Ushi haar verleden eindelijk gevonden!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Ushi haar verleden eindelijk gevonden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 16:30

Ik had op Kapaza een advertentie gezet om te kijken of niemand iets wist van Ushi haar verleden.
Vandaag eindelijk na een maand ofzo reactie gekregen: "over deze merrie weet ik alles zij is bij mij geboren"
Ik al helemaal blij en natuurlijk meteen een mail beginnen terugschrijven en dat adres toegevoegd op msn.
Daarstraks kwam hij dus online, natuurlijk meteen tegen hem beginnen praten en vragen beginnen stellen.
Ushi noemde vroeger blijkbaar Ulien en is geboren op 15 juni 1997 in Affligem, is tot haar 3 jaar bij hem geweest.
Maar nu het ongeloofelijke deel: ze is van die man uit de wei gestolen samen met haar veulen. Bloos!
Ik natuurlijk helemaal stressen, dacht meteen dat ik mn lieve paardje aan hem zou moeten teruggeven.
Toen Ushi gestolen was is hij uitbetaald door de verzekering en hij vind niet dat ik haar moet teruggeven,
hij is gewoon super blij dat ze nog leeft en ook nog eens heel goed terecht gekomen is. Lachen
Hij wilt wel graag een keer komen kijken naar haar, maar daar heb ik totaal geen probleem mee ofzo.
Heeft me zelfs al uitgenodigd om in de zomervakantie eens te kome logere met Ushi op zn boerderij met 5 hectare land,
zijn 2 kinderen zijn ervaren springruiters en hij zelf is 1ste categorie lesgever dressuur en springen.
Ik zou een vriendin mogen meenemen, zou les krijgen van hem en zou elke week mee op wedstrijd kunnen.
Dit is natuurlijk allemaal nog helemaaaaaal niet zeker, maar vind het gewoon super dat hij dat allemaal zou willen doen.
Vroeger heeft hij zelf internationaal gesprongen maar nu gaat hij vooral wandelen en geeft ook nog les.
Ushi heeft spijtig genoeg toch nooit papieren gehad, is eigen fok uit 2 van zijn springpaarden:
Haar moeder Wanda: was nederlandse ster merrie sprong parcours 130 en liep M military, was van de zangers heide.
Vader Noblesse, zoon van fantastique, liep Z military en parcours 135, sprong op zijn 5 jaar de muur in kracht proef van 190.
Moeder is bij hun gestorven van ouderdom, vader springt nu internationaal en staat bij Rodrigo Passoa.
Heb blijkbaar dus een super goed springpaard gekocht zonder dat ik het wist, ik wel handig natuurlijk. Haha!

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:36

Het klinkt goed Lachen !
Maar hoe weet je nou zeker of het serieus is, zometeen heeft een of andere freak gereageerd op je advertentie en via MSN kan iedereen wel vanalles vertellen Bloos! !
Maar goed, als het verhaal klopt is het wel erg leuk voor je om te weten !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:37

zo dat is nog eens leuk nieuwe om te horen, maar jullie weten verder niks over het veulen????? Zou daar lekker van de zomer heen gaan lekker kijken waar ze is geboren en lekker bijkleten foto's kijken en hun een keertje bij jou op stal laten kijken lijkt me echt leuk als je het verleden hebt terug gevonden veel plecier ermee!

niets is onmogelijk voor hen die willen

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 16:40

Ik ben zeker dat hij echt helemaal eerlijk is, alles wat hij zegt klopt 100%.
Hij weet dingen over haar die echt alleen mensen die haar goed kennen weten.
Ook dingen die je niet op de foto van Kapaza zag van haar uiterlijk wist hij exact.
Heb hem trouwens ook via de telefoon gesproken, die grapjassen durven dat meestal niet.
We gaan een keer afspreken dat hij haar nog een keer kan zien, en dan ging hij foto's als veulen meebrengen.

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:42

Ben echt blij voor u Lachen
Dus daar zit tóch springbloed in!
Kunt ge morgen lekker opscheppen Haha!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:09

grandeur schreef:
Het klinkt goed Lachen !
Maar hoe weet je nou zeker of het serieus is, zometeen heeft een of andere freak gereageerd op je advertentie en via MSN kan iedereen wel vanalles vertellen Bloos! !



Hier dacht ik ook meteen aan...Op inet moet je wel op je tellen passen soms... Lips are sealed Ook dat hij wilt dat je daarheen gaat enzo... Scheve mond

Maar als het allemaal waar blijkt te zijn, erg leuk!

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:20

Ik hoop echt heel erg voor je dat het allemaal waar is, geweldig zou dat zijn.
Maar pas je inderdaad wel op? Mocht je erheen gaan of hij naar jou toe komen, zorg dat in ieder geval dan je niet alleen bent Lachen

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:25

Pas idd op, want het klint allemaal héél leuk.
Als het allemaal waar is, is het echt super Lachen
Verklaard meteen warom ze zo gek is op springen Tong uitsteken

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:27

Trek anders z'n naam eens na op het internet, als hij idd internationaal heeft gesprongen is dat vast wel ergens vermeld, mocht hij gewoon de waarheid spreken (om daar maar even van uit te gaan Knipoog ) dan vind ik het leuk voor je dat je wat meer van je paardje weet.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 17:59

Supertje schreef:
Mocht je erheen gaan of hij naar jou toe komen, zorg dat in ieder geval dan je niet alleen bent Lachen

Jaja, tuurlijk, als hij komt zijn mn ouders er zoizo bij en ik zou alleen gaan als ik het 100% vertrouw.
Maar ik ben er allesinds zeker van dat hij Ushi en haar veulen gekend heeft, kan echt niet anders met die info.

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:07

Anjatjeuh schreef:
We gaan een keer afspreken dat hij haar nog een keer kan zien, en dan ging hij foto's als veulen meebrengen.


Ik zag in je profiel dat ze vrij bijzondere aftekeningen heeft, dus als hij veulenfoto's meeneemt merk je gauw genoeg of hij de waarheid spreekt! Wel leuk voor je dat je nu meer weet.

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:41

Het veulen van Ushi is toen Aagje gedoopt en is verkocht aan mensen uit onze vereniging. Omdat ze niet groot genoeg werd hebben die haar verder verkocht. Ik ga vanavond op de training zeker en vast nog eens vragen of ze nog weten aan wie. De dochter wist het niet meer maar ik hoop dat de vader het nog weet.
Ik ben ook heel benieuwd naar die veulenfoto's. Tssss, heb zelf ook een tijdje naar Ushi haar verleden gezocht maar ben er niet uitgeraakt. Gelukkig heeft Anjatjeuh het niet zo gauw opgegeven maar ik moet zeggen dat ik zelf ook wel geschokt ben!

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:17

Ik vind het nogal verdacht.
Ik vind ook nergens een Noblesse van Fantastique, volgens mij is dat zeker geen paard van Rodrigo Pessoa (die heeft zelfs een website met z'n paarden).
Moeder is van Zangersheide, een stamboek opgericht in de jaren 70, gestorven van ouderdom: kan uiteraard (1 van de eersten zeker??), maar dan wel KWPN ster (bestond dat toen? Kon je een Zangersheide paard 10 jaar geleden ster krijgen?)
Ik zou de details goed natrekken. Weet je ook zijn naam? Probeer dan via het telefoonboek na te trekken of die bestaat in Affligem? En check ook effe via google of die ooit internationaal reed Knipoog

Gewoon even het mailadres invullen op google leert je vaak al heel wat.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 22:35

Zannekin schreef:
Ik vind het nogal verdacht.
Ik vind ook nergens een Noblesse van Fantastique, volgens mij is dat zeker geen paard van Rodrigo Pessoa (die heeft zelfs een website met z'n paarden).
Moeder is van Zangersheide, een stamboek opgericht in de jaren 70, gestorven van ouderdom: kan uiteraard (1 van de eersten zeker??), maar dan wel KWPN ster (bestond dat toen? Kon je een Zangersheide paard 10 jaar geleden ster krijgen?)
Ik zou de details goed natrekken. Weet je ook zijn naam? Probeer dan via het telefoonboek na te trekken of die bestaat in Affligem? En check ook effe via google of die ooit internationaal reed Knipoog

Gewoon even het mailadres invullen op google leert je vaak al heel wat.

Noblesse is nooit goedgekeurd, lijkt me dan logisch dat je daar niet zo veel over vind.
Hij is ook niet van Rodrigo Pessoa, hij is nog steeds van die man maar staat bij Pessoa.
De moeder is al op 26 jarige leeftijd aan ouderdom overleden, komt wel vaker voor bij sportpaarden.
Heb al met die man gebeld en dat telefoonnummer was een thuisnummer en was een juist nummer van oostende.
(Hij woont nu niet meer in Affligem, is verhuist naar Oostende en verhuist binnenkort nog een keer naar een boerderij)

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 05:11

Anjatjeuh schreef:
Hij is ook niet van Rodrigo Pessoa, hij is nog steeds van die man maar staat bij Pessoa.
De moeder is al op 26 jarige leeftijd aan ouderdom overleden, komt wel vaker voor bij sportpaarden.
Heb al met die man gebeld en dat telefoonnummer was een thuisnummer en was een juist nummer van oostende.
(Hij woont nu niet meer in Affligem, is verhuist naar Oostende en verhuist binnenkort nog een keer naar een boerderij)


Hmmm. Rodrigo Pessoa brengt hem dan alleszins nooit uit op grotere wedstrijden want google zoekt ook op websites met wedstrijduitslagen.

Ik zou effe vragen of je ook je grote broer mag meenemen op boerderijvakantie Knipoog

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 08:27

Niet boos zijn op Zannekin, Anjatjeuh, zij is gewoon bezorgd over mijn naamgenootje aangezien een goede vriendin van haar ook Anja heet Knipoog
Aan de ene kant lijkt het wel een beetje een sprookjesverhaal en heb je zoiets van hela, die man wil een jong meisje in zijn klauwen strikken, oppassen geblazen. Maar, ik heb gisteren jouw advertentie op Kapaza nog eens gelezen en daar stond niks in over een veulen. Er zijn ook maar heel weinig mensen die dat veulen echt goed gezien hebben en de aftekeningen ervan kennen.
Ik heb gisterenavond nog gesproken met de mensen van de melkerij en zelfs zij wisten niet meer exact wanneer Ushi bij hen gekomen was. Ik nog wel aangezien ik met hen in "onderhandeling" was over Ushi en Lucky dat jaar op 27 april gedekt is. Ik weet nog dat ik toen dacht, allé wat doe ik nu, nu koop ik een paard bij en laat ik nog eens dekken ook. Zo weet ik dus zeker dat ze daar in april 2000 is gekomen.
Maar, ik heb die man gisterenavond nog een mailtje gestuurd dus nu zijn we al met twee om uit te vissen of hij echt goeie bedoelingen heeft. Zijn emailadres doet dan weer wat anders vermoeden maar misschien is het wel dat van zijn zoon of zo Haha! Tong uitsteken
Ik heb ook al gezocht op de site van Rodrigo Pessoa maar inderdaad ook geen Fantastique gevonden, ik zal er eens extra op letten in de volgende nummers van het Warmbloedpaard.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 08:36

Ik was niet boos bedoeld hoor, was gewoon nog wat meer gegevens aan het geven. Schijnheilig
Kan wel zijn dat het een beetje verdedigend overkwam, maar was allesinds niet zo bedoeld.

Ushi staat op een grote manege, dus als hij langs zou komen is er zoizo altijd iemand in de buurt.
Maar ik geloof echt niet dat hij aan het liegen is, hij weet te veel dingen die niemand anders bijna weet.
Het kan natuurlijk wel dat hij haar verkocht heeft, maar zie niet in waarom hij daar dan over zou liegen.
Hij gaat foto's van Ushi als veulen meebrengen, Ushi met haar veulen en foto's van haar ouders.

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 08:48

Anjatjeuh schreef:
Ik was niet boos bedoeld hoor, was gewoon nog wat meer gegevens aan het geven. Schijnheilig
Kan wel zijn dat het een beetje verdedigend overkwam, maar was allesinds niet zo bedoeld.

Ushi staat op een grote manege, dus als hij langs zou komen is er zoizo altijd iemand in de buurt.
Maar ik geloof echt niet dat hij aan het liegen is, hij weet te veel dingen die niemand anders bijna weet.
Het kan natuurlijk wel dat hij haar verkocht heeft, maar zie niet in waarom hij daar dan over zou liegen.
Hij gaat foto's van Ushi als veulen meebrengen, Ushi met haar veulen en foto's van haar ouders.


Weet je al wanneer hij zou komen? Want euh...Mdh is nu ook weer niet zo ver van hier Knipoog Haha!

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 23:22

Als die man effe op bokt is gepasseerd weet hij al heel veel over Ushi Lachen.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 08:09

Zannekin schreef:
Als die man effe op bokt is gepasseerd weet hij al heel veel over Ushi Lachen.

Ik heb nooit gezegd wanneer ze bij de handelaar gekomen is en ook niet hoe haar veulen eruitzag.
Maar ik zorg dat er mensen bij me zijn als hij komt, en als hij veulenfoto's heeft weten we of hij de waarheid zegt hè...

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 08:37

Leuk anja!! Haha!
Hopelijk mag je daar echt een keer heen, zou wel supergaaf zijn!
Succes ermee OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Lugea, Rhinocornn, wend2009 en 25 bezoekers