Ellen Immink vandaag bij Sandor en Diego geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Ellen Immink vandaag bij Sandor en Diego geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 09:42

Nadat ik op bokt verschillende goede verhalen van Ellen Immink (www.spierproblemen.nl) had gelezen heb ik haar een paar weken terug een mail gestuurd.
Door ziekte op stal duurde het even voordat ze kon komen maar gistermiddag is ze dan langs geweest. OK dan!

Ik liep met Sandor ook tegen wat problemen aan.. Zo durfde hij niet te gaan liggen met rollen.. Ik merkte met zadelen en poetsen dat zijn rug echt zeer deed. Hij werd echt boos.. Nou de mensen die Sandor kennen weten dat het de vriendelijkheid zelfe is..en zo nog wel een paar dingetjes.
Ellen begon gelijk de behandeling en door spieropbouw zag ze gelijk waar de problemen zaten..
Schouders, Rug, Achterhand.. Nu hebben Rug en Achterhand natuurlijk een verbinding.. Ze heeft me ook het begin laten voelen langs zijn ruggegraat.. Nou die zat vast. Rug was hard. en het deed hem behoorlijk zeer.
Achterhand ook, hij kromp in elkaar..
Nou ze is voorin begonnen en heeft naar achter doorgewerkt. Ik was zwaar onder de indruk. San had echt pijn..
Werd lelijk.. en daarna weer rustig.. Ik heb echt alle beentjes bij moeten zetten om hem vast te houden. Zijn achterbeen werd zelfs opgeheven nou dat heeft hij echt nog nooit gedaan.
Dus ik stond hem de hele tijd maar te vertellen dat ik het echt voor hem deed en of hij het me alsjeblieft wilde vergeven... Scheve mond

Daarna de andere kant.. Gelukkig was het allebei even vast Bloos Dus ik reed hem wel gelijkmatig Tong uitsteken
Ook zijn schouders deden erg zeer maar dat schijnt toch meestal bij alle paarden voor te komen. Ik ben echt geschrokken wat dit bij San teweeg bracht.. Ik kan nu nog niet veel zeggen omdat ik hem nog niet gereden heb..
Advies was om hem laag en rond te rijden.. En veeeel te galoperen om die achterhand sterker te maken. Na het instappem vrij snel te gaan galoperen. Ik deed dit inderdaad te weinig met hem. Was het wel al meer aan het oppakken. Maar het aanspringen ging ook niet altijd even makkelijk met hem. Dus de galop was niet ons sterkste punt.

Daarna was Diego aan de beurt..
Aangezien daar wel een koppie op zit, hebben we hem maar even met zijn tweeen vastgehouden.
Daar is ze eigenlijk hoofdzakelijk met de voorkant bezig geweest. Rug was mooi los en achterhand mooi sterk. Schouders links waren pijnlijker dan rechts maar hij liet zich braaf behandelen. Hij was lekker aan het sabbelen op een touwtje (wat hij uiteindelijk bijna door had) dus hij had genoeg afleiding om de boel niet op ons af te reageren.

Over 2 weken komt ze weer dus ik ben benieuwd hoe we er dan voor staan.

San heeft me wel vergeven want hij stond de hele stal bij elkaar te brullen omdat ik bij Diego stond en niet bij hem Lovers