Wat is het toch een leuk paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Farjen

Berichten: 7962
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Wat is het toch een leuk paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 21:14

Ik ben wat aan het rondkijken naar een ander paard, wat je ook al in een ander topic kon lezen: [PP] Paarden gaan kijken
Die week had ik nog eens met die 4-jarige gereden.
Eerst gelongeerd, dan ik erop aan de longe en los.
Hij was toen een beetje kijkerig omdat het juist privéles was voor iemand (mocht er ff tussen rijden) Hij vond het wel spannend als je zo dicht bij een ander paardje langsgaat. Hij was wel weer super braaf..
Goed weer op stal gaan zetten (staat in een stal rechtover mijn stalling)
En ik kreeg een kopie van zijn papieren.

Deze belgische warmbloed heeft als vader: Kashmir van schuttershof
Moeder: Erika
Op stal wisten ze me nog te vertellen dat ze voor zijn moeder 20 jaar geleden (beestje is al eindje over 20 jaar oud) ze op wedstrijd ze meteen wouden kopen en mee nemen. En het was een behoorlijk bod

En gisteren ging mn stalgenoot hem weer eens halen. er stonden nog hindernissen en balken in de piste dus wat gingen we doen? Juist springen wat al een hele tijd zou geleden zijn. Eerst aan de longe, hij had er zin in. Dan ik weer ff aan de longe en weer los. Begint mijn stalgenoot daar balkjes te leggen. Eerst 1 balkje, de eerste was het van "waar herken ik dat van" en maakte hij een minijump, de tweede keer had hij al door dat de balk niet beet en draafde er braaf over. Zo deden we verder tot 3 balkjes. Die drie balkjes werden een laag kruisje en voorbalk. Ik begon een beetje schrik te krijgen. Dus ik zei, uhm ga jij niet eerst wat springen?
Komaan Jentl, wil je gewoon dat mini kruisje springen, als hij niet verschrikkelijk braaf was zou ik je nooit laten springen. Goed zo gezegd zo gedaan. In een rustig drafje ernaar toe, vond meneer het niet genoeg om erover te springen maar het was echt zo'n minihuppeltje Haha!

Het was dus duidelijk dat het wat hoger mocht. Op een duur werd het een stijltje, wat springt dat beest gaaf en goed. Als Camble er in draf naartoe gaat zit er altijd een galopsprong erbij, maar meneer de 4-jarige is zo koel in het hoofd. Lijkt wel alsof hij het elke dag doet. Dan ging er iemand zijn vrachtwagen laden voor op wedstrijd te gaan. Piepte dat ding verschrikkelijk, maakte het paard veel lawaai en meneer keek eens en was verder niet onder de indruk. Hij vond het springen leuker Haha!

Ik twijfel enorm. Heb hem eens zien losspringen (toen sprong hij niet eens onder de man) en ik was toen al onder de indruk. Een oxer van een serieuze hoogte (ben zeker dat het 1m30 was, kan goed zijn dat het hoger was) en meneer doet het zonder moeite. Zijn gangen zijn superruim, tijdens het rijden zakt zijn hoofdje soms al mooi.
Alleen heeft hij overbijt, maar hij heeft er helemaal geen last van, hij eet goed (staat de hele dag op het land) en het is ook niet erg.
Vandaag er nog een heel gesprek over hem gehad met mn staleigenaar.
Hij zei dat ik niets te verliezen had omdat ik hem zelfs 2 maanden mag uitproberen. Als hij bij mij op stal staat, ga ik hem een maand al niet meer herkennen, dat weet ik nu al.

Maarja, hij blijft jong.. Er is wel genoeg hulp op stal maarja Verward


Farjen

Berichten: 7962
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 23:14

Ok, mijn verhaal is iets te lang om helemaal te lezen lijkt het..

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:16

Moeilijk. Ik denk dat ik hem zou laten keuren door een DA en dan goed vragen hoe dat zit met die overbijt. Verder gewoon 2 maanden op proef nemen (wel zwart op wit laten vastleggen Knipoog ) zodat je hem altijd weer terug kunt geven.

Farjen

Berichten: 7962
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 23:30

Keuren laat ik zoiezo doen. Daar hoef ik geen discussie over te maken.

stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:04

ik heb zoiets van:
als jij denkt dat dit HEM is, zou ik er voor gaan. je hebt een proefperiode en je kunt hem dus ook weer terug brengen als het niet wil.

ik zou het zowieso wel navragen wat voor gevolgen het kan hebben en of het er naar uit ziet dat het erger kan worden.

maar ja ik zou er denk ik wel voor gaan!

stephje

vernieuwd profiel

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:00

Zoals je over hem praat klinkt het echt of het een fijn paard is.
En als je er de tijd en zin voor hebt om hem verder te rijden en er genoeg hulp is zou ik er zeker voor gaan
anders kan je na 2 maanden nog altijd zeggen dat je het niks vind.

kerstmuts wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

[ITP] Strandshoot door SSDesign

Farjen

Berichten: 7962
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 16:04

Gisteren weer met hem gereden en een klein sprongetje..
Hij zakte weer mooi met zijn hoofd en zelfs mijn vader (die maar 2 keer een paard heeft gezien in zijn leven) zei dat zijn achterhand er goed onder zat en een stalgenoot bevestigde dat Haha! (Papie gaat nog wat leren Tong uitsteken )
Vandaag vond hij even spannend toen we in de buurt van een paardje kwamen. Meneer gaat dus goed voorwaarts en ander paard niet, dus meneertje had hem zo ingehaald. Toen reed ik een volte, terug op de hoefslag wou meneer het andere paard weer ff inhalen. Even ging hij ervan door in galop maar ik zette hem weer op de volte en het was over.
Achja als je al 4 jaar bij je mama staat, en je ziet anders alleen je halfzusjes, zou ik ook blij zijn als er een ander paard dichtbij kwam Tong uitsteken

Als Camble weg is, hoef ik maar aan de eigenaar te zeggen (woont rechtover onze stal) dat ik hem mee neem Haha!
Gisteren hebben we besproken dat ik hem 2 maanden mag uit proberen, en hij zei dat het geen enkel probleem zou zijn als het niet zou gaan.
(Edit) En als alles goed verloopt, laten we hem keuren. Spannend Haha!

stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 17:25

nou gefeliciteerd hoor!

super dat je het wel aandurft. ik had het zelf ook gedaan. en mocht het niet lukken heb je dus nog die garantie dat hij terug kan binnen twee maanden.
echt leuk voor je! OK dan!

stephje

vernieuwd profiel

Farjen

Berichten: 7962
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 17:42

Haha!
Ben wel blij, daar ga ik echt nog wat mee bereiken!
Maar ik zit met zo dubbele gevoelens.. Camble weg Boos! en dan meteen een nieuw paard..

Farjen

Berichten: 7962
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 22:08

Morgen weer met hem rijden OK dan!

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:44

Veel plezier morgen.
En waarom heb je je oude paardje dan eigelijk weg gedaan?

kerstmuts wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

[ITP] Strandshoot door SSDesign

Farjen

Berichten: 7962
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 13:51

Camble is nog niet weg hoor..
Mja het klikt niet tussen ons.. Soms is het gewoon een machtstrijd tussen ons. En nog andere dingen, lang verhaal..

Farjen

Berichten: 7962
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 20:08


jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:06

Als je geinteresseerd bent , kan ik je wel wat vertellen over Kashmir van 't Schuttershof. Hij staat namelijk ter dekking bij een goede kennis van mij.
Kashmir is in België gekeurd bij het Belgisch Sportpaard,
vader Nabab de Reve Moeder Fines van Kameren vm Tenor manciais vmm Furioso II vmmm Gotthard.
Hij heeft goed gepresteerd in de cyclus voor jonge paarden, maar komt pas echt tot zijn recht in het grote werk. Hij werd voorheen uitgebracht door Gilbert Deroock, maar sinds kort wordt hij uitgebracht door Phillipe Lejeune, die daarmee de derde generatie onder het zadel krijgt aangezien hij Nabab en Tenor ook internationaal heeft uitgebracht.
Ik ben er zelf zeer te spreken en verwacht nu mijn 3e veulen van deze hengst. OK dan! OK dan!
Op de hengstenkeuring in maart bij het sBs werden maar liefst 3 zonen van Kashmir gekeurd.

Farjen

Berichten: 7962
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 10:43

Jeanke, ik had al een tijdje terug een e-mail gekregen met die informatie.
Maar toch bedankt Lachen Bij ons op stal is praktisch iedereen ook over hem te spreken Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Ineke2, Maanon_, MyWishMax, Rijsa, Slmt9, xRooss en 76 bezoekers