genoeg bekend over het verteringsstelsel van een paard dat die praktijken onnodig zijn (als ze ooit al nodig zijn geweest)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:54

Heb ik geluk dat ik nooit make-up draag Lachen
ben zelf iemand die getest heeft dat niet iedereen ertegen kan, tenminste ik heb de dag erop helemaal rode ogen na wat oogschaduw.

En haren verven hoef ik nog niet, dat doe ik pas als ik grijs word.

Dus weet daarmee zeker dat er voor mij geen beestje getetst is Lachen

Ariadne

Berichten: 119
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Op een mooie houten stoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 20:08

Ik ben zelf vrijwilliger bij proefdiervrij, vandaar ook dat ik dit topic opende, ik was benieuwd naar meningen Lachen
Maar, als je op www.proefdiervrij.nl naar folder zoekt dan krijg je ergens daarvan een folder op je scherm, je krijgt maar 2 of 3 resultaten dus lang zoeken is het niet.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:43

jongens ik heb een heel profielwerkstuk gemaakt over het doen en laten bij dierproeven enz. en dit op het internet gezet. www.dierproeven.web1000.com

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:05

runningkawa schreef:
Voor medicijnen begrijp ik dat het nodig is.

maar voor make-up, nee dan niet, genoeg troep voor op je gezicht, daar hoeft niet perse wat voor bij te komen, is ook niet levensreddend.

Van mij mag er trouwens wel getest worden op lang gedetineerde, maar dat is niet humaan zeggen de tegenstanders dan, maar dat vind ik het voor onschuldige dieren ook niet en die misdadigers zijn vaak wat minder onschuldig imo dan de dieren (ja kom maar op, blijf toch bij mij mening Lachen )


Hier ben ik het helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!! OK dan!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 23:25

Ik vind de vergelijk met hetgeen Kawa aandraagt en Mengele totaal nergens op slaan.
We hebben het hier ook niet over onnodig martelen, maar proeven die gedaan MOETEN worden.
Laat criminelen dat maar ondergaan.