Eerste keer "echt" rijden op Indian Summer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Eerste keer "echt" rijden op Indian Summer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 15:52

Gister was het dan zover; ik zou voor het eerst op mijn 3-jarige merrie Indian Summer rijden. Indy is een pintaloosa van zo'n 1.47m hoog. Eerst opgezadeld op de poetsplek, dat kende ze al van vorige week. Helaas was mijn westernsingel iets te kort, dus een vzh zadeltje erop gelegd. Eerst 10 minuutjes aan de longe gehad, echt super, een bok uit joligheid, maar geen angst voor het zadel. Ze was mooi rustig en braaf. Cap gepakt, bokriempje en halstertouw om de nek vastgepakt... en heel rustig opgestapt OK dan! Vorige week had ik er al een keer zo opgezeten zonder zadel, en ook nu deed ze niks. Rondje door de bak gestapt aan de hand en toen de knip van de longe los. Ze was soms ietswat traag, maar ik had een klein springzweepje erbij om bij te tikken, en de vooruit deed het *LOL* Met lange teugels een beetje gestuurd (yess een echte volte gereden Cool Erg braaf dus. Ook nog even een drafje geprobeerd (van de uitgang weg gaat moeilijker dan er naar toe maar vooruit Schijnheilig ) Mooi op eigen benen laten lopen, en op de lange zijde begon Indy het "gas" al aardig te begrijpen. Al zit de "ho" er beter op *LOL* Echt een heel leuk ding, ik hoop wel dat ze nog ietswat groeit, maar dat zien we wel.

Geen bokken gehad voorlopig maar dat onverwachte zijn we wel gewend van de 3-jarige ruin van Cecilia, 3e keer erop en ze werd gewoon gelanceerd Ach gut

Ik ben er tevreden! OK dan!
Ik heb nog foto's gemaakt, dus die zal ik tzt wel op Bokt plaatsen Lachen